Yamaha je sa izvrsnim R1 modelom krajem prošlog tisućljeća na prepad osvojila sve što se moglo u klasi supersport 1000 kubika, nastavljajući na taj način svijetlu tradiciju započetu sa FZR 1000 modelom. Sada stiže nasljednik, snažniji nego ikada
Krajem prošle godine prisustvovali smo prezentaciji nove Yamahe u prostorijama tvrtke Delta Team iz susjednog Krškog. Iako novi R1 očekuje velika borba za naslov najboljeg, jednu bitku unaprijed je odlučila u svoju korist: R1 je prema mišljenju mnogih najljepša prinova klase. Autor ovih redaka potpisuje tu tvrdnju...
Dizajn
Moram priznati, da je bilo vrlo zabavno gledati prelijepe hostese koje su prisustvovale prezentaciji nove Yamahe. Bile su okruženo mnoštvom (muških) novinara, ali i prilično iznenađene pomanjkanjem interesa istih koji su svu svoju pažnju poklonili Yamahi. Djevojke, jeste lijepe, ali Yamaha je Yamaha. Ovoga puta, njene obline bile su nam privlačnije. Uostalom, pogledajte slike.
Novosti
Ono što se na njima ne vidi, jest kompaktnost R1. Perolakih 172 kg potpuno se izgube kada zajašite motocikl iznimno kompaktnih gabarita – poput obične šestotice. Novi aluminijski Deltabox okvir zaslužan je za usku siluetu zahvaljujući tome što više ne obuhvaća glavu cilindara, nego prolazi iznad nje. Treba li spomenuti da je krući od prethodnika? Potpuno je nova i stražnja vilica sa originalno riješenim pojačanjem sa donje strane. Izrađena je iz Aluminija, ali obojana u mat crnu boju. Upravo ovaj detalj donekle narušava izvanredan estetski dojam; jednoručna do sjaja ispolirana vilica možda bi donijela kilogram ili dva više, ali bi estetski motocikl podigla na još višu razinu. Yamaha je kao protutežu ugradila zlatno obojanu prednju upside-down vilicu promjera 43 mm, te «pozlatila» i dijelove radijalnih Brembo kočnica na diskovima promjera 320 mm.
Pogonska elektrana
Pogonski agregat dodatno je nagnut unaprijed u cilju daljnjeg sniženja težišta, a snagom znatno nadmašuje prethodnika: čak 172 KS (182 sa RAM-AIR sustavom) zvuči zastrašujuće kada se uzme u obzir ukupna masa motocikla. Podsjetimo se principa rada RAM-AIR sustava – zračni tlak nastao kod velikih brzina koristi se kao neka vrsta (istina, vrlo slabog) kompresora. Više zraka u cilindrima omogućava izgaranje veće količine goriva, a time i veću snagu pogonskog agregata – u ovom slučaju dodatnih 10 KS što je izvrstan rezultat.
Da bi postigli snagu od 172 (182) KS, Yamahini inženjeri detaljno su preradili pogonski agregat prethodnika: povećanje provrta i smanjenje hoda klipova uz ostale preinake, omogućuje veći broj obrtaja a samim time i višu izlaznu snagu. Bit će vrlo zanimljivo vidjeti kako će se motocikl ponašati u vožnji, ali proklizavanje stražnjeg kotača u četvrtoj brzini uopće me ne bi iznenadilo. Zadržan je i legendarni Exup ventil izrađen od Titana u ispuhu, koji poboljšava elastičnost kod nižih obrtaja i snagu kod visokih promjenom presjeka ispušne grane. Prigušivači ispuha trendovski su postavljeni ispod sjedala motocikla, a čistoću ispušnih plinova garantira elektronsko ubrizgavanje goriva te dvostazni katalizator. Ispuh je izrađen od legure Titana, što mu garantira iznimno malenu masu i dobru trajnost.
Završna obrada na vrlo je visokoj razini na što nas je Yamaha odavno naučila, a što je još uvijek boljka nekih konkurenata. Ukupan dojam, jest upravo izvrstan. Jedva čekamo da dobijemo ovu ljepoticu na test. Novu R1 možete odabrati u tri boje: tradicionalnoj plaoj, srebrnoj te bordo, a cijena će joj se kretati (prema neslužbenim informacijama) oko 105.000 kuna.
Post je objavljen 12.08.2006. u 11:13 sati.