Recenzija/komentar - Film: Predator

Predator

Eng. Predator
God. 1987.
Redatelj: John McTiernan
Scenarij: Jim Thomas, John Thomas
Glume: Arnold Schwarzenegger, Carl Weathers, Jesse Ventura, Bill Duke, Sonny Landham, Elpidia Carrillo, Sonny Landham, Richard Chaves, R.G. Armstrong, Kevin Peter Hall

"If it bleeds, we can kill it"...rekao je sad več davne 1987. god. Arnold Schwarzenegger na svom lošem engleskom i otišao u legendu, zajedno sa redateljem Johnom McTiernanom , koji su nam isporučili jedan od najboljih akcijskih filmova ikada..."Predatora". Eto, sinoć me nekako uhvatila nostalgija i želja da ponovno pogledam taj film, po tko zna koji put, i moram priznati da sam ponovno uživao.
“Predator” je uz “Conana” i “Terminatora” definitivno Schwarzeneggerov najbolji i najpoznatiji film, te mu je unatoč mnogobrojnim ostalim kvalitenim naslovima kojima nas je počastio tijekom bogate karijere, kao što su npr. “Total Recall” , “True Lies”, “Commando” itd., obilježio karijeru, 80-e godine, ali i žanr akc. filma kakav poznajemo danas. Njegovu kvalitetu i popularnost dokazuje i to da je dobio još jedan dobar, ali podcijenjen nastavak, utjecao na mnogobrojne (lošije) kopije koje su uslijedile narednih godina, kao npr. Dacascosov “DNA” , strip serijal kao i videoigru koja je spojila Predatora sa još jednim poznatim svemircem i filmskim čudovištem, Alienom.

Što se mene tiče, film je klasik, kultni film, koji svaki filmofil, koji imalo drži do sebe, mora barem jednom u životu pogledati. Ja sam ga kao što sam spomenuo na početku, gledao bezbroj puta i uvijek jednako uživao u njemu, i siguran sam da ći to još mnogo puta ponoviti. “Predator” je jedan od onih filmova koji i dan danas, nakon čak skoro 20 godina od svog nastanka izgleda odlično kao i tada kad je nastao, još uvijek nije izgubio svježinu i kvalitetu. Vrijeme ga nije pregazilo, te je još uvijek vizualno atraktivan, zanimljiv i nimalo zastario unatoč napretku tehnologije. “Predator” još uvijek plijeni pažnju izvrsnom režijom, spektakularnom akcijom, napetošću i svime ostalim, te se po tom pitanju bez problema može mjeriti sa većinom novijih filmova takve vrste, jer je definitivno još uvijek mnogo bolji i kvalitetniji od većine njih. Gotovo sve je savršeno u njemu, i jednostavno mu nemam šta prigovoriti.
Negdje sam pročitao da Hollywood namjerava snimiti remake ovog izvrsnog filma, samo je zbog negodovanja fanova cijeli projekt za sada stavljen na led. Arnia bi u tom remakeu trebao zamjeniti wresler John Cena, ali su se producenti prije odlučili napraviti mali test. Naime, ovoga ljeta će u kina izači prvi Cenin film, "The Marine", koji radnjom pak podsjeća na Arnievog Komadosa...uglavnom, ako film kojim slučajem (a ja čisto sumnjam da hoče) postane hit, novi Predator dobiva zeleno svijetlo. Iskreno, nadam se da se to neće dogoditi, jer je “Predator” definitivno jedan od filmova kojima ne treba remake, zapravo, bilo bi to čisto svetogrđe.

No, na stranu sad remake...Uz več sve nabrojano, ne smijem zaboraviti spomenuti ni izvrsnu glazbu Alana Silvestrija koja uvelike podiže i onako zastrašujuću atmosferu i stvara napetost kroz cijeli film, dajući mu jedan horror element, kao i izvrstan posao Stana Winstona , majstora maske zaslužnog za dizajn i izgled Predatora. Siguran sam da mnogi znate, kako je Predatora prvotno trebao glumiti Jean Claude Van Damme zbog svojih gimnastičkih i kaskaderskih sposobnosti, posebice u scenama gdje on skače sa drveta na drvo. No, nakon nekoliko dana na setu, on je odustao od toga, jer mu je kostim bio neudoban i nije bio zadovoljan time što će glumiti "specijalni efekt", jer bi u filmu gotovo cijelo vrijeme bio nevidljiv. Na njegovo mjesto je zatim uskočio ogromni i sad več pokojni Kevin Peter Hall. Pošto je on bio skoro pa duplo veči od Van Dammea, odjelo je trebalo biti preuređeno za njegovu veličinu. Osobno smatram da je to i mnogo bolji izbor...svaka čast Van Dammeu, obožavo sam ga kao klinac, čak i više nego Arnia, ali budimo iskreni, naspram Arnia on je patuljak, i to ne bi bilo to...a ovako je Arnie dobio dostojnog protivnika, mnogo večeg od sebe, zbog čega je ta finalna borba bila mnogo zanimljivija i atraktivnija.
Sve u svemu, Predator je jedno istinsko remek-djelo, bezvremenski hit film, u kojem će još godinama generacije, i generacije filmofila moći uživati...ja znam da ja sigurno hoču.thumbup

Ocjena: 5/5

Post je objavljen 17.07.2006. u 13:31 sati.