Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/mentalsick659

Marketing

Bermudski trokut

Tekst koji slijedi dio je sluľbenog izvješća američkog Mornaričkog povijesnog centra.
«U oko 14,10 sati, popodne 5. prosinca 1945. Let 19, koji se sastojao od pet TBM Avenger Torpedo bombardera, krenuo je iz baze u Fort Lauderdaleu, Florida, na dopušteni napredni trening navigacije nad morem. Trebali su izvesti navigacijski problem No.1…».
Izvješće zatim navodi detaljnu rutu leta i vjeľbu bombardiranja na malim visinama (to valja upamtiti) te da su se nakon joą nekoliko promjena smjera trebali vratiti u U.S. Naval Air Station u Fort Lauderdaleu. Zatim se nastavlja:
«U jednom avionu bio je vođa leta, stariji kvalificirani pilot instruktor. Ostalim avionima upravljali su kvalificirani piloti sa 350 do 400 sati leta, od čega je barem 55bilo na tipu zrakoplova TBM. Vrijeme iznad područja predviđeno za vjeľbu bilo je mjestimično kiąovito, s vidljivosti od 6 do 8 milja u kiši. Površinski vjetrovi bili su brzine 20 čvorova s naletima do 31 čvora. More je bilo umjereno do valovito. Opće vremenske prilike smatrane su prosječnima za takav let, isključujući let unutar pljuska.
Radio poruka presretnuta oko 16 sati bila je prva indikacija da je let izgubljen. Ta je poruka, za koju se vjeruje da ju je poslao vođa Leta 19 za drugog pilota na istom letu, indicirala je da je instruktor nesiguran u svoj položaj i smjer u kojem se nalazi obala Floride. Zrakoplov je također imao problema s funkcioniranjem kompasa. Pokušaji da se uspostavi komunikacija na frekvenciji određenoj za trening nisu bili uspješni zbog interfererencije s kubanskom radiostanicom, statikom i atmosferskim uvjetima. Radiokontakt bio je izgubljen prije nego ąto se doznala točna priroda problema i prije nego je određena lokacija leta.»
Zrakoplovci u bazi mislili su da se Let 19 izgubio negdje istočno od Floride i da ne moľe naći smjer za povratak. Više se ništa nije čulo od TMB aviona, a nisu pronađeni nikakvi tragovi letjelica u moru. Zna se da su avioni imali dovoljno goriva za let do 20 h. U vrijeme nesretnog leta nije zabilježena nikakva oluja u tom području.
Slijedeća objašnjenja vjerojatno ne zaslužuju previše teksta. Njih navode ljubioci misterija koji vjerojatno nemaju preveliku povezanost sa stvarnošću i zdravim razumom:

NLO...tipično. Jadni svemirci za sve se lako okrive no..
.
ČUDOVIŠTA ...jedu brodove? Ahh...

DIVIVSKA LIGNJA...morala bi biti zbilja velika...

PORAVNANJE PLANETA...uzrokuje negativne sile... Ma, naravno, svi znaju, tu "ima nešto".

ZAKRIVLJENJE VREMENA...brod se teleportira u drugu dimenziju? Einstein kaže moguće, ali manje vjerojatno.

ATLANTIDA ...nestali kontinent i njegovi stanovnici zrakama ometaju brodove i avione. Sigurno.

No, moguće je da ekplotacija plina u moru može uzrokovati potonuće broda. Let 19 najvjerojatnije, nošen vjetrom, je preletio zadani otok i kasnije se orjentirajući se prema sitnim otočićima zbunio misleći da je smjer kojim se udaljavao od obale smjer kojim se ide prema obali, te tako i krenuo.
Također, postoje mnogi prirodni uzroci koji su mogli uzrokovati probleme. Atmosferske aberacije naprimjer. Let teće dobro u sve je normalno, dok ne uletite u zračnu rupu koja vas spusti dvjestotonjak metara. To nije problem, no ako viježbate let na 100 m onda... Dalje, područje je poznato po kratkim i nepredvidivim ali razornim olujama nad tim otvorenim morem. Gromovi i munje dovoljno su da ometaju komunikacijske sustave. Golfska struja i sjeveroistočni vjetar mogu stvoriti vodeni zid i do 30 m koji se ruši na vaš brod.
Kroz Bermudski trokut prolazi 80. meridijan, jedno od dva mjesta na Zemlji gdje se poklapaju se geografski i magneski sjever, te su odstupanja od kompasa opravdana.
Mladi student zrakoplovstva Peter Jensen ukrcao se 11. veljače 1980.na zrakoplov tipa Beechcraft Baron oznake N9027Q. U 4.15 sati poletio je s aeredroma s Harry S. Truman (to je potvrdio aeredromski tehničar). Nekoliko sati kasnije u 8.38, let 667 kompanije Fleming primio je poziv MAYDAY (SOS), a u tom se trenutku nalazio oko 600 kilometara od Bermuda. Poziv je uputio Jensen i dao oznaku svog zrakoplova. U pozivu je rečeno da se nalazi 10 km od Miamija, da je izgubio oba motora i da letjelica ponire, U 8.53 dakle 15 minuta kasnije, dva zrakoplova čula su također MAYDAY, no to je bio čudan poziv. U njemu Jensen kaľe da se nalazi na visini od 150 feeta i da je izgubljen u oblacima. Oblaci su na toj visini, blago rečeno, neobična pojava. Poruka je prenesena u Miami, Jensen je dobio oznaku «nestao», a potraga obliľnjeg područja nije otkrila ništa. Atmosfera je bila čista, oblaka niotkud.
Peter Jensen bio je mlad pilot i postavlja se pitanje njegova neiskustva. Je li mogao pasti pod utjecaj panike i vidjeti oblage ondje gdje ih nije bilo? Je li točno očitao svoj položaj?
U 20.05 tog 11. veljače na otoku Caicos Tower, između San Juana i Miamia, primili su poruku zrakoplova udaljenog deset minuta koji traži dozvolu za slijetanje. Kontrolor leta kaže da se radilo o «mladom glasu». Poziv je bio rutinski pa je i dozvola izdana rutinski. Zrakoplov nikada nije sletio, a kontrola lera inzistira da je jasno čula oznake zrakoplova – N9027Q.
Dozvola za slijetanje zatražena je 12 sati nako nestanka. Jensenov zrakoplov imao je dovoljno goriva za 5 sati leta, a dozvola je zatraľenanakon 16 sati leta. Nije imao goriva ni za let do Bermuda, a čuli su ga i zrakoplovi na tom području...
Čini se da je u tom nestanku sudjelovao cijeli Đavolji trokut: Jensen je poletio s jednog kuta, poruka se čula u drugom, a 16 sati kasnije poruka dospijeva i u treći kut. A kakvo je bilo iskustvo pilota?






Post je objavljen 28.05.2006. u 15:14 sati.