Azra
Kontroverzni autor i jedan od najvećih mističara rock scene Branimir Džoni Štulić je rođen 11. aprila 1953. godine u Skopju. Otac mu je bio vojno lice tako da su seljakanja bila neizbežna popratna pojava profesije. Ključne godine odrastanja i afirmacije proveo je u Zagrebu, gde je studirao na Filozofskom fakultetu. U početku karijere često je nastupao sam, sa akustičnom gitarom i to pretežno po žurkama gde je izvodio svoje, ali i tuđe pesme raznih žanrova. U to vreme napisao je dobar deo pesama koje su se kasnije našle na ranim albumima Azre.
Prva grupa koju je osnovao se zvala Balkan Sevdah Bend. Činili su je dugokosi momci sa akustičnim gitarama i jedna pevačica. Svirali su sve, od Džonijevih pesama, preko sevdalinki, narodnjaka, do The Beatles. Vremenom se bend sve više okreće rocku, i kroz njega je prošlo mnogo muzičara.
Januara 1977. godine Džoni je odlučio da promeni naziv grupe u Azra. Ime je odabrano po pesmi Hajnriha Hajnea, a Azra znači devica. I pod novim imenom su česte promene u grupi tako da sezone '77. i '78. godine nastupa sa Jurom Stublićem, Jurijem Novoselićem, Marinom Pelajićem i Mladenom Juričićem. Jura i Džoni, kao dve jake autorske ličnosti, nisu mogli dugo da izdrže pod istim krovom, pa se čitava ekipa odvaja od Džonija i formira sastav Film. U to vreme Džoni postaje član Parnog valjka, ali ni ta kombinacija nije dugo potrajala, samo dve nedelje. Rezultati druženja su ostali zabeleženi na albumima Parnog valjka jer je Husein Hasanefendić Hus, lider grupe, imao običaj da obrađuje Džonijeve pesme. Tako su i nastale verzije "Jablan" i "Kad Miki kaže da se boji".
Vrativši se ideji Azre, Džoni za stalnog saradnika prihvata bubnjara Borisa Lajnera koji je u to vreme svirao sa grupom Haustor. Dugo su tražili adekvatnog basistu, tako da su se za prvi intervju slikali sa psom. Valjda da bi izgledali kao trio. Njih dvojica su snimili prvi singl sa pesmama "Balkan" i "A šta da radim". U studiju su im pomogli Zlatko Mikšić Fuma, basista Parnog valjka, prateće vokale pevao je Mladen Juričić, gitarista Filma, Husein Hasanefendić je svirao gitaru i obavio produkciju, a električnu violinu je svirao izvesni Relja. Debi singl pokreće prve pozitivne kritike. Pesma "Balkan" koju je Džoni napisao po povratku iz vojske, 1974. godine nosi u sebi sublimirane glavne odrednice njegovog autorskog senzibiliteta. Originalni tekst pesme vukao je na sevdah, ali ga je Džoni pod uticajem punka i novog talasa izmenio. Na te promene dosta je uticao prvi nastup Pankrta u Zagrebu. Azri se uskoro pridružio basista Mišo Hrnjak. Trio koji je snimio ključne ploče Azre bio je formiran. Džoni je nastavio sa svojom idejom partizanskog proboja, tako da je grupa tokom leta svirala po trgovima na moru kaleći se u direktnim kontaktima sa slučajnom ili namernom publikom.
Debi album snimaju u proleće 1980. godine a za producenta je odabran veteran Drago Mlinarec jer je Hus bio zauzet. Rezultat je u producentskom smislu bio mršav jer im se nisu podudarali senzibiliteti. Ipak, pesmama to nije mnogo naudilo pa se ta ploča smatra jednim od najjačih debija u YU rocku. Tokom dvanaest numera Džoni demonstrira praštave gitare, uticaj belog reggae zvuka (kao The Police u to vreme), uzvikujuće, gotovo bolno pevanje i tekstove sa temama koje dotadašnja scena nije poznavala. Ipak, shodno vremenu, Džoni je izbegao da snimi pesme sa jačim političkim temama, ostavljajući ih za sledeći album. Na debiju se našlo dosta ljubavnih pesama i čitava ploča je posvećena devojci Graciji, kojoj je napisao i upečatljivu, gotovo nervoznu baladu "Gracija". Kada je debi album stigao u prodavnice, publika je već uveliko znala sve pesme, tako da je na koncertima grupa odlično prolazila.
