Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/paor

Marketing

- iz screeninga EU komisije...

www.europartnersearch.net/

Sektor proizvodnje hrane je u ukupnom GDP-u Republike Hrvatske učestvovao 1999. sa 11,58%, a 2003. 9,93%. U apsolutnim iznosima, te je godine (2003.) vrijednost polj. proizvodnje iznosila 2.49 mld. € (poljoprivreda 1,65 mld. €, prerađivačka industrija 760 mil. €, i duhanska ind. 100 mil. €).
Budžet Ministarstva poljoiprivrede šumarstva i vodnog gospodarstva je bio 3,1 % od ukupnog budžeta za 2003. (9,4 mld. €).
...

Cijene poljoprivrednih proizvoda primarno ovise o ponudi i potražnji, te znatno variraju od godine do godine uglavnom zbog širokog raspona godišnjih uroda, ali isto tako zbog vrlo loše regulative uvoza iz drugih zemalja. Dugoročno, cijene polj. proizvoda imaju manji porast od cijena polj. inputa. Zbog toga hrvatski farmeri trpe jaku konkurenciju uvoznih polj. proizvoda.
...

Pojedini proizvođači i agrarni stručnjaci osporavaju procjene hrvatske vlade o dobrobiti za poljosektor pri ulasku u EU. Hrvatske glavne prednosti su tip zemljišta, klima, nizak nivo zagađenosti pesticidima, mogućnosti navodnjavanja i raznolikosti proizvoda. Od nedostataka ističe se moguće slaba konkurentnost svojim proizvodima uzrokovana nepripremljenošću prema EU, loš marketing proizvoda, neorganizirano tržište, te neadekvatna ponuda polj. inputa.
...

Članstvo u EU će donijeti i koristi i probleme za hrvatske proizvođače. U jednu ruku to je jedna fer utakmica velikog europskog tržišta, a u drugu ruku nadolazeća velika konkurencija domaćem tržištu. Po priključenju, Hrvatska će prvo etablirati nove
institucije koje će pomoći implementaciju za novih procedura, poticaja, i povećanja spremnosti Hrvatskih proizvođača svim promjenama.

slobodni prijevod by Paor

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us




Post je objavljen 26.04.2006. u 21:22 sati.