Ponajprije dolazi glavna podjela koja je dala elementarnim bićima, elementarnim formama itd . imena
klasificirajući ih prema vrsti tvari u kojoj se nalazi njihov krug djelovanja. Ovdje se također pokazuje poznati
sedmerostruki karakter naše evolucije , jer postoji sedam takvih grupa koje se odnose na sedam stanja
fizičke tvari, na "elemente" , zemlju , vodu , zrak i vatru . . . ili prevedeno sa srednjevjekovne simbolike ,
na moderni , oštriji način uzražavanja , na kruto , tekuće , plinovito agregatno stanje , i četiri eterička stanja .
Dugo se vremena uobičavalo suosjećati i prezirati neukost srednjevjekovnih alkemičara , jer su supstancije
označavali kao elemente, koji predstavljaju prema otkriću moderne kemije sastavljena tijela . Govoreći
o njima na taj način, prezirno im nanosimo veliku nepravdu jer su njihova znanja o tim stvarima bila u
svakom slučaju dublja , a ne površnija od naših . Jesu li mogli nabrojati svih 60 ili 70 supstancija , koje mi
sada nazivamo elementima ? U svakom slučaju oni ih nisu tako označili , jer su ih njihova okultna proučavanja
naučila da postoji samo jedan element , a iz njega se izvode ovi, kao i svi drugi oblici tvari . Tu istinu
počinju otkrivati neki od najvećih kemičara našeg vremena .
Činjenica je da su analize naših omalovažavanih prethodnika bile mnogo dublje od naših . Oni su spoznali eter
i mogli su ga promatrati , dok ga moderna znanost preduvjetuje samo kao nužnu hipotezu za svoje teorije .
Bilo im je poznato da se sastoji iz fizičke tvari u četiri različita i viša agregatna stanja nego što je plinovito
- a to je činjenica koja do sada još nije potpuno otkrivena . Oni su znali da se fizičke stvari sastoje iz tvari
u jednom ili nekom drugom od tih sedam agregatnih stanja i da je svih sedam zastupljeno , u većem ili manjem
stupnju , u svakom organskom tijelu . Zbog toga su uvijek govorili o vatrenim i vodenim raspoloženjima ili
"elementima", koji nama zvuče tako groteskno . Vjerojatno je da su ovu posljednju riječ rabili kao sinonim
za "sastavni dio", bez da su s time i najmanje htjeli povezati ideju neke supstancije koja se ne može dalje djeliti
Nadalje , znali su da svaki od tih "elementarnih" redova tvari služi kao polje djelovanja velikog razreda
razvijajuće monadičke esencije i tako nazvaše tu esenciju "elementarna esencija".
Ono , dakle , što bi se trebalo pojasniti jest da u svakom djeliću krute tvari , tako dugo dok ostaje u tom stanju
prebiva " zemaljsko elementarno biće", tj . izvjesna množina žive elementarne esencije , a isto tako u svakom
djeliću tekuće , plinovite i eteričke materije stanuje neko "vodeno , zračno ili vatreno elementarno biće " .
Ovu osnovnu liniju trećeg elementarnog carstva možemo predstaviti putem vodoravnih linija- tj . ovi razredi
čine stupnjeve od kojih je svaki nešto manje materijalan od onoga ispod njega, a prelaze jedan u drugoga
na gotovo nezamjetljiv način i zbog toga si možemo dalje predstaviti kako se svaki taj vodoravni stupanj
može opet podjeliti u 7, upravo kao što su poznati mnogi stupnjevi gustoće krutih, tekućih i plinovitih tijela .
Postoji još jedna podjela , koju možemo zamisliti putem okomitih linija i ta je nešto teža za razumjeti jer
bi se kod detaljnijeg izlaganja mogle dotaći neke činjenice glede kojih se okultisti drže povučeno.
Možda bi se najjasnije dalo iznjeti ono što je poznato o tom predmetu , ako kažemo da se u svim vodoravnim
razredima i podrazredima nalaze sedam potpuno različitih elementarnih esencija ; u toj njihovoj različitosti
glavnu ulogu ne igra gustoća tvari, već puno više , tip karaktera i afinitet .
Svaki taj tip djeluje na druge da , iako im je nemoguće međusobno mijenjati svoju esenciju , u svakom od
glavnih razreda tipova može se vidjeti sedam podtipova, različitih po boji koju je svaki osnovni tip primio
putem utjecaja jednog drugog tipa . Isto tako možemo opaziti da se ove okomite podjele i potpodjele
potpuno razlikuju od vodoravnih, u tome što su prve mnogo trajnije i temeljitije ; jer dok elementarno
carstvo u svom razvoju prolazi gotovo beskonačno polagano svim svojim vodoravnim razredima i
podrazredima , i to tzv . okomitim kretanjem. tzv. kretanje "postrance " kroz sve tipove i podtipove se
ne odvija ; oni ostaju na cijelom dugom putu uvijek isti .
Točka koju nesmijemo izgubiti iz vida , ako želimo naučiti razumjeti razvoj elementarnog carstva, jest
ta da se ono kreće u pravcu silazne krivulje , kako se to ponekad kaže . To znači da se ono sve više
približava potpunom ispreplitanju s materijom , koje vidimo potpuno ostvarenom u mineralnom
carstvu , dok razvoj , inače svugdje gdje ga možemo promatrati radi na spuštanje u materiju umjesto
uspona u više razine , a ta činjenica daje tom razvoju u našim očima potpuno " obrnutu " sliku , sve dok
potpuno ne shvatimo njegov cilj i svrhu. Ukoliko početnik pred očima stalno ne drži jasnu sliku ,
uvijek će biti zbunjen nerazumljivim anomalijama . Unatoč tim mnogostrukim razredima i odjelima ,
postoje određene osobine zajedničke svim različitim vrstama te čudne , žive esencije; čak su i te
osobine različitije od svega što poznajemo na fizičkoj razini , pa je vrlo teško objasniti ih onima koji
ih sami nemogu vidjeti .
Želim napomenuti , da kad bi jedan dio te esencije ostao nekoliko trenutaka sasvim bez utjecaja
izvanjskih činitelja ( stanje koje vrlo teško može nastupiti ) apsolutno nebi pokazao nikakav oblik
iako se nastavlja kretati najvećom brzinom . Međutim kod najmanje smetnje , možda kao posljedice
kakve prolazne misaone struje , poprima odjednom u zbunjujućoj žurbi oblike koji se naglo kreću
i stalno mjenjaju , koji neumorno kruže i nestaju poput mjehurića na površini uzavrele vode .
Iako ovi oblici koji se pojavljuju i brzo isčezavaju imaju obično sličnost s ljudskim ili drugim
živim bićima , malo ukazuju na postojanje stvarnih pojedinačnih bića u esenciji , jednako kao
i promjenjivi i raznoliki valovi , koje u samo nekoliko trenutaka uzrokuje nagli udar vjetra na do
tada mirnom površinskom ogledalu jezera . Oni se pojavljuju kao refleksi iz golemog spremišta
astralnog svjetla . Obično su forme prilagođene karakteru misaone struje koja ih oživljuje , ipak ;
gotovo uvjek pokazuju grotesknu izobličenost i najčešće nose u sebi nešto odbijajuće i neugodno .
Post je objavljen 02.07.2006. u 00:47 sati.