Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/univerzum

Marketing

C.W. Leadbeater - Devahanska razina 26.dio

Za sada nemožemo o njima mnogo toga da razumijemo, ali je jasno , da ono što bi se moglo opisati kao cilj njihove evolucije, je znatno više od našega , tj . dok je svrha ljudskoj evoluciji da izdigne uspješni dio čovječanstva do položaja Asekha adepta na kraju sedmog kruga , svrha deva evolucije je da se njihov red uzdigne u dotičnom vremenu do daleko više razine . Za njih se kao i za nas uz ozbiljno nastojanje otvara strmija ali kraća staza do još uzvišenijih visina , a kakve su to visine u njihovu slučaju možemo tek naslućivati .

Njihova razdioba

Tri velika njihova niža dijela, počevši odozdo, zovu se obično Kamadeva-i, Rupadeva-i i Arupadeva-i, što se može prevesti kao anđeli astralnoga, nižega nebeskog, dotično višega nebeskog svijeta. Upravo kao što je naše obično tijelo ovdje — najniže tijelo koje je nama moguće fizičko, tako je i obično tijelo Kamadeva astralno, te on stoji nekako u istom položaju kao što će stajati čovječanstvo kad dosegne planet F, a on, živeći obično u astralnom tijelu, izlaziće iz njega u više sfere u mentalnom tijelu, upravo kao što to možemo mi u astralnom tijelu, dok za to da u kauzalno tijelo ne bi za njega (ako je dovoljno razvijen) bio veći napor, nego li nama da upotrebimo mentalno tijelo. Na isti način obično tijelo Ru-padeva bilo bi mentalno, dok bi on nastavao četiri rupa podrazine mentalne razine; Arupadeva-i ipak pripadaju trima višim podrazinama te razine, a najgušće tijelo im je kauzalno. Iznad Arupadeva-a postoje druga četiri velika razreda toga carstva koji prema tome nastavaju četiri više razine našega sunčanog sistema, a opet posve iznad Deva carstva stoje velike čete planetskih duhova, no razmatranje o tako sjajnim bićima ne spada ovamo.

Svaki od dva velika dijela toga carstva, kojega smo napomenuli da stanuje na mentalnoj razini, sadrži li sebi mnogo različitih razreda, ali njihov je život u svakom pogledu toliko udaljen od našega, da je beskorisno iznositi o njemu više osim vrlo općenitih ideja. Najbolje bi mogao da navedem utisak kojega je dobio jedan naš istraživalac, kad bi ponovio iste riječi što ih je on upotrijebio u vrijeme istražvanja: »Dobio sam dojam silno uzvišene svijesti — svijesti neopisivo sjajne; a opet tako neobične — tako različite od svegašsto sam prije osjetio, nikako ni nalik ma kojoj vrsti ljudskog iskustva, da ostaje posve bez nade i pokušaj samo da se to opiše«.

Isto je tako bez nade, ako se pokušava na fizičkoj razini da pruži neka ideja o pojavi tih silnih bića, jer ona se mijenja sa svakim pravcem misli kojeg oni slijede. U tom je članku rečeno nešto ranije o sjaju i divnoj snazi izražavanja u njihovom jeziku boja, pa se iz nekih prolaznih primjedbi načinjenih prigodom opisivanja ljudskih stanovnika može ustanoviti, da je pod izvjesnim prilikama ljudima moguće, da djelujući na toj razini nauče mnogo od njih. Treba da se sjetimo kako je jedan od njih oživio anđeoski lik u nebeskom životu pjevača, i poučavao ga u muzici daleko uzvišenijoj nego li je to iko čuo zemaljskim ušima, i kako u drugom slučaju oni koji su u vezi sa upravljanjem izvjesnih planetskih utjecaja pomažu evoluciju nekog astronoma.

Njihov odnos prema prirodnim duhovima (izvještaj o njima vidi u prirucniku V) je nešto sličan odnosu ljudi prema životinjskom caratvu, iako su na višem stepenu, jer upravo tako kao što životinja može da steče individualizaciju samo druženjem sa čovjekom ,tako čini se da i trajnu individualnost koja se reinkarnira mogu prirodni dusi normalno steći samo svojom privrženošću sličnoga karaktera članovima nekoga reda Deva-a.

Svakako da sve što je rečeno ili se može reći o toj velikoj anđeoskoj evoluciji, samo uklanja ukras sa vrlo uzvišenoga predmeta, a njegovu potpuniju obradu prepušta se čitaocu da je sam sebi načini, kad razvije svijest tih viših razina. Ipak ono što se napisalo, ma kako to bilo malo i nedovoljno, možda će donekle moći da prikaže neku ideju o četama pomagača, s kojima u dodir će čovjeka dovesti njegov napredak u evoluciji, te da se pokaže, kako mu se svaka težnja koju mu pri usponu omogućuju njegove povećane sposobnosti, neočekivano više ispunja samim dobročinstvenim uređenjem kojega mu je priroda izgradila.



Post je objavljen 28.08.2006. u 21:00 sati.