Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/jugoslovenka

Marketing

Jergovićeve sitnice…

o Prideu
- Da se ta stvar organizirala 1983./84. godine, ne bi bilo skinheada, jer nisu postojali, ne bi bilo militantnih katolika, ne bi ni reakcija medija bila nešto dramatično negativna, pogotovo u Zagrebu u ono vrijeme i sve bi mirno prošlo. U međuvremenu se dogodila neka gadna regresija i povratak u prethistoriju. To govorim jer mislim da je trenutno stanje odnosa prema homoseksualcima i ona dva-tri crnca koje uopće ni ne možeš sresti u Zagrebu i prema manjinama svake vrste, proizvedeno stanje, a ne neka dubinska tradicija. Pitanje je koliko i kako će se ovo društvo vratiti u normalu.-


-činjenica je da se ni onda ni danas protiv skinsa nije borilo pa je došlo do toga da kada klinac prebije drugog klinca, izjavi da je skins i to mu je neki polualibi, jer je uobičajeno za skinsa da mlati ljude. A trebalo bi biti obratno – ako si skins, da si već poluosumnjičen. U Njemačkoj primjerice, ako si registrirani mladi neonacist, ti si najebao, uradio nešto ili ne uradio. To možda jest državna represija, ali mi je draža državna represija prema neonacistima, nego individualna represija prema svima ostalima.-


Nije li zanimljivo da kod Thompsonovih koncerata nitko ne prosvjeduje, a kada dođe Đorđe Balašević postoji nemali broj prosvjednika. Može li se reći da ljevičari argumentiraju, a desničari napadaju?
-Ti možeš prosvjedovati protiv Balaševića, neće ti pasti dlaka s glave, a pokušaš li prosvjedovati protiv Thompsona, sigurno ćeš dobiti batina. Sigurno će u blizini biti policija koja će to vidjeti i sigurno ta policija neće reagirati. U Hrvatskoj je desničarsko nasilje legalizirano, ono postane predmet šire društvene kritike jedino ako pređu mjeru. Meni je jako zanimljivo to što je Thompson postao tema šireg zgražanja tek nakon otkrića pjesme "Jasenovac i Gradiška Stara", a to je krajnje licemjerno. Ja mislim da s tom pjesmom nema nikakvih problema jer je ona dio Thompsonovog javnog i stvaralačkog kontinuiteta. Između te pjesme i dizanja ruke na ustaške pjesme nema nikakve razlike. Otkuda to zgražanje? Zašto se nisu zgražali kada je rukometna reprezentacija došla na Trg bana Jelačića, a Thompson pjevao "Za dom spremni"? Što se može uopće očekivati od takvog čovjeka, osim da u kontinuitetu svoje karijere slavi klanje Srba, židova i ostalih. Zašto se stalno pravimo blesavima?-


-reakcije na neke ranije ljevičarske napade na Thompsona, došle su upravo iz crkvenog tiska – oni su bili zgroženi što se napada taj domoljub, rodoljub i veliki vjernik. Oni su na neki način i sponzorirali estradnu pojavu Thompsona... od toga da imaš toliko simpatičnih časnih sestara na Thompsonovim koncertima do toga da Thompson nosi križ oko vrata. Nažalost, kod nas je Crkva vezana velikim svojim dijelom uz hrvatsku ekstremnu desnicu. Da nije tako, ne bi don Anto Baković bio "desna ruka" kardinalu Bozaniću. A on je neskriveni i eksplicitni antisemit i rasist.-


Misliš li da je Hrvatska jedna velika Fukara?
-Hrvatska je, za početak, jedna lijepa i draga zemlja. Stvar je u tome što mi nemamo unutarnji poriv voljeti zemlju onako kao je imaju poriv voljeti Latinoamerikanci koji i kada ne vole vlast i rulju svoje zemlje, vole svoju zemlju. Odličan primjer za to su Kuba i Kubanci.
Druga stvar, nije ni hrvatsko društvo u svojoj cjelini negativno. Ima i pozitivnih primjera, no oni se utapaju u moru negativnih koji su daleko "naoružaniji". Baš kao što si malo prije pitao – pozitivni ti pokušavaju objasniti, a negativni idu s bejzbolskim palicama.-

Post je objavljen 20.06.2006. u 06:15 sati.