Dobar prijem prvog albuma otvorio je Azri vrata Jugotona i Džoni je krenuo sa prekrajanjem i dopunjavanjem pesama koje je ranije napisao, a velikom brzinom je pravio i nove. Džoni je već u to vreme ispoljio svoj naglašen individualizam, tako da je odbio da svira na predstavljanju zagrebačkih grupa u Domu omladine, organizovanih u paketu pod nazivom "Pozdrav iz Zagreba" januara 1981. godine. Nekoliko nedelja kasnije došli su u Beograd i tokom tri dana sa pet koncerata trijumfovali su u SKC-u.
Sledeći potez bio je singl sa pesmom "Lijepe žene prolaze kroz grad" otpevanom delimično u slengu. Ploču je producirao Hus, odsvirao je i solo na gitari u maniru britanske blues scene. Na B-strani našao se instrumental "Suzy F." za koji je Džoni imao tri verzije teksta, ali su odbačene jer je zvučalo "Kao da pjeva Aco Stojković na ljetnjoj bašti 1938. sa leptir mašnom" (citat Džonija).
Singl je ujedno bio najava za dupli album "Sunčana strana ulice". Producirao ga je sam Džoni što će kasnije redovno činiti. Među dvadeset četiri pesme uvrstio je neke iz najranijeg perioda. Ploču otvara vinjeta "041" kao uvod u priče koje slede. U ljubavnim pesmama "Ne reci mi dvaput", "Između nas", "Gospodar samoće", "Sunčana strana ulice", Džoni je nežan, muzički se oslanja na akustiku i novouvedene duvačke instrumente. Suprotno tome, političke pesme gotovo nekontrolisano su pokuljale. Od gorke "Užas je moja furka", preko tada aktuelnih "Poljska u mom srcu", "Kurvini sinovi", "Uvijek ista priča", Džoni je progovorio o temama o kojima se ustručavao da peva na debiju. Jugoton je jedino insistirao da se uz tekst pesme "Kurvini sinovi" dopiše da je upućena "imperijalizmu i hegemoniji", ma šta to značilo. Na ploči se prvi put našao jedan tekst koji nije Džonijev. Reč je o "Pit, i to je Amerika" koji je napisao Mile Rupčić za istoimenu monodramu. Jedna od najsnažnijih pesama je "Odlazak u noć" gde je u uobičajeno kabastoj verbalnoj formi Džoni opisao svoju urbanu paranoju. Radeći na albumu, trojka se homogenizovala, a veću pevačku ulogu dobili su i drugi članovi. Mišo Hrnjak je otpevao "Kad Miki kaže da se boji", a Lajner je bio podrška u pratećim vokalima. Na snimanju su gostovali: Miroslav Sedak Benčić, saksofon, Franjo Vlahović, truba i trombon, Nikola Šantro, trombon i Mladen Juričić, usna harmonika.
Posle turneje po Jugoslaviji, koja je trajala tokom leta i jeseni, Azra je u zagrebačkom klubu Kulušić oktobra 1981. godine održala sedam koncerata koji su snimani za trostruki živi album "Ravno do dna". Tih večeri definitivno su potvrdili status predvodnika. Džoni se na tim višečasovnim nastupima gotovo nije obraćao publici. Povremeno je u žaru svirke šutirao pojačala i tvrdoglavo je odbijao da izađe na bis. Snimak sa koncerta održanog 21. oktobra objavljen je na živom albumu marta sledeće godine. Ostvarivši želju da ponovo snimi neke stare pesme za koje je smatrao da su u studiju upropašćene, bazirao je program na tom materijalu. Ipak, predstavljene su i nove pesme: "Rođen da budem šonjo", "Nedjeljni komentar" (sa uputstvom da je posvećena lokalnim bogovima), "Prokleto ljut" i druge. Uoči izlaska ploče, Azra je održala sedam rasprodatih koncerata u beogradskom SKC-u. Tada je već izlazio na bis. Jedne večeri im se priključio Vlatko Stefanovski u pesmama "Balkan", "Lijepe žene prolaze kroz grad" i "Obrati pažnju na posljednju stvar". Publika ih je zvala opet, pa su na binu izašli svi članovi grupe Leb i sol sa Džonijem i zapržili "Slow Down" Claptona. Na živoj ploči je Azra reprezentativno predstavljena i prosto neverovatno deluje da su mesec dana uoči beogradskih nastupa bili na ivici raspada. Naime, pred koncert u Ljubljani došlo je do svađe pa je na bini Džoni razlupao gitaru i pojačalo. Sukob je brzo izglađen i oni su nastavili dalje.
