Lovci su sve bliže plijenu
Oko podneva 25SVIB1941 njemački admiral Lütjens okupio je u časničkoj sali za objedovanje sve časnike KMS Bismarcka (naime, admiral je slavio svoj 52. rođendan – po Athumanunhu) te im održao govor u kojem je izrazio bojazan da su otkriveni i da im uskoro predstoje teške bitke u kojima će se morati boriti do posljednje granate, jer britansko je brodovlje više nego premoćno. (Njemački mornarički časnici ostali su prisebni i nisu se niti malo zabrinuli, pomirili su se sa sudbinom koja im je bila namijenjena i držali se doista, u tom trenutku, hrabro i dostojanstveno, baš onako kako to i priliči mornaričkim časnicima – po Athumanunhu) Zapovjednik broda, KMS Bismarcka, kapetan Lindemann prikupio je cijelu posadu i održao im govor upoznavajući ih sa trenutačnom teškom situacijom. (Govor njihovog zapovjednika u kojim ih on pohvaljuje i njegova iskrenost prema običnim mornarima na trenutak je djelovala kod njemačkih mornara i bojni je moral posade KMS Bismarcka odjednom podignut na zavidnu razinu – po Athumanunhu) Mornari su se svojski trudili ne bi li popravili oštećenja na pramcu, a i preusmjereni su dovodi goriva iz neoštećenih spremnika. (Tog trenutka posada KMS Bismarcka radila je besprijekorno, gotovo idealno, ama baš onako kako bi poželio svaki zapovjednik u najtežim trenucima – po Athumanunhu) Britansko zapovjedništvo napokon je shvatilo 25. na 26. svibnja da je položaj KMS Bismarcka krivo lociran, pa je HMS King George V okrenut natrag prema obali Francuske. Svim britanskim hidrozrakoplovima zapovjeđeno je da odmah traže KMS Bismarcka i na drugim mjestima od prije zacrtanih. Tako je britanski hidrozrakoplov tipa Catalina Mk I (kodna slova WQ-Z AH545) iz 209 Squadrona nadzirao južni, a hidrozrakoplov tipa Catalina Mk I (kodna slova BN-M AH546) iz 240 Squadrona sjeverno odsjek. U stalnoj bojnoj pripravnosti nalazilo se pet britanskih zrakoplova tipa Beaufort Mk II iz 22 Squadrona u Kaldarnesu, osam zrakoplova iz 42 Squadrona i dva zrakoplova iz 22 Squadrona u Wicku, deset zrakoplova iz 42 Squadrona u St. Evalu, te osam zrakoplova iz 42 Squadrona u Leucharsu. Istodobno i svi britanski zrakoplovi iz sastava Bomber Commanda bili su pripravni na djelovanje ako se otkrije KMS Bismarck. Šest britanskih podmornica (HMSS Sealion, Seawolf, Sturgeon, Pandora, Tigris i H 44) vrebalo je iz dubina KMS Bismarcka na crti ispred luke Brest i St. Nazairea. Gotovo istodobno prema njima hita i snažna britanska plovna skupina kodno nazvana 'Force H', ali potragu sve više otežava oblačno nebo koje otežava određivanje položaja britanskim brodovima, a sa sjeverozapada puhala je orkanska oluja. Sve to nije bilo dovoljno, pa su iz Sjeverne Afrike prema Giblartaru poslani britanski nosač zrakoplova HMS Eagle u pratnji bojnog broda HMS Nelson. Bojni brod HMS King George V plovio je sam i bio je vrlo lagan plijen za njemačke podmornice, pa su ubrzo britanski zapovjednici uvidjeli tu opasnost i prema njemu kao zaštitu poslali 4. flotilu razarača (HMS Cossack, Zulu, Sikh, Maori i ORP Piorun – ovo je poljski razarač). Njemačko zapovjedništvo pokušavalo je na sve načine pomoći KMS Bismarcku, ali je on bio izvan dosega njemačkih zrakoplova, no, sve njemačke podmornice hitale su u kvadrant kodno označen BE6192 gdje su namjeravale zaštititi KMS Bismarck. Njemačke podmornice koje su se nalazile u Biskajskom zaljevu: U 74 ostala je u kvaru i nije mogla zaroniti, U 556 nalazila se u gotovo idealnom položaju za borbu protiv skupine 'Force H' , ali nije više imala torpeda za lansiranje. Podmornice (U 48, u 73, U 97, U 98 i talijanska Barbarigo) bile su predaleko od njemačkog BB i od njegovih progonitelja. Tri bojne skupine njemačkih zrakoplova tipa Junkers Ju 88A (II/KG 1, II/KG 54 i I/KG 77) ukupno 81 zrakoplov, mogle su najranije poletjeti tek u 0430 27SVIB1941, a do KMS Bismarcka stići tek oko 0630 istog dana. Njemačka PZO pojačana je u lukama Brest i St. Nazaire, a za isplovljenje u susret KMS Bismarck jedva su čekali torpedni brodovi Schiff 13 i Schiff 24, kao i tri razarača onog trenutka kada KMS Bismarck uplovi u Biskajski zaljev. Prema Biskajskom zaljevu upućeni su i njemački tegljači koji su trebali dotegliti oštećeni KMS Bismarck u luku St. Nazaire.
Post je objavljen 29.04.2006. u 19:07 sati.