"...Srbija je i Bosna i Hercegovina!",klicu cetnicke vojvode kao i mnogi nacionalsovinisti prije njih.Dr Atif Purivatra u svojoj knjizi"Jugoslavenska muslimanska organizacija u politickom zivotu Kraljevine Srba,Hrvata i Slovenaca(Bosanski kulturni centar,Sarajevo,1999.)",na str.152 i 153 pise kao je"Srpska rijec"u uvodniku"Dru Spahi i drugovima"(VI 1923.)iznijela"posljednju rijec bosanskih radikala u pitanju BiH,a to je-autonomisticki pokret BiH,uperen je protiv Srba i Srbije,jer Bosna i Hercegovina su cisto srpske pokrajine,koje su vjecito tezile za sjedinjenjem sa majkom Srbijom.Zato jer Bosna ne zeli autonomiju niti o njoj moze i smije odlucivati Spaho".Nesto ranije(19.IV 1923.)da je"Bosna za svakog Srbina predmet iznad diskusije."Beogradski"Jugoslavenski pijemont",politicki i knjizevni dnevnik,navodi da su dr Spaho i Korkut"predstavnici srednjevjekovnog mraka i poretka i svih zala koji proisticu iz toga"(str.82).
"Zakonom o nazivu i podjeli Kraljevine na upravna podrucja(3.oktobar 1929.)ustanovljena je upravna podjela zemlje na banovine,umjesto dotadasnjih oblasti i srezova",pise A.P. na str.301,302."Formiranje banovina u odnosu na BiH znacilo je potpuno njeno cijepanje i uklapanje mnogih njenih dijelova u srpska,hrvatska i crnogorska upravna podrucja.Time je ostvaren plan dra Srskica da se dokine odredba Vidovdanskog ustava(clan 135,stav 3)kojom je na inzistiranje JMO sacuvana BiH kao administrativna upravna cjelina".Ovdje,u fusnoti 14,zapisano je:"Srskicev odnos prema Bosni i Hercegovini objasnjava razgovor Ivana Mestrovica i ovog radikalskog vodje neposredno poslije uspostave banovine:`Ja ne mogu gledati minareta,oni moraju da nestanu`.(Uspomena na politicke ljude i dogadjaje,212)".
Na str.396 pise da su istaknuti banjalucki muslimani pozivali Muslimane-12 januara 1919-da se radi zastite svojih prava organizuju u Muslimansku zajednicu i predvidjeli postojanje frakcija unutar organizacije."Pored inzistiranja na politickom organizovanju svih Muslimana,u poruci je karakteristican stav o Muslimanima kao jednoj etnickoj kategoriji,koja egzistira uporedo sa Srbomuslimanima,
Hrvatomuslimanima i Jugoslovenomuslimanima..."
Magistar Munib Ovcina,Bosnjak u Kanadi,o"Nacertaniju"Ilije Garasanina(projekat"Velike Srbije"),pored ostalog pise:"Zloupotreba ideje Poljaka.Polovinom proslog vijeka poljska emigracija u Parizu oformila je svoj programski dokumenat nazvan "Savjest".Taj dokumenat je u svojoj osnovi sadrzavao OSLOBODILACKI,a ne nikako imperijalisticki karakter.Preko Ceha Frantiseka Zaha Poljaci su dostavili"Savjest"Iliji Garasaninu,s tim da i Srbiju animira za stvaranje zajednicke drzave Juznih Slovena.Ovaj program Garasanin je podvrgao licnoj redakciji,nazvavsi ga:"Nacertanije Program spoljasnje i nacionalne politike Srbije na koncu 1844.godine".U ovom projektu skoro da nista nije ostalo od ideje koju su Poljaci sugerisali...M.Valentic,koji je analizirao Garasaninove redakture,kaze da je"Juznoslovenska ideja konsekventno unistena kao dubler za ideju Velike Srbije".I Garasanin je u svom projektu,u stvari,svugdje uklopio ideje slogana Vuka Karadzica"Srbi svi i svuda".Ideju zajednicke drzave Juznih Slovena Garasanin je preradio tako da se srpska politika"ne ogranicava na sadasnje njene granice,no tezi sebi priljubiti sve narode srpske koji je okruzuju"...Gdje Poljaci predlazu samostalnu slavensku drzavu,Garasanin predvidja"Hristijansku drzavu",samo da ne bi upotrijebio rijec"slavensku"koja bi ostale narode izjednacila,odnosno dovela u isti rang sa Srbima.Umjesto
"juznoslovenskog cilja",koji su zagovarali Poljaci,Garasanin je stavio"srpski cilj".
