Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/foreverbeyonce

Marketing

Interview iz The Guardiana

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Beyonce otkriva zašto se nikada neće pridružiti R&B divama koje su se slomile pod teretom slave

Beyonce Knowles ima izuzetno dobre manire.Konobar u fotografskom studiju u središnjem Manhattanu joj prilazi nudeći joj bocu rashlađenog šampanjca.To je za nju,objašnjava on,od menadžmenta,kako bi joj zahvalili što je ovdje.Takve stvari joj se često događaju.
"Ah,to je tako slatko." - odgovara uz uzdah. "Ali sada ne pijem."
Lako je pročitati između redaka:Ne pijem,uopće.Moram promovirati novi album.I ne želim da ništa ugrozi moj status vodeće pop zvijezde,najmanje mamurluk.Dodaje dar dvojici stilista koji rade na snimanju.To je neobično neizvještačen trenutak."Njima će se to više svidjeti." kaže,pomalo kao da se ispričava.
Dvadesetčetverogodišnja pjevačica ima izuzetno dobru samokontrolu.Vjerojatno ju mora imati da bi održala svoj status vodeće snage američkog R&Bija i internacionalne pop tvornice hitova.Usprkos konkurenciji Justina Timberlakea i Christine Aguilere,ona ostaje najveći adut glazbe.Zadržavanje te titule znači više od odbijanja šampanjca:to znači pridržavati se strogog plana koji ne ostavlja mjesta pogreškama.Promocija nadolazećeg albuma B'Day,je samo posljednji stadij plana osmišljenog prije dvije godine.Ona shvaća posao ekstremno ozbiljno,unatoč tome što,kako je priznala,promociju ne voli ("Ako mogu biti iskrena sa vama,a nadam se da mogu,mrzim raditi ove stvari" - to je bio njen odgovor jednom novinaru na pitanje je li joj dosadno),pojavit će se na launch partyima za B'Day u New Yorku,Parizu i Tokyu,što ne bi bilo značajno da se posjeti trima kontinentima neće dogoditi u samo dva dana,četvrtog i petog rujna.
No rezultat takvog intenzivnog profesionalizma je sposobnost da ostane na na vrhu i kao umjetnica.
Čak i nakon niza uspješnih singlova,solo i u sada već nepostojećim Destiny's Child - od Bills,Bills,Bills do Crazy In Love
- ona je još uvijek sama u ligi kada je riječ o stvaranju nenadmašne,moderne glazbe i odličnim nastupima.
Ne prodaš 50 milijuna albuma tek tako.
Prije par mjeseci,BBC2 je prikazao seriju dokumentarnih filmova o povijesti crnačke glazbe,pod nazivom Soul Deep.Nekim kritičarima se nije svidio zbog toga što se usredotočio na šezdesete,zlatno doba soula,i zanemario moderni R&B.No kratak dio filma je demonstrirao da je Beyonce više od pop zvijezde - i objasnio njezinu dominaciju na R&B tržištu.Sa Destiny's Child,navedeno je u filmu,revolucionirala je pjevanje u američkoj urbanoj glazbi - sa svojom osobitom,brzom vokalnom tehnikom,promijenila je prirodu glazbe.Odvela ju je u novom smjeru,svjesno ili ne.
Ali bilo je potrebno dugo vremena da bi glazbena industrija,i sama Beyonce,shvatili njen talent.Beyonceina pjevačka karijera je započela 1996,sa relativnim promašajem,prvim albumom Destiny's Child.Neko vrijeme,Destiny's Child su djelovale kao osiromašena verzija TLC,sa malo,tada popularnog,neo-soul utjecaja Jill Scott i Angie Stone."Prvi album je bio uspješan,ali ne izuzetno uspješan." kaže Beyonce.Razumije i zašto."To je bio neo-soul album,a nama je bilo 15 godina.To je bilo previše zrelo za nas."
Čak i tada,intenzivna i iznimno jaka ambicija Beyonce i njezine obitelji je bila očita.Zaposlenik iz njene diskografske kuće je dao izjavu za Billboard ove godine o ranoj promociji,showu koji je organizirala radio postaja u gradiću u Virginiji.