Sledeći, dupli album "Filigranski pločnici" izlazi već juna iste godine. Na njemu su politički komentari još direktniji. "Tko to tamo pjeva" upućena je drugu Titu, "68" propalim revolucionarima, "Pavel" romantičnim revolucionarima, "Gorki okus" političkim prognanicima, tačnije nastala je povodom zabrane zbirke pesama "Vunena vremena" i hajke na autora Gojka Đoga. Ploča sadrži i ljubavne pesme "Volim te kad pričaš", "Kao ti i ja", "Ne prodajem nasmiješenog psa" u kojoj peva Lajner. Tu fazu rada zaokružuje singl "E pa što", posle koga grupa kreće silaznom putanjom.
Već januara 1983. godine Džoni u Frankfurtu snima ploču "Kad fazani lete" i to sam sa Lajnerom, jer je Hrnjak napustio grupu ali i muziku posvetivši se religioznoj sekti. Već zreo kao autor, Džoni grabi utabanom stazom što je najpreglednije u pesmama "Anđeli", "Plavi golub", "Nemir i strast", "Štićenik".
Slična je i sledeća ploča "Krivo srastanje" nastala sa Lajnerom godinu dana kasnije, takođe u Frankfurtu. Sem njegovih pesama tu je obrada stare narodne "Klinček stoji pod oblokom". Posle te ploče, Lajner ređe radi sa Džonijem. Paralelno delujući sa brojnim zagrebačkim sastavima, Lajner, basista Srđan Žljebačić Saher (ex Haustor) i gitarista Mladen Juričić (ex Film) formiraju grupu Vještice.
Posle ploče "Krivo srastanje", Džoni se preselio u Holandiju gde je snimio trostruki album "It Ain't Like In The Movies At All" na kome se nalaze nove, ali i puno starih pesama prepevanih na engleski.
Sledeću ploču "Između krajnosti" radi u Zagrebu sa Lajnerom, Jurom Pađenom (ex Grupa 220, Parni valjak, Aerodrom) i basistom Stivenom Kipom (Stephen Kipp) koji je sa njim došao iz Holandije. I na ovoj ploči ima dosta obrada, pretežno starih narodnih pesama, a kao najuspešnije se izdvaju "Adio Mare" Vlahe Paljetka i "Zadovoljština" po motivima "I Can Get No Satisfaction" The Rolling Stones.
Tokom 1987. godine ista ekipa je na turneji snimila četvorostruki živi album "Zadovoljština" koji se pojavio u bogatoj opremi. Uz booklet sa tekstovima svih pedeset pesama, dodata je i knjižica "Anonymous eprigrams" sa Džonijevim poetskim radovima. Na albumu se pored starih pesama, nalazi serija novih, ali to su pretežno obrade stranih autora.
Sledeći album je solistički, dupli "Balkanska rapsodija" i Džoni ga snima u Zagrebu 1988. godine uz producentsku pomoć Australijanca Teodora Janija (Theodore Yannie). Ploča je sklopljena po sličnom principu kao i prethodne. Štulić malo peva na engleskom, malo se dotiče makedonskog folklora, ali i domaće pop istorije. Tako je obradio pesmu "Traži mene" sastava S vremena na vreme. U to vreme, na svirke je sa njim kao tehničar išao Srđan Saher, pa su se na ploči našle dve pesme koje su potpisali on i Štulić. Jedna od te dve "Ti znaš da putujem s tim" se kasnije, pod nazivom "Prečesto" pojavila na albumu Vještica "Bez tišine!" (Plavi pilot 1991.).
Ploču "Balegari ne vjeruju sreći" Džoni je snimio početkom 1990. godine sa Sevdah Shuttle Bandom koji su činili Jura Pađen, Tomislav Šojat i Branko Knežević. Sa nje se izdvajaju obrade "Lilly Of The West" iz repertoara Boba Dylana koja je u Džonijevom prepevu dobila naziv "Usne vrele višnje", kao i "Leute moj" Tome Bebića. Štulić je efektan i u svojim pesmama "Voljela me nije nijedna" i "Meni se dušo od tebe ne rastaje". Posle koncerta na Hvaru 15. avgusta 1990. godine grupa prestaje da postoji.
