Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/automoto01

Marketing

LANCIA DELTA HF INTEGRALE

KRALJICA RALLYA

Image Hosted by ImageShack.us

Svibanj 1986. godine u razmišljanjima automobilskih entuzijasta uistinu je značajan povijesni trenutak. Tada prije više od 20 godina rodila se legendarna kraljica, rally monstrum koji je pokorio svijet i kojeg svi štuju, jedna i neponovljiva Lancia Delta Integrale.

Prva inačica nosila je ime Delta HF 4WD i bila je pogonjena 2.0-litrenim agregatom. Redni četverocilindraš je uz pomoć turbo punjača razvijao za to doba iznimno respektabilnih 165 KS. Osim velike snage, pravi adut Delte bilo je odlično držanje ceste za koje je bio zaslužan pogon na sve kotače s stražnjim Torsen diferencijalom.

Image Hosted by ImageShack.us
2.0-litreni turbo agregat smatrao se vrlo pouzdanim osim u slučajevima nestručnog tuninga. Zahtijevao je puno pažnje, ali je zauzvrat pružao velike količine gušta. Ovisno o izvedbi razvijao je od početnih 165 pa sve do konačnih 215 KS

U studenom 1987. godina svijetlo dana ugledala je Delta HF Integrale izvedba koja je već na prvi pogled djelovala znatno agresivnije od prethodne. Veći intercooler i unaprijeđena elektronika omogućili su povećanje snage na 185 KS u overboostu, a to je bilo dovoljno za sprint do stotke u 6.6 sekundi te postizanje maksimalne brzine od 215 km/h.

Točno tri godine nakon prve izvedbe na tržištu se u svibnju 1989. godine našla verzija HF Integrale 16V. Prelazak sa tehnologije od dva na četiri ventila po cilindru doprinijelo je brzini vrtnje agregata, a modifikacije poput: hidraulične spojke, širih gume i naplataka te ABS sustava činile su ovu izvedbu znatno ozbiljnijim automobilom. Ova je inačica značajna i po tome što je po prvi puta omjer snage bio u korist stražnje osovine. Već spomenuti prelazak na 16V tehnologiju rezultirao je povećanjem snage na okruglo 200 KS, ubrzanje je palo na 5.7 sekundi, a maksimalna brzina je narasla na 220 km/h.

Image Hosted by ImageShack.us
Vrhunski očuvani primjerci poput ovog na slici u današnje su doba prava rijetkost

Delta HF Integrale Evolution koja je na tržište stigla u listopadu 1991. godine donosila je nova poboljšanja. Širi trag kotača, novi prednji i stražnji amortizeri, direktniji upravljački sustav te unaprijeđeni kočioni sustav, značili su još bolju stabilnost te samim time i aktivnu sigurnost. Evolution inačica Delte bio je automobil koji se početkom devedesetih godina uzimao kao referenca za suvereno držanje ceste, a i još dan danas bi bio u stanju očitati lekciju velikoj većini modernih i višestruko skupljih automobila. Zajedno s poboljšanjima na ovjesu stigla je i nova elektronika motora koja je zaslužna za povećanje snage od desetak 'konja', na okruglo 210 KS.

Image Hosted by ImageShack.us
Crveni slon simbol je koji se u krugovima znalaca itekako štuje

Sve do lipnja 1993. godine sve inačice bazirale su se samo na estetskim promjenama koje su uglavnom bile djelo Martini Racinga te su se njima proslavljali naslovi prvaka u svjetskom rallyu. U lipnju 1993. godine, u posljednjoj godini Deltinog života, na tržište je stigla 215 KS snažna Evolution II inačica koja se zbog ekskluzivnosti proizvodila u samo pet boja: Gialla, Blue Lagos, Pearl Whit, Dealer Edition i Final Edition.

Proizvodnja Lancie Delte Integrale stala je, na žalost svih ljubitelja ovog legendarnog automobila, u listopadu 1994. godine.

