Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/univerzum

Marketing

C:W. Leadbeater : Čovjek vidljiv i nevidljiv , 7. dio

5. TROJSTVO

Sada moramo pokušati shvatiti kako je usred ovog divnog sistema razina prirode nastao čovjek , a da bismo
to postigli ., morat ćemo zaći u područje teologije .

Što vidimo kada potražimo spomenute zapise da bismo otkrili porijeklo čovjeka ?
Otkrivamo da je čovjek proizvod razrađene i prekrasne evolucijske sheme, te se može reći da se u njemu
sastaju tri struje Božanskog života . Jedan od svijetskih svetih spisa kaže da je bog stvorio čovjeka prema
svom vlastitom liku . Kada pravilno shvatimo ovu izjavu , vidjet ćemo da ona sadrži veliku okultnu istinu .
Religije se slažu u opisivanju božanstva kao trojnog * u svojoj manifestaciji , a otkrit ćemo da je i čovjekova
duša trojna
----------------------------------
*Tri aspekta tog jednog u kršćanstvu su nazvani : Otac ; Sin i Duh sveti, u hinduizmu : Brahma, Višnu i Šiva
Kod Egipćana : Amun RA, Horus i Oziris- Izida , u Zoroastrizmu : Aša vahišta,Vohuman i Ahura Mazda
U skandinavskoj mitologiji : Odin ,Thor i Freya

Razumjet će se naravno da ovdje nije riječ o APSOLUTU ,o Vrhovnom , o Beskonačnom ( jer o njemu
prirodno nemožemo znati ništa , osim da jest ) , već o onoj njegovoj veličanstvenoj manifestaciji koja
predstavlja veliku Voditeljsku silu ili Božanstvo našeg sunčevog sistema , što se u našoj filozofiji naziva
Logosom sistema . Za njega vrijedi sve što smo ikad čuli o božanstvu - sve što je dobro , što je ljubav ,
mudrost ,moć strpljenje , suosjećaj , sveznanje ,sveprisutnost, svemoćnost - sve to , i još mnogo više -
vrijedi za Solarni Logos , u kojemu uistinu živimo , krećemo se i postojimo . Kada proučavamo život
viših razina , na sve nas strane okružuju nedvojbeni dokazi njegovog djelovanja i njegovog cilja .
Onakav , kakav nam se pokazuje svojim djelovanjem , Solarni Logos nesumnjivo je trostruk - troje a
ipak jedno , kao što nam je odavno rekla religija .

Očito je nemoguće na bilo koji način stvoriti sliku ove božanske manifestacije jer je ona iznad naše,
izvan naše moći predočavanja i shvaćanja , ali bismo uz pomoć određenih jednostavnih simbola ,
kao onih na slici 2 , možda donekle mogli dokučiti mali dio njenog djelovanja .
Primjetit ćemo da je na sedmoj ili najvišoj razini našeg sistema trostruka manifestacija našeg Logosa
prikazana pomoću tri kruga koji predstavljaju njegova tri aspekta . Svaki od tih aspekata ima svoje vlastito
svojstvo i moć . U prvom aspektu on se ne manifestira ni na jednoj razini ispod najviše , ali u drugom
spušta se do šeste razine i obavija se materijom te razine , stvarajući tako sasvim odvojen i niži izražaj
samog sebe . U trećem aspektu spušta se do gornjeg dijela pete razine i privlači oko sebe materiju
te razine , tvoreći tako treću manifestaciju . Uočavamo da su te 3 manifestacije na svojim odgovarajućim
područjima sasvim odvojene jedna od druge , ali dovoljno je sljediti isprekidane crte da se vidikako su te
odvojene osobe samo aspekti jednoga . Kad ih promotrimo kao osobe , svaku na svojoj razini , one su
sasvim odvojene , potpuno nepovezane dijagonalno , a ipak svaka ima svoju okomitu vezu sa samom
sobom na razini na kojoj su to troje jedno .

Prema tome vidimo razložnost u traženju crkve da "štujemo jednog boga u Trojstvu i trojstvo u jedinstvu
ne brkajući osobe niti razdvajajući srž", tj. nikada ne brkajući u glavi djelovanje i funkcije triju odvojenih
manifestacija , svake na svojoj razini , a ipak nikada ni trenutka ne zaboravljajući vječno jedinstvo "srži"
onoga , što podjednako leži iza svega na najvišoj razini .

Ovdje je poučno točno uočiti pravo značenje riječi "osoba", odnosno "persona" . Ona je sastavljena od
dviju lat. riječi : per i sona, te prema tome znači "ono kroz što dolazi zvuk"- masku koju je nosio Rimski
glumac da bi ukazao na ulogu koju igra u tom trenutku . Dakle , grupu privremenih nižih tijela koje duša
zauzima kada se spušta u inkarnaciju sasvim odgovarajuće nazivamo "personom" ili "osobnošću"
tako se i te odvojene manifestacije jednoga ispravno smatraju osobama na različitim razinama .

