Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/kulturanova

Marketing

OPEN ARC THEATRE Cluster / Otvorena scena UŽICE – AvanGrad

uz podršku Ministarstva kulture Srbije i Švajcarskog programa za kulturu Srbija i Crna Gora – Pro Helvetia, Beograd



SOKOĆALO Project

u trezorima Narodnog muzeja u Užicu,

29. jula 2006, u 22:00h



U okviru Programa za umetnost i kulturu Otvoreni put E-76, udru ženje Academica - Užice, u saradnji sa Amsterdam Cyber Theatre-om ACT, Narodnim pozorištem i Narodnim muzejom Užice, Ozvukom i osvetom iz Novog sada, realizuje interdisciplinarnu teatarsku radionicu i interaktivni performans pod nazivom SOKOĆALO Project, za koje će kao predložak biti korišćeni tekstovi iz Kremanskog proročanstva, a čije će premijerno izvođenje biti 29. jula 2006, u 22:00h, u Civilnom skloništu nekadašnje Partizanske fabrike oružja i municije (prostor koji Užičani bolje poznaju kao „trezore") Narodnog muzeja u Užicu.



Reč je o tehnološko-umetničkom eksperimentu u oblasti interaktivnog, digitalnog pozorišta, u kome se koristi Smart Art Sensor System (inteligentni senzorski sistem za upotrebu u scenskim i vizuelnim umetnostima), razvijen na Tehnološkom Univerzitetu u Delftu (Holandija).



Radionicu i performans realizuje internacionalna ekipa Amsterdam Cyber Theatre-a (ACT): Fahrudin Nuno Salihbegović , umetnički direktor / reditelj; Tatjana Ljujić, dramaturg; Matthias Oostrik , Multimedia Specialist / inženjer za razvoj softvera. Njima će se u Užicu, gde zapravo počinje produkciona faza šireg internacionalnog Projekta SOKOĆALO, pridružiti i Boris Todorović, asistent reditelja; Boris Butorak, dizajner svetla i zvuka (Ozvuka i osveta – Novi Sad); operater Sokoćala Slaviša Drobnjaković , kompozitor Vladimir Bojović , i užički glumci Ivana Pavićević i Vahidin Prelić.



Broj gledalaca završnog performansa SOKOĆALO će, zbog specifičnosti prostora, biti ograničen na trideset. U slučaju većeg interesovanja publike, biće organizovano više izvođenja.




Pozivamo sve zainteresovane da prisustvuju uvodnom predavanju i prezentaciji aktivnosti Amsterdam Cyber Teatra na sceni Narodnog pozorišta u Užicu, u petak 21. jula 2006. godine u 10:00h (službeni ulaz Pozorišta).



DOBRODOŠLI U UŽICE – AVANGRAD NA OTVORENOM PUTU E-761!



Za one koji žele da znaju više…



SOKOĆALO Project



Pre nekoliko godina, na Tehnološkom univerzitetu u Delftu (Holandija) započet je razvoj novog senzorskog sistema nazvanog Smart Art Sensor System. 2005. godine uspešno je okončana prva, razvojna faza ovog projekta. U konkurenciji velikog broja umetničkih organizacija, ACT je izabran da bude prvi i, do sada, jedini korisnik ovog naprednog tehnološkog dostignuća.



Projekat "Sokoćalo" predstavlja kolektivni, interdisciplinarni eksperiment grupe umetnika i naučnika okupljenih oko Amsterdam Cyber Theatrea, čiji je cilj da otkrije tehnološke i estetičke potencijale strastvenog spoja umetnosti i nauke, i da istraži pravce njegovog daljeg razvoja. Produkciona faza ovog kompleksnog projekta započinje 21. jula u Užicu, sedmodnevnom radionicom u Narodnom pozorištu i interaktivnim performansom kreiranim tokom radionice, koji će publici biti prikazan u odjecima istorije ispunjenim "trezorima" Narodnog muzeja Užice, 29. jula 2006, u 22:00h.


DigiTarabići :


