[dnevniQ] Pregled vijesti za 24.5.,qstrip.blog.hr" />
» Današnje vijesti bit će The Economist varijanta standardnog dnevniQa. Sigurno postoji barem jedna osoba koju to zanima (ma, uvijek ima netko with-the-big-nose i uvijek s njim možete opravdati sve što pišete), a za sve ostale evo odmah nekoliko lakih i, nadam se, zabavnih linkova. Ovdje je najava knjige crtača Alexa Totha nastala kao rezultat njegovog 25-godišnjeg dopisivanja s jednim svojim fanom. Jedan blogger je iz čista mira odlučio nacrtati 50 superheroja i staviti ih na svoj blog. Provjerite dokle je stigao. Jedan je, pak, odlučio nacrtati Snoopyja i Peanutse odjevene u Marvelove superheroje i postati ih na svoj forum. Snoopyjevi crteži su pravo simpa, jedino se trebate registrirati na forum da ih možete vidjeti.
» Okej. Znam da vam suhoparni izvještaji o prodaji stripova u Americi ništa ne znače, pa ću probati u nekoliko rečenica prepričati ono što piše u Diamondovom izvještaju za travanj. Diamond je najveći distributer koji radi po sistemu predbilježbi, tj. "direktnog tržišta", a iz njihovog izvješća može se zaključiti slijedeće. Marvel i DC i dalje su jedini veliki igrači sa udjelima u prodaji iznad 35%. Marvel ima nešto malo veću zaradu, ali i dosta veći broj prodanih primjeraka. To je zato što su njihova tvrdo ukoričena izdanja uglavnom jeftinija od DC-jevih, pa oni na njima grabe osjetan profit. Dark Horse i Image su daleko iza njih sa udjelima manjim od 5%, ali još uvijek stabilni. Izvlače ih provjereni hit naslovi koji imaju stalnu publiku, pa je tako najprodavaniji trejd prošlog mjeseca Dark Horseov Hellboy vol. 6 - Dark Places. Najveću zaradu U Americi trži Tokyopop, agilni izdavač japanskih mangi. Njihova su izdanja sveprisutna i mogu se kupovati u supermarketima ili na benzinskim postajama. Cijena im je relativno niska - za 10$ kupac dobiva više od 200 stranica stripa, pa tako ne čudi da sa udjelom od 2% zarade na američkom tržištu, Tokyopop ima index manji od jednog postotka prodanih primjeraka. Drugim riječima - svaki njihov prodani primjerak zaradi duplo u odnosu na prodani primjerak neke druge izdavačke kuće! Iz Diamondovog izvještaja zanimljivo je još primjetiti i to kako film može utjecati na prodaju. V for Vendetta počeo se prikazivati u kinima, a prodaja ovog trejda je tako zapaženo skočila da se u prošlom mjesecu našao na 6. mjestu najprodavanijih. Ne bi to bilo ništa čudno da je u pitanju neki novi strip, ali V for Vendetta je u prodaji već 15-ak godina i oni koji su ga kupili zbog samog Mooreovog i LLoydovog rada, odavno su to već napravili. Novi kupci ovog stripa su, dakle, filmska publika.
» Različitim ekonomskim pokazateljima sa američkog tržišta možemo još pridodati i prošlotjednu izjavu Joea Quesadae, glavnog urednika Marvela. On je gostujući u Kanadi izjavio kako će Marvel uskoro sniziti kanadske cijene svojih stripova. Drugim riječima, umjesto da stripovi poskupe uslijed pada američkog i rasta kanadskog dolara, Marvel je odlučio ne dirati u cijene i ostaviti ih po starom. Isti potez se može uskoro očekivati i od DC-a, a, sigurno se pitate, ima li to ikakvog utjecaja na nas ovdje? Ima. Sve dok stripovi idu po istim cijenama, odnosno dok je dolar slab prema drugim valutama, i mi ovdje možemo povoljno kupovati američka izdanja po tim — trenutno najpovoljnijim cijenama u zadnjih deset godina. Zato, o'ma trkom do neke američke on-line prodavaonice i trpajte u košaricu sve što stignete. Ako je ikad bilo isplativo — onda je to sada!
(zveles)
Post je objavljen 24.05.2006. u 10:00 sati.