Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/saroukh

Marketing

Teški post

U današnjem postu teške tematike osvrćem se na neke stvari u prometu koje me kao ne baš možda najuzornijeg građanina ove usrane države iritiraju. Vozim se neki dan u Rijeku, i odem autocestom da vidim kako to funkcionira. Pošto autocestom lunjaju nevidljivi lovci-presretači koji mogu ići i 250 na sat, odlučim voziti striktno 120, tako da usput provjerim koliko uštedim vremena ako se držim pravila. Do Rijeke mi je auto pocicao 3/4 rezervoara (moj bijeli auto troši po gradu cca 12, po selu 10 ako se ne ide preko 100). Platio sam i 103 kune manipulativnih troškova (da, dobro sam se izrazio) na izlazu iz autoceste. Na povratku odem cestom za obične smrtnike, auto mi potroši oko 1/4 goriva, one što je ostala. Nakon grubog računanja, ustanovio sam da me autoput koštao 250 kn više nego da sam išao cijelo vrijeme običnom cestom. Koliko sam dobio na vremenu? Oko 15 minuta. Skupih 15 minuta. E sad, kolike su bajke prodavali o toj autocesti. Koji je smisao ići autocestom u Rijeku ako spičkaš duplo više love i ne dobiješ na vremenu? Ovdašnji ljudi su to skužili, tako da Dalmatina van sezone zjapi prazna. Sve mi se više čini da je ta autocesta bila trik da se guzičari održe u foteljama. Računali su vjerojatno da bi najviše love tu trebali ostavljati stranci, koji neće znati da se može ići i putovima revolucije jeftinije. Možda bi se i moglo doći jeftinije da nema ograničenja brzine. U svrhu hvatanja brzih vozača, vlada je po uzoru na Mad Maxa nabavila nekoliko interceptora koji idu, ponavljam, 250 na sat. Nakon par mjeseci su se po novinama hvalili kako su ti interceptori sami sebe otplatili i preplatili kaznama što su ih naplatili. Ma bravo, genijalci. Ne trebaš biti ekonomski analitičar da znaš da je jedino pravo punjenje proračuna ono koje se zasniva na proizvodnji, izvozu i tim stvarima, a ne isisavanju od građana, jer sve to vodi u pad standarda, pa je manje poreza i td itd, uglavnom to nije recept za prosperitet na duge staze. U toj priči jedino prosperira onaj ko je prodao presretače, koje smo opet mi platili i plaćamo održavanje, a ovaj način punjenja proračuna bi nazvao prelivanje iz šupljeg u prazno. Baš me zanima koga sada hvataju na svoju busted listu kad nema nikoga. Vjerojatno misle prcati strance kada se spuste kod nas, mada sumnjam, jer ih većina jedva mili po cesti. Pa nisu trebali uopće kupovati auta i trošiti na njihove patrole, Njemci i Talijani su to rješil na autocestamai tako da ako se neko ne zaustavi na znak policajca, ovaj samo okrene broj, i nesavjesnog vozača ukebaju na izlazu iz autoceste (jeftinije bi bilo zvati policajce na par izlaza, nego ovako). Tako se dogodilo mom poznaniku u Njemačkoj, bila je noć, on ugasio svjetla i pobjegao patroli. Na izlazu su ga dočekali neki ljudi u crnom, i tako ga ispretiskali da mu mislim ni jedno rebro nije ostalo čitavo. Da zaključim priču sa autocestom, istina je da nisam išao u drugim pravcima s njom, pa ne mogu govoriti. S autom sumnjam da ću ići, dogodine ako budem pri lovi u što sumnjam jer je imam sve manje možda kupim Suzuki hayabusu, najbrži serijski motor na svijetu, koji se bez problema popne preko 330 km/h. S njim odeš na autocestu, zapičiš se 330, pa nek te ganjaju sa 250, mogu samo gledati u tvoj joshimura-auspuh...Ukoliko neko želi novčanim prilogom pripomoći kupnji motora, neka to učini ovdje gdje je broj od računa, sa naznakom "za motor", pa će MP meni proslijediti novce...
Isti sistem branja love je uvedeni obavezni eko-test. Sada bi ja trebao biti sretan što nam tako paze na okoliš, ali zašto nisam? Zato jer ima puno većih zagađivača okoline, s tom superhikovskom uredbom su naguzili samo one jadnike koji imaju neko vozilo za prijevoz od točke A do točke B, vlasnici novih Mercedesa sigurno neće patiti s time.
