Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/broduboci

Marketing

Njegovo veličanstvo nogomet


Svi svakodnevni problemi s kojima se susrećemo više nisu važni. Ne razgovaramo više o tričarijama kao što su su politika , male plaće i penzije. Cijela zemaljska kugla je u transu – igra se svjetsko prvenstvo u nogometu! A za našu naciju danas je dan D . Večeras igramo sa vanzemaljcima . I najozbiljniji komentatori po medijima nisu odoljeli sirenskom zovu da se uhvate nogometa kao glavne teme iako i sami postavljaju pitanje : «Odakle ta zaluđenost nogometom ? «.

Postoje sportovi i sportovi ali ipak mi se čini da je nogomet globalno najpopularniji. Osim naravno kod Amera, ali o toj temi ne bih sada razglabao . Oni i tako imaju neke čudnovate kriterije. Dakle, zašto je nogomet tako omiljen ?

Nogomet obožavaju prvenstveno muškarci. Svi ti muškarci su se kao klinci voljeli igrati ratnih igara, kauboji i indijanci, švabe i partizani.... Za bitku su uvijek potrebne dvije strane i naravno – bojno polje . A što je nogometni teren nego bojno polje!? Sve je tu – protivničke strane, teritorij, obrana, manevar i napad, taktika i strategija . Koliko puta smo čuli patetične izjave zvjezda i zvjezdica u stilu "poginut ćemo na terenu" ili "borit ćemo se do posljednjeg atoma snage" i razne varijacije na istu temu. A travnati nogometni teren je idealno mjesto za poprište takvih bitaka . Ipak, nogometna igra je demokratična . Mogu je igrati gotovi svi , visoki i niski, debeli i mršavi, bijeli, crni, žuti .....
A za igru dovoljna je lopta i dobra volja .

Za naše generacije , igranje baluna je bilo svakodnevna zabava . Na male ili velike branke , na ulicama, parkiralištima i ledinama, u blatu i prašini. Tko od nas nije maštao o tome da jednog dana postane «pravi» igrač ? Lova , slava i sve što ide uz to .

A tek odlasci na stadione ... Atmosfera, navijanje i huk tribina .
Danas je sve nekako drukčije. Neki čudni tipovi su zavladali tribinama. Nemam više volje tamo ići. Sada nam je dostupno na televiziji gledati svakodnevno najbolje majstore pa nam u usporedbi s njima ovi naši izgledaju kao sporedni glumci u usporenom filmu.

Ali zato marketinške agencije imaju odličnu strategiju. Oni nam svima nude opciju . ako već ne možeš biti nogometaš – budi navijač! To može biti svatko. Morate samo nabaviti dresove, šalove i kape omiljenog kluba ili reprezentacije, ispijati hektolitre piva i urlati neartikulirano i na taj način dokazivat ispravnost Darwinove teorije. Ako vaši ljubimci pobjede , tada možete nakon utakmice sudjelovati u karuselima i noćnim kupanjima po fontanama. Snimat će vas sve televizije, tražit će vašu izjavu a vi ćete zapjenjeni urlati u mikrofone "Toooooooo, ludiloooooooooooooo brale , najbolji smo !!!!"

Večeras ćemo dakle kolektivno drhtati pred našim novim plasma ili LCD televizorima.
Naoružani navijačkim rekvizitima uz naravno neizbježno pivo očekujući da neki tamo momci u kockastim dresovima bar jednu večer riješe sve naše traume i frustracije .
A sutra .... sutra je novi dan. .
Na sreću !



Post je objavljen 13.06.2006. u 12:05 sati.