"Parkirali su se ispred robne kuće sa malenom pozornicom.A te djevojke su došle pripremljene kao da nastupaju u Madison Square Gardenu.Same su se pobrinule za kosu i make-up,zajedno sa odjećom. Tina je doslovce šivala svu njihovu odjeću u to vrijeme.Nije bilo svjetala i kamera.Samo one i publika.I bile su odlične."
Iako je debut album izbacio veliki hit - Wyclef Jeanov Remix No,No,No - tek su se sa sljedećim albumom The Writings On The Wall,Destiny's Child probile na tržište,a Beyonce pronašla svoj glas.
Soul besmislice sa prvog albuma su nadomjestile ritmičnije pjesme,koje su ukazivale na poraslo samopouzdanje grupe kad je riječ o pisanju pjesama.
"To isprekidano,brzo pjevanje je postalo zvuk R&Bija.Još uvijek je tu,u 2006." - ukazuje Beyonce.
"Ali nismo imali pojma koliki će to imati utjecaj.Nismo imali pojma da će The Writings On The Wall biti tako uspješan album.Posebice širom svijeta.Morate znati da bismo u to vrijeme razgovarali sa ljudima u diskografskoj kući i oni bi nam rekli:'Gledajte,u Europi sada uopće ne puštaju R&B.'"
Ključ proboja na tržište leži u suradnji sa producentom koji je radio na novom albumu,Rodneyom Jerkinsom."Prvi puta kada smo radile sa njim napisale smo Say My Name na instrumental koji nam se nije sviđao."kaže Beyonce. "Mislim da se ni njemu nije sviđao.Jednostavno se previše stvari događalo u njemu...Jednostavno je zvučao poput...džungle.Do ovoga dana ne znam kako smo napisali tu pjesmu preko tog instrumentala."
"Pjesma nije trebala biti na albumu,a onda smo jednoga dana snimale fotografije za album i moj tata je ušao u studio i rekao:'Rodney je napravio novi mix one pjesme koju mrziš,ali je jednostavno moraš poslušati.'Pustio nam je taj mix i nismo se uopće mogle usredotočiti ni na što.Pretvorio je to u divni,bezvremenski R&B.Bilo je jednostavno izvrsno.To je bila jedna od najboljih pjesama koje smo ikada snimile,jedna od najboljih koje je on ikada producirao.Sve je bilo kako treba od tog trenutka."
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Destiny's Child su započele zlatni niz nenadmašnih pop singlova:Bills,Bills,Bills,Bug-A-Boo,Say My Name,Jumpin' Jumpin',Independent Women,Bootylicious,Survivor.Beyonce se svidio okus uspjeha - "Naravno,bio je to dobar osjećaj." - a Jerkins je ušao u povijest kao najvruće ime u suvremenoj američkoj soul produkciji,sa kojim su htjeli surađivati svi,od Michaela Jacksona do Spice Girls.
Iako je tehnički maestro,Jerkins kaže da se rad sa Destiny's Child uglavnom bazira na intuiciji."To je jednostavno osjećaj koji dobijete.Taj osjećaj...jednostavno znamo,'Imamo to!'Pišemo svakog dana,ali uvijek postoje oni projekti koji se istaknu više od drugih."izjavio je za Mix,online glazbeni magazin u 2004."Uzbudite se i gotovo ste spremni početi slaviti na licu mjesta jer znate da imate potencijal.Tako je to bilo sa Destiny's Child."
Uslijedili su trenuci u kojima je Beyonce,koja se ne voli odmarati na lovorikama,osjetila prodornu zavist zbog dijeljenja svoje producentske kuće sa nizom umjetnika koje je dotakla Jerkinsova producentska magija.Prvi puta kada je čula Brandyin i Monicin sjajan duet The Boy Is Mine - koji je Jerkins modelirao prema svojim zamislima - bila je zaprepaštena."Kako je to učinio?Mislim,kako radi te stvari?To je jednostavno čarobno."
Unatoč njezinom savršeno smirenom imidžu,nije se izdigla iznad ljubomore."Oh,apsolutno.Kada čujem sjajnu novu ploču,osobito ako je to napravio netko koga poštujem i kome se divim,dio mene pomisli:'Zašto se ja nisam toga sjetila?Zašto ja nisam snimila tu ploču?'Postane vam zlo od toga,ali na neki način to može biti sjajna stvar.Poželite se vratiti u studio i ponovno početi pisati.Možda će vas inspirirati da se malo više potrudite."