Tokom sledeće godine Štulić u Sarajevu i Holandiji snima ploču "Sevdah za Paulu Horvat", ali se materijal na CD-u pojavljuje tek 1995. godine. U škrtoj produkciji, na nivou demo snimaka, tu se pored tradicionala "Jovano Jovanke", "Dimitrije sine Mitre" nalaze "Otac moga oca" na tekst Milovana Vitezovića, "Priča o kralju" na tekst Ljubivoja Ršumovića, "Partizan" iz repertoara Lenarda Koena i druge.
Veći deo 1991. godine Štulić je proveo u Beogradu a potom se vratio u Holandiju. U jesen 1995. godine opet je nekoliko meseci u Beogradu. Na Sajmu knjiga promoviše svoj prevod knjige "Božanska Ilijada", radi konačni miks nekih pesama koje izlaze na duplom disku "Anali", a izdavačka kuca Komuna postupno objavljuje njegove ploče na diskovima. Na CD-u "Balegari ne vjeruju sreći" koji je objavljen 1996. godine kao bonus su se nasle obrada "Moj galebe" A. Runjića iz repertoara Olivera Dragojevića i "Mokre ulice" koje je Džoni komponovao zajedno sa Dejanom Cukićem. Na snimanju te pesme, pored Štulića i Cukića, učestvovali su Dragan Mitrić, klavijature, Marija Mihajlović, vokal i Enes Mavrić, harmonika.
Tokom devedesetih i Croatia records je veći deo ploča Azre objavila kao reizdanja na CD-u. Štulićeve pesme su predstavljene u knjigama "Filigranski pločnici" (Azra music 1982.) i "Big Bang" (samostalno izdanje 1985.) u kome su svi tekstovi pesama od 1979. do 1984. godine kao i šest ranije neobjavljenih. U Antologiji rock poezije "Pesme bratstva i detinjstva" (Nova 1993.), Štulić je zastupljen sa dvadeset jednom pesmom. Spotovi i koncerti grupe objavljeni su na video kasetama: "Zadovoljština", snimak sa koncerta u zagrebačkom Domu sportova iz 1987. godine i "Klinček stoji pod oblokom" (Jugoton 1990.).
Diskografija:
singlovi:
"Balkan" / "A šta da radim" (Suzy 1979.)
"Lijepe žene prolaze kroz grad" / "Poziv na ples" / "Suzy F." (Jugoton 1980.)
"Đoni, budi dobar" / "Teško vrijeme" (Jugoton 1982. koncertni)
"E pa što" / "Sloboda" / "Gluperde lutaju daleko" (Jugoton 1982.)
"Nemir i strast" / "Doviđenja na vlaškom drumu" (Jugoton 1983.)
albumi:
"Azra" (Jugoton 1980.)
"Sunčana strana ulice" (Jugoton 1981. dupli)
"Ravno do dna" (Jugoton 1982. trostruki koncertni)
"Filigranski pločnici" (Jugoton 1982. dupli)
"Singl ploče 1979. - 1982." (Jugoton 1982.)
"Kad fazani lete" (Jugoton 1983.)
"Krivo srastanje" (Jugoton 1983.)
"It ain't like in the movies at all" (Diskoton 1986. trostruki)
"Kao i jučer - Singl ploče 1983. - 1986." (Jugoton 1987. kompilacija)
"Između krajnosti" (Jugoton 1987.)
"Zadovoljština" (Jugoton 1988. četvorostruki koncertni)
Džoni Štulić solo:
"Balkanska rapsodija" (Jugoton 1989. dupli)
"Balegari ne vjeruju sreći" (Jugoton 1990.)
"Sevdah za Paulu Horvat" (Komuna 1995. CD)
"Anali" (Komuna 1995. dupli CD)
"Blase" (Hi Fi Centar 1997.)
Autor: Petar Janjatović
Izvor: Ilustrovana enciklopedija YU Rocka, 1998, Geopoetika, Beograd
tekstovi pjesama s albuma 2sunčanom stranom ulice"izdanog 1981.
