Mercedes R-klase

Meni su svi Mercedesi u biti ružni,ali ovaj je stvarno kuriozitet.Na što vas asocira kada ga vidite? Ništa posebno? Zamislite ovoga sa slike u crnoj boji.Ne,bolje tamno sivoj.Dodajte sive zavjese na prozore.Jasnije? Ako još uvijek niste shvatili bit,zamislite sve ovo i još zlatni križ na vratima i natpis «Vječni mir».U Americi se već prodaje,ali rezultati nisu baš tako blistavi kao što se očekivalo u Stuttgartu.U Europi se još ne prodaje,a s obzirom na navike europskih kupaca ni ne mora.Pokoj vječni daruj mu Gospodine.
Daihatsu Sirion

Prisjetimo se Daihatsua početkom 90-ih godina.Jedna od tada najpopularnijih japanskih kompanija u nas je dobro stajala zahvaljujući Charadeu.U čemu je bila tajna Charadeovog uspjeha? Bio je to malen gradski autić,koji je imao živahan i gotovo neuništiv motor,malu potrošnju i zanimljiv dizajn.Kada se sredinom devedesetih prestao prozvoditi,Daihatsu šalje nasljednika pod imenom Sirion.Maleni japanac ni izdaleka nije bio uspješan kao Charade,prvenstveno zbog ružnog izgleda.Prevelika prednja svjetla,općenito zdepast izgled prednjeg dijela,nepregledan stražnji kraj i nelogična unutrašnjost bili su kobni za Siriona.Situaciju nisu popravili ni sjajni motori,kao ni za to vrijeme neuobičajene boje karoserije.Od Siriona,niti jedan Daihatsu nije bio uspješan u Europi,ali postoji šansa da novi Terios spasi stvar.
Mercedes CLS
«Coupe sa četverim vratima»,tako su u Mercedesu nazvali CLS.No,nije se Mercedes prvi toga sjetio.Prvi coupe sa četverim vratima je Mazda RX-8,koja za razliku od CLS-a stvarno i izgleda kao coupe.CLS je nastao na osnovi S-klase,s kojom djeli motore i podvozje.Možda bi bio i uspješan da u Mercedesu nisu išli izmišljati toplu vodu,ali ovako izgleda kao S-klasa na koju je legao Žak Houdek.Dugačak prednji poklopac motora,niska karoserija i malena stakla te dugačak prtljažnik bi tebali dati dojam copuea,ali ovako izgleda kao spljoštena S-klasa.Mazda je zaluženo pobrala slavu.
Volkswagen Touareg
Izlet Volkswagena u klasu luksuznih SUV-ova (što je SUV,pročitajte malo dalje) je zapravo dobro i završio,zato što je Touareg najpopularniji luksuzni SUV na Balkanu.Ali on je i odličan primjer lošeg Volkswagenovog dizajna.To vam kod njih ide ovako:svakih 5 godina izbace novi oblik svjetala,prednje maske i kokpita te svi auti iz game se naprave na istu temu.Touareg ne izgleda kao SUV ni kao džip,nego kao Passat karavan kojega je netko napuhao.Nezgrapan dizajn karoserije pogoršavaju detalji sa duplo jeftinijih modela (prednja svjetla sa Tourana,retrovizori sa Golfa,stražnja svjetla također slična onima na Golfu…) ali barem je kokpit iz luksuznog Phaetona.Kad već spominjem Phaetona,da li biste izdvojili 90 tisuća eura za razvikaniju konkurenciju ili Volkswagen?
Škoda Superb
Idealan auto za one koji nisu preboljeli posljednju generaciju Passata.Iz profila je Passat (par centimetara duži),kokpit je Passataov,prekidači ovoga i onoga su iz Passata,motori također...I tako u nedogled.Osim toga,Superb je u teškoj krizi identiteta.Kada ga gledate odostraga,zamjenit ćete ga sa jeftinijom Octaviom (razlika je u ntapisu na prtljažniku) a s prijeda također je kopija Octavije.I to je sad reinkarnacija luksuzne Škode iz prošlosti.Lakše će reinkarnirati Favorit,ako ćemo biti zločesti.
BMW serije 3
Nova trojka zapravo nije ružna,dapače,posjeduje sportsku eleganciju o kojoj Mercedes C-klase i Audi A4 mogu samo sanjati.Ali je u smislu dizajna jedno veliko razočaranje.Kada je prije par godina predstavljena sedmica,to je bio radikalni odmak od tadašnjeg BMW-ovog dizajna.Usljedila je i petica,koja je dovela prodaju BMW-a do rekorda.Najprodavaniji model,seriju 3 su svi očekivali s nestrpljenjem,ali ona je po meni razočaranje.Kada su u BMW-u vidjeli da je radikalniji stil uspješan,pitam se što ih je natjeralo da je trojka tako obična? No,i dalje ostaje najprodavaniji model u premium srednjoj klasi.
Škoda Roomster
Ovaj model se još ni ne prodaje,ali pompozna prezentcija u Pragu me natjerala da ovo kažem.Škoda unutar koncerna Volkswagen je najdosadnija kompanija,pa su odličili dodati nešto «novo» i «neviđeno» da razbiju sveopću monotoniju marke.Odlučili su sa konceptom kombi-karavan,ali zaboravljaju da je Renault isto to izmislio još 1997.Čak su se drznuli kopirati stražnji svjetlosni sklop sa Kangoo-a (postavljen u krovni nosač).Osim toga «novo» je na Roomsteru prednja svjetla,koja su sad malo više zaobljena ( i koja će sad koristiti sve Škode) i nova maska,koja više nije pravokutnik,nego je malo zaobljenija.Prava revolucija.
Volkswagen Jetta
Prva generacija Jette je bila Golf dvojka sa repom.Treća je bila Golf trojka (sada nazvana Vento) a četvrti Golf sa repom je nazvan Bora.(ja bih rekao da je neki duhoviti Volkswagenov dizajner želio reći Boring,ali ga je bilo strah otkaza).Peta generacija Golfa je također dobila svoj repati pandan,koji se ponovno zove Jetta.U Volkswagenu tvrde da su željeli izbjeći izgled Golfa s repom,te da su željeli samostalni automobil.Pa,slažem se,Jetta nije Golf s repom.Ona je Passat s haubom Golfa.Zbog toga cijeli auto djeluje obrnuto proprcionalno,zbog spuštene njuške Golfa i pomalo uzdignutog i napuhanog stražnjeg djela Passata.U pokušaju da Jetta dobije dojam prestiža,dizajneri su cijelu prednju masku natovarili kromom,te sve bočne letvice i rubove.Meni to djeluje kičasto i seljački,ali kad je Jetta san prosječnog Hrvata,onda neka mu i bude.A neka usput doplati za superfly bež kožu u unutrašnjosti.
Kia Opirus

