Leteći Samuraji – Torpedni bombarder Nakajima B5N Kate
Početkom rata sa SAD Nakajima B5N bio je najmoderniji torpedni bombarder na svijetu. Upravo ovi zrakoplovi «osakatili» su američko ratno brodovlje usidreno u luci Pearl Harbora. Nakon samo tri mjeseca nakon napada na Pearl Harbor ovi torpedni bombarderi potopili su američke nosače zrakoplova CV (USS Lexington, Yorktown i Hornet).
Razvoj ovog zrakoplova započinje još 1932. godine specifikacijom japanske Carske mornarice Shi – 7, kroz Shi – 9, (razvijen je Yokosuka B4Y1 Tip 96, ali samo kao privremeno rješenje), pravi razvoj započinje specifikacijom Shi – 10. Dakle, japanska Carska mornarica traži slijedeći tip zrakoplova: raspon krila manji od 16 m, obvezatno s mehanizmom za preklapanje koji bi isti smanjio na 7, 5 m, Naoružanje torpedo od 800 kg ili isti ekvivalent bombi, strojnica 7, 7 mm, najveća brzina 335 km/h, zadržavanje u zraku pri brzini od 250 km/h oko četiri sata do max sedam sati, pogonska skupina zvjezdasti motor i posada od tri člana. Konstruktori kompanije Nakajima Hikoki odmah su sklopili prototip tvorničke oznake Tip K. Taj prototip imao je stvarno niz naprednih rješenja, za tadašnje doba, poput hidrauličkog pokretnog uvlačivog podvozja, originalno rješenje za preklapanje krila (poradi manjeg zauzimanja prostora na nosaču), zakrilca sustava Flower i propeler promjenjivog koraka. Prototip oznake B5N1 dovršen je u prosincu 1936. godine, a poletio je u siječnju slijedeće godine. Unatoč početnim problemima s hidrauličnim sustavom, B5N1 u potpunosti je zadovoljio zahtjeve japanskih mornaričkih pilota. No, zapovjedništvo mornarice bojalo se da bi moglo doći do problema s održavanjem zrakoplova, pa je zatraženo da se mnoga stvarno napredna rješenja izbace sa zrakoplova. Tako u studenom 1937. godine započinje serijska proizvodnja ovih zrakoplova. Najprvo, ovaj zrakoplov se dokazao u borbama iznad Kine, a u međuvremenu izrađena je i poboljšana inačica (ugrađen je snažniji i pouzdaniji motor), a nakon napada na Pearl Harbor dobiva i radar, dok svi drugi zrakoplovi rabe još uvijek samo detektore magnetskih anomalija.
Post je objavljen 25.07.2006. u 23:37 sati.