Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/univerzum

Marketing

C.W. Leadbeater - Devahanska razina 2.dio

OPĆENITE ZNAČAJKE

Možda je jedna od najnezgodnijih metoda kojom bismo se približili tom vanredno teškom predmetu da zaronimo in mediasres i da pokušamo, pa makar osuđeni na neuspjeh, da opišemo što najprije vidi učenik ili uvježbani student,
kad se pred njim otvori nebeski svijet . Ja oprezno upotrebljavam riječ učenik, jer dok čovjek ne stoji u izvjesnom odnosu
prema jednom od majstora mudrosti, malo je vjerojatno da će potpunom svijesti moći prijeći u , taj sjajni kraj blaženstva
i da će se vratiti na zemlju s jasnim sjećanjem na ono što je vidio ondje . Odatle nikad ne dolazi jedan posredni duh da
saopći jednostavno vijesti na usta profesijskog medija . Onamo se neuzdigne nikad jedan obični čovjek jasnoga gledanja iako su koji puta najbolji i najčišći pojedinci ušli onamo kad su se pod kontrolom svojih mesmerizatora našli u najdubljem
transu iako ni onda se većim djelom nisu vratili ni s čim što bi bilo više od uspomene na silno i neiskazano blaženstvo koje
je obično bilo duboko obojeno njihovim ličnim religijskim osvjedočenjem.

Kad jednom preminula duša , nako što se iza smrti povukla u sebe , dosegne tu razinu , niti čeznutljive misli njezinih
rastuženih prijatelja , niti privlačnost spiritističkog kruga , ne može je nikad više da povuče natrag u promet sa fizičkom razinom dok se sva duhovna snaga koju je pokrenula u zadnjem životu ne iscrpi , te bude ponovno spremna da opet uzme
na sebe novu tjelesnu haljinu .
Niti onda kad bi mogla da se vrati, ne bi skup njezinih iskustava mogao dati pravu sliku o dotičnoj razini, jer kako će se odmah vidjeti, samo oni koji mogu u nju ući sa potpimo budnom svijesti mogu slobodno da se kreću u njoj i da se opijaju čudesnim sjajem i ljepotom koju nebeski svijet može da pokaže. Ali sve će se to potpunije da protumači kasnije kad se stanemo baviti sa stanovnicima nebeskoga carstva.

Lijepi Opis

U ranijem pismu nekog istaknutog okultiste nalazi se ovaj lijepi stavak što ga je predao i naveo kako je crpio iz vlastitog sjećanja. Nikad nisam mogao otkriti odakle ga je uzeo, iako se drugo tu-mačenje toga znatno uvećano nalazi u Beallovoj »Niz budističkih svetih pisama«, str.378
"Naš gospodin Buddha kaže: .Bezbroj tisuća sistema svjetova izbad ovoga jest mjesto blaženstva nazvano Sukhavati. To je mjesto okruženo sa sedam redova ograda, sedam redova golemih zavjesa , se dam redova šumskih stabala. Tim svetim stanom Arhata upravljaju Tathagate, a posjeduju ga Bodhisattve . Ima sedam prekrasnih jezera, posred njih te ku kristalne vode koje imaju sedam a ipak jednu na ročitu osobinu vanredne kakvoće. O Sariputra to je Devachan. Njegov božanski udambara cvijet baca korjen
u sjenu svake zemlje, i cvjeta za sve one koji ga dosegnu. Oni koji se rode u tom blagslovljenom kraju — koji su prešli zlatni most i dosegli sedam zlatnih brda — oni su zaista sretni za njih u tom nebeskom krugu nema više tuge ni žalosti
Ma kako bili obaviti velom veličanstvene sliko vitosti Orijenta, možemo lako u tom stavku tragati za nekim glavnim značajkama koje su se pokazale .
ao osobito istaknute u izvještajima naših savreme-nih istraživača. »Sedam zlatnih brda« mogu biti samo sedam podrazina mentalne razine, koje su odijeljene jedna od druge neosjetljivim ogradama, a ipak realnim i utjecajnim, dok »sedam redova ogra-da, sedam redova golemih zavjesa, sedam redova dr-veća što treperi«, mogu biti ovdje: sedam vrsti kri-stalnih voda, od kojih svaka ima svoju naročitu osobinu i kakvoću, predočujući različite moći i stanj uma
koji im pripada, a zajednicko svojstvo im je takovo, da onima koji na njima prebivaju, pružaju vanredno snažno blaženstvo što ga mogu osjetiti. Nje-zin cvijet zaista »baca korjen u sjenu svake zemlje« jer iz svakog svijeta čovjek ulazi u nebo koje za nj odgovara, a sreća kakova se ne može izraziti je cvijet što pupa za sve koji tako žive da si omoguće da ga steknu, budući da su »prošli zlatni most« što vodi preko struje koja dijeli ovo područje od razine želja, za njih je borba izmedu višeg i nižeg svršena, zato za njih nema više tuge ni zalosti u tom krugu, dok opet čovjek ne zahvati u inkarnaciju i ne napusti za neko vrijeme nebeski svijet.

