Za one koji su se zanimali s problemom, a vidim i rešili ga neki, tek da poručim: 'Onda, jel dobar i poučan.'
Ajde, da sada sve to denem tu, kak rešenje i objasnim slijed poteza i razloge njihove. U ovom rješenju koristiti će se nedodirljivost kamenova razdvajanja grupa.
Kamenovi na J1, J2 i K2 uz djelovanje kamena na L3, odvajaju kamenove na lijevo od njih od ostatka. Bijeli nema efekta igranjem na K1, jer ga crni uzme igrom na M1. Tu je crni sa te strane znači zasada miran. Treba se onda posvetiti lijevoj strani. Da, ali kako? Imali smo nešto slično u ranijim problemima. Pogledajte!
Crni igra kao prvo 1. F1!!! Poslala mi to rješenje Tea mailom, a Vigor je napisao da je riješio. Vigore jeli to? Što smo tim potezom postigli? Radi se o tome da sada bijeli ne može postići život nakon odigravanja na H2, jer ga crni zarobi igrom na G2. Sada ima još dva moguća nastavka i to G2 ili D2. Ako bi bijeli odigrao G2, crni može odmah na M1, jer bijeli nebi mogao napasti na H2, jer bi ga crni zarobio igrom na D1. Zbog toga bijeli odigrava 2. B2. Time, međutim, samo odlaže izvršenje, jer crni odigrava ponovo na 3. F1.
U novonastaloj situaciji sve je isto kao dva poteza ranije. Bijeli nesmije na H2, jer bi mu crni zarobio sedam kamenova igrom na G2. Da to izbjegne, bijeli odlaže izvršenje igrom na 4. G2. Time bi ovdje bio kraj problema. Crni sada igra 5. M1 i stavlja dva bijela pred pad uzimanjem crnim K1.
Na prvi pogled izgleda da crni ne mora odmah igrati na M1. Pogledajte što bi se desilo da ne odigra. Bijeli bi igrao na N2, crni bi na M1, pa bijeli na N1, pa crni zarobi dva bijela igrom na K1, pa bijeli ponovo unutra na L2 (ili L1), na što crni zarobi i taj kamenčić igrom na L1 (ili L2), a sada bijeli odigrao još na M3 i to bi bio seki. Znači da crni mora odigrati na M1 odmah.
Vidjeli smo. Bijelom ni bilo spasa.
Zasada toliko kaj se problema tiče.
Pripremil i objasnil bl. Muradenu
Post je objavljen 12.06.2006. u 10:24 sati.