Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/jonsnow

Marketing

Mali pregled...OK, ne baš mali.

Kao što neki od vas znaju, na ovaj post sam natjeran. Primarni cilj mi je bio osveta i trošenje živaca ljudima kojima će ovo skratiti život za nekoliko godina. Nisam ubacio sve što sam želio/mogao iz raznih nepredvidivih razloga. Ako vam se ne sviđa, baš me briga. Hm, zapravo me i je briga, ali to nije bitno sad. Dakle, uživajte.

Final Fantasy (na japanskom: Fainaru Fantaji) je serija role playing igara koju producira Square Enix (u originalu Square Co., Ltd.). To je možda najprodavaniji serijal igara svih vremena, uključujući standardne konzole i prijenosne konzole, MMORPG(Massive Multiplayer Online Role Playing Game), igre za mobilne telefone, tri anime produkcije, i dva cjelovečernja CGI filma.

Prvi dio serijala je premijeru doživio u Japanu 1987., i igre Final Fantasy su lokalizirane za tržišta Sjeverne Amerike, Europe i Australije, na nekoliko modernih igraćih konzola, uključujući Nintendo Entertainment System, MSX 2, Super Nintendo Entertainment System, PlayStation, WonderSwan Color, PlayStation 2, IBM PC, Game Boy Advance, Nintendo GameCube, i nekoliko raznih modela mobilnih telefona. Budući su nastavci najavljeni za Nintendo DS, Nintendo Revolution, PlayStation Portable, PlayStation 3 i Xbox 360 igraće konzole. To je najuspješnija franšiza Square Enixa, prodana u preko 60 milijuna kopija u svijetu.

Zaključno sa 2006., u Sjevernoj Americi je izašlo 11 igara kao dio glavnog (numeriranog) serijala, zajedno sa mnogim srodnim naslovima.


Pregled
Square Co., Ltd. prvi se puta pojavio u Japanskoj industriji video-igara sredinom 1980-ih, sa jednostavnim RPG-ima za Nintendov Famicom Disk System (FDS), međunarodno poznat kao Nintendo Entertainment System. Do 1987., opadajuće zanimanje za FDS je dovelo Square na rub bankrota. U približno isto vrijeme, Squareov dizajner Hironobu Sakaguchi je započeo rad da ambicioznoj novoj RPG igri za Famicon, dijelom inspiriran Enixovim Dragon Questom (u SAD-u kao Dragon Warrior). (U to vrijeme, Enix i Square su bile različite kompanije; spojile su se tek 17 godina kasnije.) Sakaguchi je planirao otići u mirovinu nakon završetka projekta pa ga je nazvao Final Fantasy jer mu je to bila posljednja igra, iako je trebala biti i Squareova posljednja igra. U stvari, vjeruje se da je igra nazvana Final Fantasy zbog Squarea a ne Sakaguchija, iako je sam Sakaguchi potvrdio da je dobila ime zbog njegovih planova za mirovinu. Bilo kako bilo, Final Fantasy je ispao daleko od toga da bude Squareova ili Sakaguchijeva posljednja igra. Final Fantasy je preokrenuo Squareovu posustalu sreću i postao njihova glavna franšiza.
Nakon uspjeha prve ige, Square je ubrzo počeo rad na nastavku. Za razliku od tipičnog nastavka, Final Fantasy II imao je potpuno različite likove, sa okruženjem i pričom samo tematski sličnima prethodniku. Ovaj neobični pristup nastavcima se nastavio kroz serijal, svakom novom Final Fantasy igrom uvodeći novi svijet i novi sistem igre. Mnogi elementi i teme bi se ponavljali kroz serijal, ali direktnih nastavaka nije bilo do izdavanja Final Fantasy X-2, 2003. Na neki način, serijal Final Fantasy je pokazao kreativnost Squareovih developera, i mnogi elementi iz serijala su prešli i na druge Squareove naslove, najviše na dvije druge franšize, SaGa i Seiken Densetsu.