Vjerni sljedbenici...Garasaninove velikosrpske ideje posebno su se megalomanski iskazale(mnogo decenija kasnije)u glavama Cosica,Milosevica,Karadzica i vojne bulumente koja ih je slijedila u samoprijegornom provodjenju paklenog plana"RAM"...U cjelokupnoj politici Srbije kao i praksi,centralno mjesto je zauzmala Bosna i Hercegovina.Garasanin je,govoreci o"Srbiji i ostalim susjedima Srbima"istakao da bi odbijanje prisajedinjenja kruni Karadjordjevica dovelo do raskomadanja Srba".
"Nacertanije"je sve do pocetka ovog stoljeca prikrivano,poslije je plutalo periferijom znanstvenog interesovanja,da bi pred pocetak nasih najnovijih paklenih ratova dobilo nadimak"RAM"-plan vojne agresije na ostale dijelove bivse Jugoslavije,pod devizom"spali i osvoji",kako bi se svi Srbi ujedinili u"Veliku Srbiju".Autor tog agresivnog plana je Slobodan Milosevic,koji prihvata makijavelisticku devizu"cilj opravdava sredstvo".Tako je stari plan Garasanina,koji je M.Valentic svojevremeno nazvao
"Nacertanije rata i uzasa",poceo da se ostvaruje..."(Zumbak,Cikago,maj-juli`97.,str.20)
U"Monitoru",crnogorskom nezavisnom nedjeljniku(23.I`98.str.43)objavljen je prikaz knjige Hamdije Sarkinovica"Bosnjaci od Nacertanija do Memoranduma".Pored ostalog u knjizi se nalaze:"Nacertanije",
Ilije Garasanina iz 1844.godine,Vukov spis"Srbi svi i svuda"(1836.),ustav Apisove organizacije"Ujedinjenje ili smrt"(1911.),"Krfska deklaracija"(1917.),projekat"Iseljavanje Arnauta"dr Vase Cubrilovica(1937.),elaborat dr Ive Andrica o Albaniji(1939.),Moljeviceva"Homogena Srbija"
(Niksic,30.VI 1941.),odluke cetnickog Svetosavskog kongresa(januar,1944.),"Memorandum SANU"(1986.),autorovi ogledi:"Vuk Karadzic i Bosnjaci","Nikola Petrovic i Bosnjaci","O Memorandumu SANU","Srpska pravoslavna crkva ili Svetosavlje kao ideolosko politicki program"i neka manja poznata dokumenta."Ova hrestomanija je nastala iz potrebe da se pokaze kroz kakvo je mnostvo iskusenja prolazio muslimanski ili bosnjacki narod i kakve su ga idejne i politicke(imperijalne i asimilacione)zamke
ocekivale na putu do pune samospoznaje i relativne slobode."Knjigu je izdalo Muslimansko nacionalno vijece Sandzaka(urednik mr Ramiz Crnovrsanin),Podgorica 1997,str.428.
Na zalost"kosovskih vitezova"XX vijeka,plan"Velika Srbija"nije uspio ni`41-`45,ni`91-`95.
Post je objavljen 14.06.2006. u 09:58 sati.