Opet sam malo obružavo. I u međuvremenu sam nastojo pratit što se to događa s benzinom. Jasno mi je da nafta na svjetskom tržištu raste i da će dalje rasti. Jasno mi je da se benzina, dizel, plin, i još svašta čine upravo od nafte, pa ako poskupljuje nafta trebaju poskupit i proizvodi od nafte. Jasno mi je da se u ovakvoj situaciji svakodnevnih poskupljenja nafte otvara prostor za razne špekulante koji kroz trgovinu i proizvodnju derivata nastoje uštinut ekstra profit, a sve na račun više sile, bila to USA, Iran, Rusija ili Venezuela.
Sve mi je to razumljivo, ali mi nije razumljivo ponašanje naše Vlade i njezinog premijera koji opet od cijele nacije činu budale. Ko sto puta do sad, Sanader je stalno prijetio i naftašima i naciji da neće dopustit da cijena benzine pređe 8 kuna. Kad su ga svjetske cijene sirove nafte, njegove trošarine, cestarine i autocestarine, željeni profit Ine stisli, onda je dopušto, čuj on dopušto, da cijene svih derivata rastu koliko ih je (koliko je Inu) volja samo je čuvo Eurosuper 95 i Super 95 ispod 8 kuneja. Sad više ne može ni to, pa je puštio , čuj on puštio, i da Eurosuper 95 skoči preko njegovoga obećanja, a ispod letvice je osto još jedino Super 95 kojega niko i ne kupuje osim mene za kosilicu. Blefer ko blefer, sad se još prijeti po povratku, od ne znam ni okle, odma poć u Inu riješit pitanje cijene benzine. Najbolje bi bilo da tamo ne ide, jer će sigurno sve opet poskupit nakon što se on spusti liftom iz Dragičevićeve kancelarije.
Interesantno kako Sanader prostor za obuzdavanje cijene vidi isključivo u Ininoj marži, a ne pada mu na pamet smanjit svoje prihode iz cijene goriva, trošarine i (auto)cestarine.
Vratimo se na početak blefa, u vrijeme kad je obećavo, valjda s onom njegovom izlizanom karticom, kako cijena benzine neće preć 8 kuna. Što uopće u strukturi ukupnog rasta troškova ili, jednostavnije, općeg poskupljenja znači cijena Supera. Skoro ništa. Cijena Supera se ne ugrađuje u druge cijene, osim možda dijela taksista, službenih vozila i slično. Poskupljenje samo Supera ne bi trebalo pokrenut lavinu drugih poskupljenja. S druge strane, bilo koji dizel, laki ili teški, mazuti i slični gorivi kokteli, izravno utječu na poskupljenje drugih proizvoda ili usluga. Dizeli i teška goriva su izravni ulazni trošak brojnih djelatnosti. Za razliku od benzine.
Zašto je onda Sanader čuvo cijenu benzine? Zato što je blefer ili zato što nema pojma. I jedno i drugo je katastrofa. Igrajući na jeftine političke bodove, navodno čuvajući cijenu benzine, podilazio je brojnim vozačima koji problem rasta cijene nafte vide isključivo kroz račun na pumpi kad tankaju gorivo. Ko bi još mislio o poskupljenjima naftnih proizvoda kao elementima nekih drugih proizvoda i usluga!
I tako smo stigli đe smo stigli. Na prag lančanog poskupljenja svega i svačega bez da imamo plan kako tome doskočit. Najmanji problem će bit cijena Supera. Manje ćemo se vozikat i gotovo. Ali što će bit s onom potrošnjom koja se objektivno ne može izbjeć? Ko će to platit? Možda Supermen onom karticom kojom stalno maše!
Post je objavljen 26.04.2006. u 09:03 sati.