Šetao korejski inženjer Nakitu Michichi gradom i ugledao Jaguara S-type i Mercedesa E-klase kako stoje parkirani.I pomisli da napravi korejski luksuzni auto koji će imati liniju i prednji usisnik kao Jaguar i okrugla svjetla kao Mercedes.I doda još svijetlu kožu te plastičnu imitaciju drva i…Voila! (naravno,to nije istinita priča,ali pogledajte samo tu rugobu!Inače,postoji jedan u Sisku,a vozi ga ni više ni manje nego Nebojšin očuh)
Peugeot 206 CC
Osim što je miljenik sponzoruša i plavuša,čitatelji jednog engleskog magazina su odabrali 206 CC za naj-gay auto uopće.Ako zanemarimo ove činjenice,ostaje tvrdnja da 206 CC nije pretjerano dobro napravljen.Najviše zamjerki se upućuje na predugački stražnji kraj,koji na tako maloj karoseriji djeluje nezgrapno.Francuski premekana karoserija je sklona uvijanju,te ako se popnete ovim autom na pločnik,krov neće sjesti dobro na svoje mjesto.Buka vjetra je jača nego kod konkurenata,što može uzrokovati odvajanje plavih ekstenzija ili slab zvuk u rozoj Motoroli V3…
(stavljao sam slike od relativno nepoznatih,ali ako želite,stavljam još)
Post je objavljen 24.06.2006. u 19:33 sati.