Za automobil koji cilja na tako uzak krug kupaca Delta se prodavala odlično te se s punim pravom može reći da je osim u rallyu Delta bila pobjednik i na tržištu. Već u prvoj godini proizvodnje Delta 4WD prodala se u 1566 komada, a već iduće 1987. godine broj prodanih primjeraka narastao je na 4399 te Lanciji nije trebalo puno vremena za dosezanje prodanih 5000 automobila nužnih za homologaciju u Grupi A.

Image Hosted by ImageShack.us
Čak i nakon 20 godina mišićavi dizajn Delte HF Integrale djeluje iznimno privlačno

U slijedeće tri godine: 1988., 1989. i 1990. prodaja je išla odlično te je vrlo brzo premašena brojka od 10.000 komada potrebnih za homologaciju. U te tri godine Delta HF Integrale 8V i Delta HF Integrale 16V prodale su se u 22.500 primjeraka. Konačni broj prodanih primjeraka od 1986. do 1994. godine iznosi 44.296, što je uistinu za svaku pohvalu.

Lancia će zauvijek ostati zapamćena kao najuspješniji proizvođač u svjetskom rally prvenstvu svih vremena, a najveće zasluge za to pripadaju upravo Delti koja je imala uspješnost od 100 %. Gotovo nevjerojatno zvuči podatak da je od šest sezona nastupanja u svjetskom rally prvenstvu Delta Integrale osvojila svih šest naslova. Bio je to automobil koji je konkurenciji jednostavno bio neuhvatljiv.

Već u premijernoj sezoni 1986. godine Delta je u Grupi B osvojila sve važnije rallye prije nego što je zbog niza nesreća grupa ukinuta, a od 1987. do 1992. godine osvojila je sve što se moglo osvojiti u Grupi A. Sa čak 46 pobjeda u WRC-u Delta je ostatku svijeta očitala bukvicu, a nju su vozile veličine poput: Kankkunena, Biasiona, Auriola, Alena, Toivonena, Röhla i Sainza.

Image Hosted by ImageShack.us
Šest osovjenih naslova prvaka u šest godina nastupanja u svjetskom prvenstvu u rallyu uistinu su nevjerojatan rezultat

Osim u svjetskim razmjerima, Delta Integrale bio je automobil koji je često bio neuhvatljiv u raznoraznim regionalnim prvenstvima. Tako je bilo i kod nas. Legendarna Lancia koju je ing. Zlatko Kvočić pripremao za Niku Pulića bila je gotovo neuhvatljiva, a 1996. godine Pulić je s tim automobilom vrlo uspješno vozio europsko brdo i vodio žestoke bitke s Otokarom Kramskyem. Nažalost taj automobil je svoj put završio te iste godine na brdskoj utrci u Buzetu. Koliko je Lancia Delta Integrale izdržljiv automobil najbolje pokazuje činjenica da Delta Austrijanca Felixa Pailera koju je također pripremio ing. Kvočić razvija monstruoznih 520 KS.

U današnje je vrijeme teško pronaći Lanciu Deltu Integrale u vrhunskom stanju. To je automobil koji zahtjeva iznimno puno vlasnikove pažnje, ali zato je i u stanju puno toga i dati. Najbolji primjerci najčešće su neki iz limitiranih edicija čiji pregled možete pronaći u tablici, a cijena im se kreće od 20.000 pa sve do više od 40.000 eura.


Svi "Limited Edition" modeli Lancie Delte HF Integrale:

MODEL, NAZIV OPREME, BR. KOMADA
HF Integrale, 16V with 8V Catalytic engine, 2700
HF Integrale, Evo I with 8V Catalytic Engine, 4650
HF Integrale, Evo I 5 World Rally Champion, 400
HF Integrale, Evo I VERDE YORK, 200
HF Integrale, Evo I CLUB HF, 44
HF Integrale, Evo I CLUB ITALIA, 15
HF Integrale, Evo I 6 World Rally Champion, 310
HF Integrale, Evo II GIALLA, 220
HF Integrale, Evo II PEARL WHITE, 365
HF Integrale, Evo II BLUE LAGOS, 215
HF Integrale, Evo II EDIZIONE FINALE, 250
HF Integrale, Evo II DEALER COLLECTION, 180







Post je objavljen 19.08.2006. u 12:29 sati.