Vidimo dakle da se može reći : "Postoji jedna osoba oca, druga sina i još jedna duha svetoga, ali
božanstvo oca , sina i duha svetoga je jedno, njihova slava jednaka , a veličanstvo jednako viječno "
Manifestacije su zaista različite , svaka na svojoj razini , te prema tome jedna izgleda niža od druge ,
a ipak , dovoljno je samo pogledati na sedmu razinu da shvatimo kako " u tom trojstvu nitko nije ispred
ili iza drugoga , nitko nije veći ili manji od drugoga , već su sve tri osobe zajedno vječne i jednake "
Isto tako vrijedi i da je "svaka osoba za sebe Bog i Gospodin", " a ipak nisu tri gospodina već jedan"

Uočavamo također kako jasne i svjetle postaju mnoge tvrdnje o drugom aspektu i njegovom silasku u
materiju . To ima drugo i daleko šire značenje , kao što će se vidjeti iz slike
Image Hosted by ImageShack.us
ali ono što vrijedi za taj veličanstveniji silazak , vrijedi i za ovaj , jer kad si predočimo taj aspekt na najvišoj
razini kao srž božanstva koje manifestaciju nadahnjuje životom u relativno nižoj materiji , iako još uvijek daleko
iznad onoga što mi poznajemo shvaćamo kako je on : "Bog, u svojoj biti od Oca stvoren prije svijeta , ali
čovjek u svojoj biti od Majke rođen u svijetu" Kao aspekt božanskog , on je postojao prije Sunčevog sistema
, ali njegova manifestacija materije šeste razine zbila se tijekom života ovog Sistema.

Dakle , "iako je on bog i čovjek , ipak nije dva čovjeka već jedan Krist ; jedan ne zbog pretvaranja božanstva
u meso , već zbog uznošenja čovječstva u boga " Jedan ne samo zbog temeljnog jedinstva , nego zbog
veličanstvene moći privlačenja natrag u sebe svega što je stečeno silaskom u nižu materiju . ali to pripada
posebno onom većem silasku na gornjoj slici .

Najveći raskol koji se ikada zbio u kršćanskoj crkvi , bio je onaj između njene istočne i zapadne grane ,
između Grčke i Rimske crkve . Doktrinarni razlog naveden za to bio je navodno iskrivljenje istine uvođenjem
riječi FILIOQUE( OD sina ) u vjeru , na koncilu u Toledu 589.g .

Sporno pitanje bilo je dali je duh božji potekao samo od Oca , ili od Oca i Sina . Naš nam dijagram omogućuje
da vidimo što je bila sporna točka , štoviše , pokazuje nam , za čudo , da su obje strane bile u pravu , te da
nebi bio potreban nikakav raskol da su samo shvatili o čemu se zapravo radi .

Rimska je crkva smatrala , sasvim razumno , da na petoj razini nemože biti nikakve manifestacije Sile koja
dolazi sa sedme razine , bez prolaska kroz šestu , te su izjavili da on potječe od Oca i Sina . Grčka crkva je
s druge strane , apsolutno inzistirala na različitosti tih triju manifestacija i sasvim ispravno prosvjedovala protiv
svake teorije o tijeku prve manifestacije kroz drugu , kao što bi to bilo prikazano na našem dijagramu, kada
bismo povukli crtu kroz prvi , drugi i treći aspekt .
Isprekidana crta na desnoj strani slike 2 , koja prikazuje kako se treći aspekt spušta kroz razine i konačno
manifestira na petoj , predstavlja naravno ključ pravom načinu riješenja , kao i potpunom skladu dviju suprotnih ideja

Divan način na koji je čovjek stvoren prema liku božjem , može se vidjeti uspoređivanjem trojstva ljudske duše sa
manifestiranim trojstvom iznad nje . Ortodoksna shvaćanja bila su tako zapanjujuće materijalistička , da je
taj tekst protumačen doslovno, kao da se odnosi na čovjekovo fizičko tijelo i kao da je bog stvorio čovjekovo
tijelo u onom obliku , za kojeg je predvidio da će ga Krist izabrati kada dođe na zemlju .

Jedan pogled na sliku odmah pokazuje pravo značenje tih riječi .Način božanske manifestacije reproduciran je
zadivljujućom točnošću ne u čovjekovom u čovjekovom fizičkom tijelu , već u konstituciji njegove duše .
Baš kao što se na sedmoj razini vide tri aspekta božanskog , tako se božanska iskra - duh u čovjeku vidi
kao trostruk na petoj razini . U oba slučaja drugi aspekt se može spustiti jednu razinu niže i obaviti se materijom
te razine ; u oba slučaja se treči aspekt za dvije razine i ponoviti taj proces . Tako u oba slučaja postoji
trojstvo u jedinstvu , razdvojeni u svakoj manifestaciji a ipak jedno u temeljnoj stvarnosti .

Svaki od ta 3 aspekta ili 3 osobe ili manifestacije Logosa , ima svoju posebnu ulogu u pripremi i razvitku
čovjekove duše . Uz pomoć dijagrama na gornjoj slici pokušat ćemo razjasniti koje su to uloge .
Vodoravne podjele predstavljaju razine , kao i na onoj prošloj slici , a iznad njih vidjet će se 3 simbola iz
niza kojeg je Madam Blavatsky opisala u - TAJNOJ NAUCI - Najviši predstavlja prvi aspekt Logosa i
nosi samo jednu središnju točku , simbolizirajući prvobitnu manifestaciju u našem sistemu . Drugi aspekt
Logosa simboliziran je krugom koji je podjeljen po svom promjeru , prikazujući dvojnu manifestaciju , koja je
uvijek vezana uz drugu Osobu bilo kojeg trojstva , dok najniži krug sadrži Grčki križ, jedan od najuobičajnih
simbola trećeg aspekta .

Post je objavljen 21.05.2006. u 21:24 sati.