Zajedničke teme

Iako je priča svakog nastavka Final Fantasy nezavisna, mnoge teme i elementi igranja se ponavljaju kroz serijal. Neki spin-off naslovi su donijeli cameo nastupe likova iz prijašnjih priča. Ali u najvećem broju slučajeva su samo imena ista, tako da svaka igra ima jedinstvenu skupinu likova. Jaki utjecaj povijesti, književnosti, ljudske psihe, religije i mitologije na priču, česta pojavljivanja odeđenih čudovišta, likova i predmeta, to sve pruža jedinstveni okvir za serijal. Iznimka u trendu je Final Fantasy X-2, koji je direktni nastavak Final Fantasya X.

Neki ključni objekti i koncepti koji su se pojavili u više od jedne Final Fantasy igre uključuju:
Airshipovi — Moćna zračna vozila koja obično služe kao primarni način transporta za igrača, omogučujući brzo kretanje bilo gdje u nadzemnom svijetu bez rizika od slučajnih borbi. U mnogim igrama, najviše u Final Fantasyu IV i Final Fantasyu IX , prisutnost airshipova je ključna komponenta same priče. U većini naslova, airshipovi su imali izgled letećih jedrilica sa nizovima propelera umjesto jedara. Usprkos tome, u nekim kasnijim nastavcima dobili su napredniji izgled, kao cepelini ili svemirski brodovi. U igrama u kojima igrač ima punu kontrolu nad airshipom, isti može letjeti po cijelom svijetu.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Klase likova i sistem poslova — Klase likova s kojima se igra su uključivale Fightera ili Warriora; White, Black, Red, i Blue Mageove; Monka; i Thiefa. Čak i u igrama u kojima igraču nije dano pravo izbora klase, ove klase često imaju važnu sporednu ulogu u priči. Kao dodatak, nekoliko igara u serijalu (Final Fantasy III, Final Fantasy V, Final Fantasy XI, Final Fantasy Tactics and Final Fantasy Tactics Advance) su koristile sistem "Job" (poslova) u kojem igrač može mijenjati klase likova između borbi. U Final Fantasyu X-2, sistem "Dressphere" je dozvoljavao igraču da mijenja klase usred borbe. Kao dodatak ovome, određena legendarna oružja i čarolije mogu biti korišteni samo od strane određenih klasa, kao na primjer mač Masamune za Ninju, ili Black Mageova čarolija Ultima.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Imena likova — Lik pod imenom "Cid" je bio prisutan u svakoj igri Final Fantasy od Final Fantasya II (s tim da je samo spomenut u Final Fantasy Origins i Final Fantasyu I & II: Dawn of Souls). Iako nikad nije isti pojedinac, obično se pojavljuje kao vlasnik, stvaratelj i/ili pilot airshipova. U igranom filmu Final Fantasy: The Spirits Within se pojavio lik imenom "Sid", alternativni izgovor tradicionalnijeg "Cid." Na sličan način, likovi Biggs and Wedge (hommageovi Star Wars likovima Biggsu Darklighteru i Wedgeu Antillesu) su se pojavljivali od Final Fantasya VI to Final Fantasya X-2. Ostala česta imena uključuju Gogo (Final Fantasy V and Final Fantasy VI), Gilgamesh (Final Fantasy V, Final Fantasy VIII, Final Fantasy IX,Final Fantasy XI i Final Fantasy XII), Lonewolf the Pickpocket (Final Fantasy V i Final Fantasy VI), i Sara (Final Fantasy, Final Fantasy III, Final Fantasy V, i Final Fantasy IX). Prezime Highwind je isto upotrebljavalo nekoliko likova u serijalu: Ricard Highwind (Final Fantasy II), Kain Highwind (Final Fantasy IV), King Alexander Highwind Tycoon (Final Fantasy V), i Cid Highwind (Final Fantasy VII). Ovisno o akcijama igrače, Highwind se može pojaviti i kao imeGummi Shipa u Final Fantasyevom i Disneyevom križancu, igri Kingdom Hearts.
Kompleksni razvoj likova i važna pozadinska priča — Kroz većinu Final Fantasy naslova, glavni likovi rastu i razvijaju se kroz igru. Često se odnos između raznih likova također mijenja kroz vrijeme. Znatan dio vremena je također potrošen na objašnjavanje prošlosti mnogih likova. Likovi imaju svoju osobnost, radije nego da ih igrač potpuno kontrolira. Kao rezultat će se mnogi fanovi povezati s pojedinim likovima, biti sretni kad se stvari dobro razvijaju, i biti tužni kad im se događaju loše stvari. Ovaj razvitak likova je često osnova za humor i dramu ugrađenu u igru.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Aeris