041
kada Zagreb izranja iz sna
čekaju ga konduktera dva
da ih poveze na remizu
da razbiju lozom krizu
kada Zagreb izranja iz sna
nigdje nema frikova
nema više frikova
kada Zagreb izranja iz sna
Užas je moja furka
smrdljivi grad zatvara podrume
smrdljivi grad zatvara ulice
smrdljivi grad je zadovoljan sobom
strukture ga dobro furaju
kosijaneri trule u patikama
muda im zaprašuju cestu
guzice spuštaju nisko do poda
kako se oni samo dobro furaju
smrdljivi grad otvara jeftine bircuze
za šljakere sto loču ko' pesi
studenti bez diplome
žene bez ljepote
neženje bez stana
putnici bez para
jeftina mjuza teška cuga
lutrija je njihova furka
jeftina mjuza teška cuga
užas je moja furka
Fa - fa - fa
ti i ja lutamo kroz noć
podbulo je stenjao moj grad
ispred nas put bez povratka
daleko se čula muzika
fa fa la si mi ti
fa la ti
ulica hladna bešćutna
nezgodno se voljeti na njoj
dat ću ti sve sto zaželiš
potaknimo ponos zajedno
fa fa la si mi ti
fa la ti
dodirni me samo jednom draga
dodirni me samo jednom draga
moja draga
dodirni me jednom
popuši mi ponos draga
ti i ja lutamo kroz noć
podbulo je stenjao moj grad
ispred nas put bez povratka
daleko se čula muzika
fa fa la si mi ti
fa la ti
Kipo
kipo ima dušu djeteta i kretnje dame
beskrajno se skanuje da priča
čini mu se da ga gitara ne sluša
on bi da ona sama svira
kipo ima oči tople i vlažne
mi slušamo njegove ploče
dok se trudi da ih sve pokaže
umori se i naprosto zaspe
u sobi tajac
sve se mijenja
kad kipo odmara
šale nema
lord mu skida cipele
rasanjuje se dok ih žnjira
navlačimo kapute po uglovima
i ostavljamo ga da sniva
Ne reci mi dvaput
ne reci mi dvaput
ne reci mi nikad
generalske zvijezde
za njenu ljubav
medalja na cesti
samotna sjena
izvezene pruge
iznad mog ramena
kanalom što protiče
iz srca neona
stigla je večeras
kulisa od znoja
dolje na svijetlosti
zvuk aviona
hladno se držala
moja hotelska soba
kanalom što protiče
iz srca neona
stigla je večeras
kulisa od znoja
dolje na svijetlosti
zvuk aviona
hladno se držala
moja hotelska soba
Provedimo vikend zajedno
ok ludo
moram da te pitam
što te veže za prijatelja mog
misli na sebe
zagledaj se u mene
provedimo vikend zajedno
ljubav je priča iz lažnih magazina
ljubav je miljama daleko od nas
kada me provociraš
nalazim da ti se sviđam
ne furaj se djevojko na nas
upamti jednu stvar
u ništa nisam siguran
osim da te loše zabavljam
nudim ti šokove
imbecilne tulume
nudim ti popljuvane gradske ulice
nudim ti dosadu peting i disko muziku
al´ nema veze
može i gore
upamti jednu stvar
u ništa nisam siguran
osim da te loše zabavljam
OK ludo
moram da te pitam
što te veže za prijatelja mog
misli na sebe
zagledaj se u mene
provedimo vikend zajedno
Kurvini sinovi
iza prozora nemirnog sna
osjećam njihove sjene
gledam kako kroz zidove plešu
kurvini sinovi
zatvori gubicu nije vrijedna zanata
istresi gorčinu do kraja
na strateškim mjestima njihovi ljudi
kurvini sinovi
lutke od krvi bez trunke ideje
ubice na cesti
loša noć bježim iz grada
oni dolaze
kurvini sinovi
otišao sam daleko do krajnjih granica
more je uzimalo od neba
na drugoj strani znaci oluje
vidio sam kako plaze u tami
hladna noć pred velike događaje
ne želim više da se sjećam
znali su gdje će me naći
kurvini sinovi
lutke od krvi bez trunke ideje
ubice na cesti
loša noć bježim iz grada
oni dolaze
kurvini sinovi
Bankrot mama
mama
znaš li kako ljubi
znaš li kako me guli
nije važno mama
što zaradim potrošim
što dobijem izgubim
skroz sam bankrot
mama
ima dana kad sam sam
ima dana kada lutam
kad sam tužan
mama
tražim je na stanici
tražim je na ulici
ne uspijevam mama
noći su mi dosadne
