Usamljena polarna kraljica
Eksplozije koje su odjeknule uz KMS Tirpitz teško su oštetile sam brod i posadu. Poginuo je jedan mornar, a 40 ih je ranjeno. Oštećenja na brodu bila su slijedeća: u trup je prodrlo oko 800 tona vode, topovske kule A i C od siline detonacije na trenutak su odbačene u zrak i potom natrag pale na svoja ležišta, ali se više nisu mogle okretati. Velika šteta nastala je na strojevima, generatorima, kotlovima i turbinama, a potpuno su uništeni kardanski ovjesi ciljničkih naprava. Samo jedan parni kotao ostao je neoštećen, pa je KMS Tirpitz postao nepomičan. Povratak na popravak u Njemačku nije bio provediv. Popravke na KMS Tirpitz uz nadljudske napore činila je sama posada uz pomoć njemačkih brodova radionica DKMS Neumark i Huascaran kojima se kasnije priključuju još i prijevozni njemački brod DKMS Pernambuco i putnički njemački brod DMS Monte Rosa na kojima su stanovali njemački stručnjaci za popravak ratnih brodova. KMS Tirpitz postao je operativno uporabljiv tek sredinom ožujka 1944. (međutim, 26PRO1943 potopljen je KMS Scharnhorst i KMS Tirpitz ostao je sam, usamljena i posljednja velika plovna jedinica njemačke Krigsmarine, pa KMS Tirpitz dobiva nadimak 'usamljena polarna kraljica' – po Athumanunhu) Do tog trenutka na KMS Tirpitz samo su dva topa u kuli B uporabiva, te još dva topa kalibra 150 mm. Uz KMS Tirpitza pristaju dvije njemačke plovne bitnice imena Lillian i Drott u namjeri da ga štite od napada britanskih brodova. Njemački zapovjednici boje se da će britanski BB HMS Dukeof York iznenada uploviti u Altenfjord i napasti nepomičnog i oštećenog KMS Tirpitza. (Upravo BB HMS Duke of York potopio je 26PRO1943 njemačku CA KMS Scharnhorst – po Athumanunhu) Uz požrtvovanost i nadljudske napore posada KMS Tirpitza tijekom siječnja popravila je još četiri topa kalibra 380 mm i još četiri kalibra 150 mm, a krajem ožujka osposobljeni su i brodski strojevi, pa je 'polarna kraljica' ponovno opasan protivnik, jer sada može manevrirati i gađati većim brojem topova. No, 'polarna kraljica' nikako nije ostavljena na miru, pa je tako 11VELJ1944 u Kaafjordu iznenada napadaju sovjetski bombarderi tipa Iljušin Il-4 iz sastava sovjetske 36. bombardersko zrakoplovne divizije (bombardirovočnaja aviacionnaja divizija). No, poradi izuzetno lošeg vremena od 15 sovjetskih bombardera samo su četiri 'Iljušina' pronašla KMS Tirpitz, a ni njihove bombe nisu pogodile KMS Tirpitz. Već 03TRA1944 u operaciji kodnog naziva 'Tungsten' KMS Tirpitz napadaju britanski zrakoplovi s flotnog nosača zrakoplova CVA HMS Victorious, te s eskortnih nosača zrakoplova CVE HMS Searcher, Emperor, Pursuer i Fencer, a sve ih predvodi britanski bojni brod BB HMS Anson kojim zapovijeda viceadmiral sir Henry Moore, a prate ga još tri britanske krstarice i pet razarača. Naime, britanski obavještajci otkrili su da se u Norveškoj nalazi samo 70-tak njemačkih lovačkih zrakoplova, pa je to kod britanskih zapovjednika izazvalo polemiku koliko kojih tipova zrakoplova treba sudjelovati u provedbi operacije. Na kraju je u operaciju uključeno: 12 zrakoplova tipa Barracuda Mk II iz sastava 830. Squadrona i 12 zrakoplova tipa Barracuda Mk II iz sastava 831. Squadrona koji su bazirali na nosaču zrakoplova HMS Furious. Tijekom napade narečene bombardere štitilo je 14 zrakoplova lovaca tipa Corsair iz 1834 i 1836 Squadrona s nosača zrakoplova HMS Victorious, te još po 10 lovaca tipa Gruman Hellcat Mk I iz 800. i 804. Squadrona s nosača HMS Emperor, 10 lovaca tipa Gruman Wildcat Mk V iz 881. i 896. Squadrona s nosača HMS Pursuer, te 10 lovaca tipa Gruman Wildcat Mk V iz 882. i 889. Squadrona s nosača HMS Searcher. Stari nosač zrakoplova HMS Furious nosio je 18 lovaca tipa Supermarine Spitfire F Mk III iz 801. i 880. Squadrona koji su imali zadaću zaštite brodova i nosača, a 12 zrakoplova tipa Fairey Swordfish Mk II iz 842. Squadrona koji je bazirao na eskortnom nosaču HMS Fencer imalo je zadaću protupodmorničke zaštite brodova i nosača koji su sudjelovali u provedbi operacije kodnog naziva 'Tungsten'.
Post je objavljen 09.05.2006. u 20:29 sati.