Dreadlocksi predstavljaju korijene rastafarijanaca,
povezanost sa zemljom, kontrast bijelcevoj plavoj kosi i kulturi. Takoder predstavljaju grivu lava, dakle simbol Afrike. Jedan biblijski fragment im takoder zabranjuje da režu ili briju glavu; '' Oni nece biti celavi, niti obrijati djelic brade, niti ikad zarezati u meso ( Leviticus 21:5). ''
Ime dreadlocks su usvojili da bi se narugali averziji koju su nevjernici ispoljavali u odnosu na njihov izgled. Naime dread = strah, strašno, užasno, a locks = uvojci, pramenovi, lokne, pa bi se na hrvatskom zvali "strašni uvojci".
Termin je internacionalizirao Bob Marley 1975. godine pjesmom "Natty dread" (u ovom slučaju natty = uredni i čisti, to je britanska riječ koju su jamajčani posvojili u svoj jezik patois (patwa).
Nošenje "dreadlokni" bilo je inspirirano, s jedne strane, slikama ratnika "Mau Mau" pokreta Joma Kenyatte, i s druge strane biblijskom pričom o Samsonu, preko koje su se Raste indentificirali s Afrikom i "drevnim životom".
Duga kosa je rastafarijancima jedan od simbola prirodnosti pa oni smatraju da je rezanje i borba protiv duge kose ujedno i borba protiv prirode, protiv samog čovjeka. Kao i kod indijskih Yogija, kosa prenosi kozmičku energiju, ona omogućuje harmoničan odnos s okolinom.
Kosa kakvu su nosili stari etiopski svećenici predstavlja rastafarijancima identifikaciju s kraljevskom lavljom grivom, a sa njom povezuju i pravednost, pravičan način života kao "nasljeđe drevnih dana".
Svaki Rasta, hodajući uspravno kao ponosni lav ulicama jamajkanskih gradova, djelovao je šokantno i provokativno onom mentalitetu koji je navikao na poniznost, pokoravanje i mirenje s postojećim.
U Owensovoj monografskoj studiji, koja obiluje opsežnim intervjuima s jamajkanskim Rastama, nalazimo na izjavu o nošenju "dreadlokni". "Ošišan čovjek je kao osušeno drvo, drvo na kome nema lišća".
Post je objavljen 05.08.2006. u 03:22 sati.