Isto tako su u novinama pričali da samo 10% vozača plaćaju kazne. Ne znam što su i očekivali, kada su uveli kazne u skladu s norveškim standardom. Ne može se iz opanaka uskakati u cipele. Da bi mogao imati tako visoke kazne, moraju se poklopiti dvije varijable, standard građana i plaće policajca, kod nas ni jedna ni druga nije zadovoljena. Ako nema prvog, nitko ne plaća, zatvori se prekrcavaju i na kraju imaju više štete jer moraju uzdržavati te u zatvorima. Ako je policajac nezadovoljan plaćom, sigurno je da će ga zadovoljiti i 10% mita od kazne, da je bolje plaćen, ne bi se kompromitirao. Da su uveli neke normalne kazne, svako bi rađe platio, policajci se ne bi kompromitirali za sitnu lovu i država bi bila s tim u plusu, ovako se bojim da su pušing. Najbolje bi bilo uvesti plaćanje kazni na osnovu porezne kartice, kao u Finskoj, gdje se nedavno dogodilo da je jedan profi hokejaš platio 250 000 eura, no bojim se da je to kod nas nemoguće.
Smatram da su naši policajci jako tolerantni i nikad se ne kačim s njima, osim što sam zadnji put prigovorio. Naime, kad idem negdje, a ne žuri mi se, imam se običaj nakeljiti nekom autu tzv. zecu* koji vozi relativno brzo, tako da ja mogu pustiti mozak na pašu, jer će njega zaustaviti. Prošli put policajci puste mog zeca, i zaustave mene iza njega. Rekli su mi da su njega skibili radarom, pa pošto sam ja bio iza njega, da je to i moja brzina. Ja sam se usprotivio, i rekao da to nikako ne može biti moja brzina i da mi nemaju osnove pisati kaznu na račun izmjerene brzine drugog vozila. Na kraju su me ipak naguzili, a ja nisam htio navlačiti mak na konac.
Nadalje, ne treba posebno komentirati koliko je zakon o 0 promila bezveze, jer manje količine alkohola ne utječu značajno na vrijeme i reakcije i rasuđivanje. I to ga uvedu prije sezone, a zna se da npr. Talijani pijuckaju neki aperitiv prije jela i poslije isto nešto. Iako ga misle mijenjati, šteta je već napravljena, teško je negativnu reklamu okrenuti u pozitivnu. Donesu zakon, pa ga odnesu, samo da se stekne dojam da ne mlate praznu slamu, nego da nešto rade.
Nema veze s prometom, ali ću spomenuti slučaj ptičje gripe, jer mi se čini da se ovdje sve radi protiv love. Normalno, ptičja gripa zaobiđe sve živo i bubne baš tu kod nas i u Rumunjsku, a vlada je spremno dočeka da skrenu pažnju s drugih stvari. Umjesto da se ne diže histerija oko toga (sezone radi), šalju se specijalci na perad, a samo što nisu digli i Migove da se idu obračunavati s jatima. Histerija u medijima je zajebana stvar, ljudi se počnu ponašati kao stado ovaca, iako prave opasnosti gotovo i nema (puno više ljudi pogine tako da se oklizne o koru od banane). Sve me to podsjetilo na aferu kravlje ludilo, urlikali su svi oko toga neko vrijeme, a sada ko to spominje? Ja sam se osobno okoristio i ptičjom gripom i ludilom, jer sam kupio piletine na sniženju, a za vrijeme ludila sam kupio cijelu policu Simmenthal govedine jer je bila za bagatelu. Doduše, znao sam da Simmenthal koristi goveda iz Argentine,a sad, da li sam lud ko krava, morati ću pričekati još koju godinicu, jer razdoblje inkubacije za tu bolest traje cca 10 godina.
Kao osnovni argument za 0 promila, ograničenje brzine i slične uredbe navode manji postotak stradalih na prometnicama. To je jak argument, ljudski bi život trebao biti neprocjenjiv. Napredak i ubrzavanje neminovno nosi ono što Amerikanci zovu kolateralne žrtve. U Njemačkoj npr. nema ograničenja na autocestama, zbog toga sigurno ima i koja žrtva više, pa i nevina, to je onaj kompromis koji su morali ukalkulirati kad su donosili tu uredbu. Ja sam bio na nekim mjestima gdje život ne vrijedi više od jedne kragujevke (ručna bomba iz tvornice "Crvena zastava" iz Kragujevca, op. saroukh), neki dan sam npr. gledao film dokumentarni o prirodnim zakonima gdje samo dvije do tri anakonde od 30 prežive djetinjstvo. Što želim reći? Ne znam ni sam, ni prirodni zakoni nisu uvijek pravedni, nevini su uvijek stradavali, treba samo naći kompromis između toga i nekočenja napretka....
Neću više pisati, daleko sam otišao. A možda sam previše ocrnio vlastodršce. Možda u vladi sjede veliki dušebrižnici i ekološki osvješteni ljudi, u odnosu na koje je Caritas zločinačka organizacija. Možda oni zbilja nisu posvetili život uobličavanju guzica prema obrisu fotelje i trgaju se od brige za obične ljude. Možda...
Sutra je praznik rada, pa sam odabrao pjesmu prigodnicu. Nema playera, nego link

*mislio sam na onog zeca u atletici koji predvodi ostale trkače


Post je objavljen 30.04.2006. u 16:14 sati.