noći su mi naročito teške
noći su upravo kao i njeno lice
pune požude
mama
znaš li kako ljubi
znaš li kako me guli
nije važno mama
skroz sam bankrot mama
Pametni i knjiški ljudi
večeras sam s čerom bio
u kavkazu uz pljuge i pivo
raspravljali smo mnoge stvari
i kužili svijet
čeri spike nikad dosta
pita me o planovima
smije mi se baca foru
da osniva bend
a u sebi nemoć krije
da promijeni stil manire
da zablista u onom
u čemu je jak
jer i on kao i drugi
pametni i knjiški ljudi
istrošio se vremenom
skroz na skroz
a vani kiša i dalje sipi
ništa novo pod neonom
šankerica bocom boži
istjeruje dug
kažem čeri da smo stranci
kao što to i morrison reče
usamljeni marginalci
polusvijet
a čera me i dalje sluša
pije pivu pljugu duva
gleda nekud u daljinu u noć
jer i on kao i drugi
pametni i knjiški ljudi
istrošio se vremenom
skroz na skroz
Kad Miki kaže da se boji
kad miki kaže da se boji
on misli ozbiljno
ima fobiju od potresa
živi visoko
kad miki kaže da se boji
u očima mu strah
toksira se vinjakom
i ne pomišlja na laž
kad miki kaže da se boji
noge mu klecaju
kupio je skupa kola
a sad ga zezaju
kad miki kaže da se boji
dan postaje siv
naručujem mu novu rundu
i odlazim
a na ulici sa svake strane
filijale uredi
iz njih plaze birokrate
jao ljudi pa ja se bojim
tek sada znam što je strah
ja se bojim
kad miki kaže da se boji
strahuje za kćer
što će njoj pilule
ima trinaest let
kad miki kaže da se boji
izlazim na zrak
muka mi je i znojim se
povraćam
a na ulici sa svake strane
filijale uredi
iz njih plaze birokrate
jao ljudi pa ja se bojim
tek sada znam što je strah
ja se bojim
Pit... i to je Amerika
amerika nije rad i znoj
postoje holivud i frenki boj
diznilend bejzbol i rok end rol
vrijeme očaja vrijeme nade
jedni ruše a drugi grade
prolaze ratovi padaju vlade
pitove ruke više nisu mlade
od aljaske do meksika
to je ona druga slika
pit ... i to je amerika
u buci u larmi u rudniku
na farmi
pitove ruke vise nisu mlade
šezdeset godina za dolar rade
a negdje daleko u ilinoji
nadgrobna ploča stoji
i prazan kovčeg čeka
da pit stigne iz daleka
od aljaske do meksika
to je ona druga slika
pit ... i to je amerika
a kada umoran zaspe
i više se ne probudi
jedino za čime žudi je
da umjesto blaženstva i raja
vidi zoru kako rudi
i sunce starog kraja
od aljaske do meksika
to je ona druga slika
pit ... i to je amerika
Daleko od istine
kako si glup
kako si ohol dragi moj
sudiš o mojim osjećajima
kako si ružan
u svojoj nezrelosti dragi moj
izvještačen
bijesan
neshvaćen
na tvome licu praznuje veliko ništa
i da živiš tisuću godina nećeš uspjeti
daleko od istine
daleko si ti od istine
Poljska u mome srcu
gdanjsk osamdesete
kad je jesen rekla ne
gdanjsk osamdesete
držali smo palčeve
rudari
studenti
brodogradilište svi mi
gdanjsk osamdesete
uzavrele tvornice
dva put se ne šalju
tenkovi na radnike
nisu se usudili
pobijedili smo svi mi
poljska u mome srcu
u mome srcu mazurka
poljska nije nikad
nije nikad dala quislinga
svaki dan poloneza
zvoni na mojim vratima
poljski jantar
narukvice
volođine čuke
šiber u pol cijene
papa wojtyla i ja
gdanjsk osamdesete
redovi za novine
nezavisni sindikati
komiteti zaštite
nisu se usudili
pobijedili smo svi mi
poljska u mome srcu
u mome srcu mazurka
poljska nije nikad
nije nikad dala quislinga
svaki dan poloneza
zvoni na mojim vratima
poljski jantar
narukvice
volođine čuke
šiber u pol cijene
papa wojtyla i ja
gdanjsk osamdesete
uzavrele tvornice
dva put se ne šalju
tenkovi na radnike
tenkovi na nas
Suzi F. (Kada vidim Beč)
kada vidim beč
pada mi na pamet suzi f.
mislila je da sam lijep
željela me noću kraj sebe
suzi f.