Inspirisan proročanstvom braće Tarabića, ACT (re)konstruiše famoznu mašinu za predviđanje budućnosti i priču koja se oko nje plete. U interaktivnom, digitalnom prostoru magične kutije nalazi se izvođač/glumac koji, povezan sa Sokoćalom, postaje Prorok. Svemogući akter postavlja pitanja i dobija odgovore na pitanja o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Sokoćalo je šesto čulo, treće oko i treće uho Prorokovo, koje ovome omogućava da vidi nevidivo i da čuje nečuveno. Izvođač kazuje glavnu priču i proročanstvo, priziva slike i zvuke važnih događaja koji su se u prošlosti već zbili ili će se (u budućnosti) tek zbiti, preuzima uloge glavnih protagonista događaja, kazuje njihove tajne pri če kroz koje se na čudesan način otkriva istorija. Gledaoci čuju odjeke i vide slike koje se stvaraju u magičnoj kutiji u interakciji između izvođača i Sokoćala, otkrivaju skrivene priče, detaljne verzije glavnih događaja. Svaki gledalac pojedinačno, prošlost i budućnost tumači lično, na sebi svojstven način. Istorijsku preciznost i izvesnost smenjuju otkrovenja i haotična neizvesnost činjenica, koji čitav događaj pomeraju daleko od zvanične istorije, mnogo bliže pitanju ŠTA (ĆE) SE STVARNO DOGODILO (DOGODITI).



Amsterdam Cyber Theatre - ACT



ACT je međunarodna grupa interdisciplinarnih umetnika posvećenih istraživanju, produkciji i edukaciji u oblasti interaktivnih izvođačkih umetnosti. Lociran u Amsterdamu, gradu izuzetne energije, bogate i raznovrsne umetničke scene čiju kreativnu atmosferu odlikuje izuzetno produktivna interakcija umetnika iz različitih zemalja, oblasti i disciplina, ACT neguje teatar čija je izrazita karakteristika još jedna forma interakcije: interakcija između izvođača i kompjutera, t,j, između čoveka i mašine – zbog čega se i zove kibernetički ili digitalni teatar (Cyber Theatre).



Amsterdam Cyber Theatre traga za formom umetnosti koja na najbolji način iskazuje težnju modernog čoveka za samoostvarenjem i otkrivanjem sopstvenog identiteta u okruženju zapretenom slojevima istorije, ideologije i tehnologije. Jednim okom uperenim u virtualni, tehnički usavršen kibernetički prostor, drugim okom fokusiranim na sirovu, grubu stvarnost današnjice, ACT kreira portret nespokojnog ljudskog bića, uplašenog i rastrzanog dilemama i suprotnostima dvadesetprvog veka.



Upravo ta "nova" teatarska forma iziskuje da ACT u praksi stalno eksperimentiše i istražuje tehničke, funkcionalne i estetske mogućnosti interakcije, ne povlačeći pritom striktno liniju razgraničenja između istraživanja i produkcije. Istraživanje, motivisano težnjom umetnika da obogati sopstvena izražajna sredstva, čini neraskidiv deo kreativnog procesa teatra.



Glavna produkcijska forma ACT Teatra jesu interdisciplinarni pozorišni performansi, uglavnom bazirani na tekstu, sa izrazitim muzičkim/zvučnim elementima, elementima vizuelnih umetnosti i modernog plesnog teatra / teatra pokreta. Objedinjavajući element produkcije jeste interakcija u različitim ravnima: interakcija između izvođača i muzike, ili između gledalaca i projektovanog video-materijala. Posrednik u toj interakciji je kompjuter, u kome se ona oblikuje da služi funkcionalnim ili estetskim ciljevima predstave.



Pored rada u procesu istraživanja/produkcije, ACT nastoji da svoja znanja i iskustva, kroz radionice i seminare, podeli sa kolegama i mladim umetnicima različitih disciplina, čime svojim aktivnostima dodaje i bitan element edukacije.



AKTeri: Fahrudin Nuno Salihbegović, umetnički direktor / reditelj; Matthias Oostrik, Multimedia Specialist / inženjer za razvoj softvera; Tatjana Ljujić, dramaturg ; Marcin Pakulnicki, dizajner zvuka; Rolando Aguilar Cardenas, inženjer.



InterAKTivni partneri: ACT svoje ciljeve ostvaruje u saradnji sa renomiranim holandskim i međunarodnim institucijama u oblasti istraživanja i razvoja interaktivnih tehnologija. Partneri ACT-a su STEIM (Studio for Electro-Instrumental Music) Amsterdam, Brunel University London (vodeći institut za studije izvođačkih umetnosti i tehnologije), i Tehnološki univerzitet u Delftu (Delft University of Technology). Partner u audio-vizuelnoj produkciji je Partizan Film iz Utrehta.


--------------------------------------------------------------------------------

Udruženje ACADEMICA Association
Program za kulturu i umetnost Otvoreni put E-761
E-761 Open Highway Arts and Culture Programme

M. Pupina 1/II, 31000 Užice
Srbija / Serbia
T. +381 31 51 61 62
T/F. +381 51 39 53
E: academica2@cepeline.net
adjera@ptt.yu
office@academica.org.yu
W. www.academica.org.yu
www.e761.org
www.mad.co.yu
www.openarcfest.org
www.titovouzice.org


Post je objavljen 19.07.2006. u 23:56 sati.