Kada je Destiny's Child postala najprodavanija ženska grupa ikad,postalo je jasno tko je zvijezda.U glazbenoj industriji uspoređivane su sa dinamičnim The Supremes,a Beyonce je bila Diana Ross u jednažbi.Promjene postave u ranim godinama (bila su potrebna tri albuma da bi se grupa formirala kao trio,sa Michelle Williams i Kelly Rowland) su dovele do toga da su prijašnje članice podigle tužbe protiv Matthewa Knowlesa,njegove kćeri i Kelly Rowland zbog navodne povrede ugovora.Sve je završilo nagodbom u travnju 2002.
Beyonce odlučno odbacuje usporedbe sa The Supremes.
"Razlog je taj što sam ja voljela biti u grupi.Volim sestrinstvo.Voljela sam biti u grupi u kojoj se radilo o kompromisima i žrtvovanju.Svi mi - ne samo ja,radi se i o Kelly i Michelle - zbog onoga što je bilo najbolje za grupu,bez obzira na to je li bilo najbolje za nas individualno - bi se odrekli nečega.Uz taj element kompromisa i žrtvovanja sam naučila mnogo o sebi i o prijateljstvu."
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Ali Beyonce je unatoč svemu koračala naprijed,usput učeći od producenata i radeći na svojoj solo karijeri koja je u početku tekla usporedo sa onom u grupi.U ljeto 2003,njezina vlastita slava je zasjenila onu u grupi sa objavivljanjem Crazy In Love,u kojoj je repao njen dečko Jay-Z.Pomislili biste da će stvaranje tako fantastičnog singla biti razlog za ponos,ali ona je već krenula dalje."Riskirala sam.Uspjelo je." - kaže,razjašnjavajući da snimanje ploče koju svi vole jedno ljeto nije sve što želi."Ne zanima me ovaj trenutak.Zanima me kako će to zvučati za 30 godina."
Ali naučila je i,od Jay-Zija,kako da sebe pretvori u nešto više od pop pjevačica."On me je naučio o hip-hopu.Voljela sam tu glazbu kao dijete,ali mama mi nije dopuštala da ju slušam zbog psovki.Sada to (hip hop) razumijem.To je stvarnost."A ona i njezin dečko - jesu li oni Clintonova administracija urbane glazbe?"Prihvatit ću to.Zvuči dobro."
Na ovoj razini slave,opasnosti su ogromne.
Govorimo o problemima kojima podležu američke zvijezde dok se penju na ljestvici uspjeha.Govorimo o slomu Mariah Carey,pobijeđenoj ovisnosti Mary J Blige i ovisnosti Whitney Houston.Beyonce dodaje Michaela Jacksona na popis."Brinem li se zbog toga?"kaže,tiho."Ne." (pauza) "Mislim,jednostavno se ne mogu brinuti zbog toga."
Posljednja soul pjevačica koja je umalo ostvarila vladavinu svjetskom glazbenom scenom
kojoj Beyonce teži,Lauryn Hill,završila je tako što je obrijala glavu i otišla na turneju po srednjim školama u Brooklynu,kako bi pjevala folk pjesme sa akustičnom gitarom,tako sabotirajući briljantnu karijeru.
"Njezina priča je najtragičnija." - slaže se."Mislim,njezina ploča je bila genijalna.Ali drama i zahtjevi i pritisak i ljudi koji vam omogućavaju pristup mnogim stvarima mogu biti previše.Pridodajte tome da vam svi govore da ste tako savršeni,i naravno da se možete izgubiti."
"Ono što uvijek govorim je da sam sretna što imam obitelj uz sebe.Ali to je istina.Zbog toga se zaista ne brinem.Ne znam što će se dogoditi.Imam dvadeset i četiri godine.Bila bih glupa da kažem da nešto nikada neću učiniti.Premlada sam i sigurno ću se promijeniti tisuću puta u životu."
Čini se veoma drukčijom ženom od Beyonce od prije pet godina."Oh,apsolutno jesam.Ali osjećam da što starija postajem,to sam manje zabrinuta zbog eventualnog sloma.Ne znam što će mi se dogoditi ali znam da sam više od pjevačice i imam tako puno drugih stvari u životu koje me drže usredotočenom.Nadam se i molim da ostanem toliko zadovoljna u svojoj koži kao sada,upravo u ovom trenutku."



Post je objavljen 28.08.2006. u 20:50 sati.