danas sam tu a sutra daleko
suzi f.
nije mi se dopao tvoj grad
kada dođem u beč
pada mi na pamet suzi f.
mislila je da sam lijep
željela me noću kraj sebe
suzi f.
danas sam tu a sutra daleko
suzi f.
nije mi se dopao tvoj grad
Između nas
priznat ću ti da te volim
ako budeš dobar drug
ako mi budeš vesela i lijepa
baš onako k´o u snu
priznat ću ti da te volim
reći ćeš mi ne budi lud
nismo na filmu zaboga
opusti se malo
i otkopčaj taj prokleti gumb
pa ako želiš da ti donesem sreću
prepusti se meni
eksplodirati neću
prije vremena obećajem to
večeras sam u formi
puna sam snage
ovo će biti luda noć
priznat ću ti da te volim
na zgodnom mjestu uz put
kad zaustaviš motor i ugasiš svjetla
poljubit ću ti ruku
priznat ću ti da te volim
smiješ se i kažeš jeftina stvar
baš kao slika sa naslovne strane
nek´ to ostane između nas
Nemoj po glavi d.p.
priča mi prijatelj sve iz prve ruke
neki dan u gomili cugali na eks
napunili stolove pelinom gorkim
skužili ih frajeri i raščistili stvar
odveli ih na sigurno mjesto
i tamo složno i u dubokom miru
popušili maru sve po pravilu
priča mi prijatelj sve iz prve ruke
neki dan u gomili cugali na eks
napunili stolove pelinom gorkim
skužili ih frajeri i raščistili stvar
ajoj ajoj
pjevao je grozomorno zbor
samo nemoj nemoj po glavi druže plavi
priča mi prijatelj sve iz prve ruke
neki dan u gomili cugali na eks
napunili stolove pelinom gorkim
skužili ih frajeri i raščistili stvar
i raščistili stvar
Gospodar samoće
ona vuče moje niti
ona čini moje sne
dok ja listam stare novine
ona bježi od dosade
uspjela je da se smiri
odlazi nekud nasamo
a ja maštam zatvorenih očiju
u mislima je pratim
ona vuče moje niti
ona čini moje sne
dok ja listam stare novine
ona bježi od dosade
ona vuče moje niti
ona je hladna i daleka
kao gospodar samoće
igra se osjećajima
ona zna da je gledam
odlazi nekud nasamo
a ja maštam zatvorenih očiju
u mislima je pratim
Poljubi me...
sretan sam što osjećam
da nisam kao drugi
ne zatupljuju me medijima
u podsmijehu sam prvi
smrdi mi iz ustiju
i znoje mi se noge
oči su mi pivske boce
sačuvaj me bože
poljubi me
poljubi me ravno u dupe
strahovi su konjukturni
od njih se dobro živi
ne primajte nikog u svoja kola
komunicirajte telefonom
ugradite duple brave u stan
konzumirajte diskretno šarm
nek' vječno živi vaša ljubav
svijet je izvan vas
poljubi me
poljubi me ravno u dupe
gospodo jedite sendviče
i ispijajte piva
još uvijek vam dobro stoji
u vama je perspektiva
ljubitelji dosade
udružite snage
kupališna sezona počinje
idite na mora oceane
i čuvajte se ajkula
motrite na ljude
ovo su nesigurna vremena
miki ostani kod kuće
Karta za sreću
stojim na uglu
prijepodnevni sat
žicam kartu za sreću
u jednom pravcu
stojim na uglu
siguran sam da znaš
karta mi je u džepu
u jednom pravcu
razmišljam
tražim razlog da ne brinem
odlazim da ti kažem da te volim
stojim na uglu
između deset i dva
odlučujem se da ti pišem
u jednome pravcu
stojim na uglu
tako običan dan
sanjam o tome da te nađem
u jednom pravcu
razmišljam
tražim razlog da ne brinem
odlazim da ti kažem da te volim
stojim na uglu
prijepodnevni sat
želim pravu kartu za svoje snove
i da da me poštediš
kad ti kažem da te volim
razmišljam
tražim razlog da ne brinem
odlazim da ti kažem da te volim
Uvijek ista priča
kosa mi se na glavi diže i strašno me ljuti
kad vidim da idioti postaju cijenjeni ljudi
u novinama neki frajer glasno trubi