Blaženstvo nebeskoga svijeta.

Snaga blaženstva je prva glavna misao koja mora biti pozadinom svim našim pojmovima o nebeskom životiu. Ne samo da se bavimo svijetom u kojem su bol i zlo isključeni već prema samom sa-stavu njegovom, svijet u kojem je svako stvorenje sretno; činjenice njegove nadilaze sve to. To je svijet u kojem svako biće mora vec poradi same na-zočnosti svoje ondje da uživa najviše duhovno bla­ženstvo koje može, svijet je to čija je moć u tom da odgovara na njegove težnje omeđena jedino prema njegovoj snazi kojom razvija svoje želje. Tek ovdje počinjemo da shvaćamo nešto o pravojprirodivelikoga izvora života tek ovdje uhvatimo bljesak onog što Logos mora da je
i o tome kakav se on čini nama. I kad se golema realnost svega toga rastvori pred našim začuđenim očima, možemo , tek da osjećamo da s ovim znanjem istine život više ne može da nam se čini onakvim kao prije. Možemo tek da se čudimo koliko su malo slične tome ideje zemaljskoga čovjeka o sreći , zaista ne možemo da se otmemo tome, da ne vidimo kako su velika većina njih iskrivljene i neostvarive, i da su najvećim djelom daleko od onoga što mu je pravim ciljem kojeg je tražio . Ovdje napokon istina i ljepota deleko nadilazi sve o čemu je pjesnik ikada sanjao i u svijetu te vanredne slave , svako drugo
veselje čini se nedostatno i slabo, bez bitnosti i nezadovoljavajuće .

Neke detalje svega toga nastojat ćemo kasnije razjasniti , da se istakne napose naručito divni osjećaj , nesamo radi nazočnosti svakog zla ili nesloge , već i poradi toga što postoji trajna radost koja obuhvaća sve , a što je
ujedno i onaj prvi i najjači osjećaj što ga prima kao oćut iskustva onaj koji ulazi u nebeski svijet . I on ga ne ostavlja nikad dokle god ostaje tamo , pa ma što radio ondje i ma kakove se još više mogućnosti spiritualnog uzdizanja pružale pred njim, dok nauči nešto više o moćnim silama toga novog svijeta u kojem se nalazi , čudan i neopisiv je to osjećaj neiskazanog veselja , već samim boravkom u takvom carstvu izvorom je svemu ostalom - to uživanje u izobilju veselja što se javlja kod drugih prati ga uvijek . Ništa na zemlji nije tome slično, ničim nemože da se dočara ; kad bi netko zamislio omeđeni život u djetinjstvu sa našim duhovnim iskustvima i još mnogo tisuća puta jači, možda bi mogao steći neki slabi pojam o tome ;
ali i takva slučajnost zaostaje daleko iza onoga što je iznad sviju opisa i riječi ,golema je moć duhovnoga života , silna je spiritualna vitalnost nebeskoga svijeta

Jedan način kako se očituje ta snažna životna sila jeste velika brzina titraja svih čestica i atoma te mentalne tvari. Svi PoznaJemo kao teorijsku pretpostavku da i ovdje na fizičkoj razini nijedna čestica tvari , sačinjavala ona dio i najgušćeg krutog tijela nije ni časak u mirovanju , dok otvaranjem vida za astralno gledanje nije nam to više samo teorija, naučnika već prava činjenica što je zastupana posvuda . Time ustanovljujemo univerzalnost života na način koji nam je prije bio posve nemoguć, i do one mjere koju prije nismo poznavali . Naš se mentalni horizont proširuje, i mi počinjemo da shvaćamo prirodne mogućnosti koje se onia što ne mogu da vide , moraju činiti najpomamnijim snovima .

Ako je to učinak postignuća astralnog gledanja i primjenom njegovom na gustu fizičku tvar, pokušajte zamisliti sebi , što rezultat što bi ga izveo na um gledaoca , koji bi ostavivši fizičku razinu i proučivši daleko jači život i beskonačno brže vibracije astralnog svijeta našao, da mu se otvara novo i više osjetilo , koje njegovom oslobođenom pogledu otkriva drugi i viši svijet , čije vibracije su daleko brže od vibracija fizičke razine, kao što su i titraji svjetla brži od titraja zvuka- svijet je to gdje prožimlje sve svenazočnost života koji neprekidno struji u njemu i oko njega , i posve je drukčijeg reda , tako reći kao da je uzdignut do silne nadmoći .

Post je objavljen 23.07.2006. u 23:57 sati.