...U zagrebackim novinama"Vjesnik"od 17.veljace 1994.objavljene su dvije vjestice.Prva pod naslovom"Benettonova reklama smrti",govori o Benettonovom plakatu.Na plakatu je fotografija majice(s rupom od metka na prsima!)i vojnickih hlaca,te tekst na hrvatskom jeziku:"Ja,otac Gojko Gagro,poginulog Marinka Gagre,rodj.1963.u Blatnici,opcina Citluk,suglasan sam da se uzmu podaci mog pokojnog Marinka u svrhu plakata za mir u borbi protiv rata."I,dakako,Benettonov slogan:UNITED COLORS OF BENETTON.
Druga vjestica,pod naslovom KAKO PREPOZNATI HRVATSKI IDENTITET,izvjestava o izlozbi"Vizuelni identitet Hrvatske"odrzanoj u Munchenu i govori o dizajn-projektu hrvatskog dizajnera.Taj projekt,kaze se u vjestici,karakteriziraju PREPOZNATLJIVI I MODERNI CRTEZI HRVATSKOG IDENTITETA S POVIJESNIM ELEMENTIMA:PROMJENJIVI KVADRATI I KOMBINACIJE BOJA.Najnoviji doprinos hrvatskog dizajnera je nova kravata,CROATIA INTERNATIONAL kojom se Hrvatska promovira u svijetu kao DOMOVINA PRVE KRAVATE.
Obje novinske notice,postavljene jedna uz drugu i prilozene uz ratnu zbilju,duboko su ironican sazetak price o ratu,price o identitetu ili-tek price o dizajnu.A ako jos tome dodamo podatak da je u Srbiji nedavno proizveden parfem s nazivom SERB u obliku bombe"kasikare",onda se izmedju majice,kravate i bombe-parfema uspostavlja dizajnersko-znacenjski suodnos-polje rata.
P.S.-Anonimno ljudsko meso posluzilo je u borbi za teritorijalne,nacionalne i drzavne dizajne.Jedan od tisuca mrtvih-majica s rupom od metka-slucajno je izborio pravo na kratkotrajan zivot poslije smrti.Marinko Gagro:UNITED COLORS OF BENETTON.Na rusevinama bivse drzave(u ratu,dok je vruce)nove drzave uzurbano grade svoje identitete.Jedna od njih trudi se da na medjunarodnom trzistu bude PREPOZNATA kao-
DOMOVINA PRVE KRAVATE...
Post je objavljen 21.06.2006. u 09:35 sati.