zaboga recite narodu da se javnost buni
kažite mi tko je podoban
kažite mi tko je opasan
uvijek uvijek ista priča
slobodnih mjesta ima samo gdje šljakeri rade
svi bi u birokraciju tamo su bolje plaće (jesu)
produktivnost ima svoje ekonomsko opravdanje
zašto da prolijevam znoj kad dobijam manje
kažite mi tko je podoban
kažite mi tko je opasan
uvijek uvijek ista priča
pijem kavicu danas barem dvadeset puta
a efektivno radno vrijeme mi nije ni pet minuta
ne nerviram se mnogo učim dikciju
sa odgovornima ću sprovesti jednu dnevnu akciju
kažite mi tko je podoban
kažite mi tko je opasan
uvijek uvijek ista priča
Sunčana strana ulice
tvoje lice brzo zamiče
za najbliži ugao pogleda mog
pitanje je dali ću te ikad više
al´ ne razbijam glavu time
to mi nanosi bol
sunčana strana ulice
gledam lijepe djevojčice
zbilja je tužno biti sam
na ovako divan sunčan dan
mnogi misle da ja radim
rekoh sebi dobar štos
plaha narav eto to je
od rada mi zlo
u tramvaju mi masa ljudi
bez pardona prste gazi
pritisnuti poslom brigom
svatko svoje dupe čuva pazi
tvoje lice brzo zamiče
za najbliži ugao pogleda mog
pitanje je dali ću te ikad više
al´ ne razbijam glavu time
to mi nanosi bol
Grad bez ljubavi
grad bez ljubavi
sumrak ideja
loše vibracije
u mojoj glavi
dolje na ulici
koraci u tami
mozgovne vijuge
šeću svoje pse
stajao sam predugo
na tramvajskoj stanici
zagrljeni parovi
u gomili snova
briga me frajeri
za vaše reklame
ovuda su prolazili
i drugi prije vas
pljunuo sam magazine
propagandu
zlatouste novine
pljunuo sam dupelisce
preko cijele stranice
grad bez ljubavi
sumrak ideja
loše vibracije
u mojoj glavi
dolje na ulici
koraci u tami
mozgovne vijuge
šeću svoje pse
Nedjelja popodne
nedjelja popodne
u pola pet
prazne su ulice
mislim o svemu
tužan je grad
odoh daleko
ispijam do dna
nedjelja popodne
u pola pet
sporo protiče
slušam muziku
i opijam se
nedjelja popodne
nogometni dan
zaboravio sam sat
sklapam oči
hvata me san
ja plovim baj baj
nedjelja popodne
nogometni dan
zaboravio sam sat
sklapam oči
hvata me san
ja plovim baj baj
Odlazak u noć
uz tihu kletvu jurim kroz grad
kaput na ramenu normalna stvar
novine u ruci jučerašnji broj
ne izgledam lijepo briga me za to
zalazim u svaku birtiju
tamo trgnem vino rakiju
a onda žurim da ne zakasnim
i prije nego što se pozdravim s njom
dodirnut ću joj usne lagano
odlazimo zajedno u noć
ona želi da joj govorim tiho
da ne veličam svoje probleme
hoće da živi sa onim kog voli
gleda u druge a misli na mene
priznaje mi da je udata
da ne ljubi svoga čovjeka
a ja šutim mudro razmišljam
njeni prsti kao da traže krivca
samo lete oko moga lica
ma hajde ženo koji ti je vrag
diskretno šapućem spominjem kino
vani je tužno a unutra fino
skupe pare za dosadne sate
ne žalosti se srce mislim ja na te
kupuje mi tada kokice
kikiriki slane koštice
stvarno se trudi da mi ugodi
a oko nas sve neki gladni ljudi
šušte papiri odozada nam smrdi
jao gospode kako grozan film
o moj bože kako grozan film
jao gospode kako grozan film
ponoć se bliži predstava traje
sjedamo u kola idemo dalje
izvan grada ima parcela
lijepo mjesto na kraju sela
vodimo ljubav zagušljiv je zrak
snažno svijetlo pada ravno na nas
nije normalno pa to je vlak
grabim volan i dodajem gas
hladan znoj mi curkom nagriza vrat
paranoja bježimo u mrak
malo slikica
AZRA
AZRA
AZRA
AZRA
DŽONIJEV AUTOGRAM
LEINER
LEINER
LEINER
ŠTULIĆ
ŠTULIĆ
ŠTULIĆ
Post je objavljen 31.08.2006. u 19:02 sati.