Stvorenja/čudovišta — Stvorenja iz mašte poput Chocoboa i Moogleova su se pojavila u većini igara iz serijala. Određena se čudovišta se također redovito pojavljuju, uključujući Gobline, Tonberrye i Cactuare. Na kraju, Summoned monsters (također zvani Esperi, Guardian Forces, Eidoloni, Avatari ili Aeoni) kao na primjer Bahamut, Shiva, Ifrit, i Leviathan su se također pojavili u svakom nastavku.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Chocobo

Stilovi magije — Magija u serijalu Final Fantasy je općenito podijeljena u različite klase, koje obično nose imena prema određenim bojama. White magija i Black magija predstavljaju magiju za liječenje/potporu i napad, ovisno o čaroliji, dok Red magija u sebi ima elemente liječenja i napada, ali smanjene učinkovitosti. Kasnija izdanja su uključila Blue magiju (ponekad nazivana Lore ili Enemy skill), koja uključuje specijalne napade naučene od neprijatelja, i magija Time/Space, koja uključuje čarolije koje utječu na status, kao Haste i čarolije gravitacije kao Demi. Najnoviji set magija se zove Green Magija, prvi put uvedena kao Arcana u Final Fantasyu X-2, a onda kao samostalni tip magije u demoima Final Fantasya XII. Green Magija uvodi vještine koje su prethodno bile klasificirane kao Black ili White magija, kao Darkness i Petrification.
Elementi zapleta/radnje — Mnogi nastavci Final Fantasy serijala uključuju otprilike slične elemente radnje, kao pobuna protiv velike ekonomske, političke, ili religijske sile, borba protiv zla koje prijeti preuzimanjem ili uništavanjem, ili priroda protiv tehnologije. Ljubav između glavnih likova, od Final Fantasy IV sa Cecilom Harveyem i Rosom Farrell do Final Fantasy X sa Tidusom i Yunom, kao i smrti glavnijih (i ponekad igrivih) likova, također pokreću radnju. Jedna od najslavnijih tema koje se tako ponavljaju uključuje elementalne kristale, koji su se pojavili u više od polovise naslova u serijalu (Final Fantasy, Final Fantasy II, Final Fantasy III, Final Fantasy IV, Final Fantasy V, Final Fantasy IX, i Final Fantasy XI), kao i u nekoliko spin-off naslova (Final Fantasy Mystic Quest, Final Fantasy Tactics Advance i Final Fantasy: Crystal Chronicles).
Statusne promjene i lijekovi - Likovi u igrama Final Fantasy obično potpadaju pod određene standardne "status ailments" koji uzrokuju loše učinke, uključujući silence, poison, petrification i confusion. Dok se ovi pojavljuju u mnogim konzolaškim RPG-ovima, Final Fantasy također ima i standardni popis predmeta koji se mogu upotrijebiti za liječenje posebnih promjena (na primjer, "Echo Screen" liječi silence, a "Soft" liječi petrification), isto kao i popis čarolija, kao što su Esuna ili Panacea.


Dizajn

Umjetnički dizajn, uključujući rad na likovima i čudovištima, je djelo Japaneskog umjetnika Yoshitake Amana, od Final Fantasya do Final Fantasya VI. Nakon Amanovog odlaska, zamijenio ga je Tetsuya Nomura, koji je nastavio rad na serijalu do Final Fantasya X, sa iznimkom u obliku Final Fantasya IX, gdje su dizajn likova odradili Shukou Murase, Toshiyuki Itahana i Shin Nagasawa.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Shin-Ra

Akihiko Yoshida, koji je dizajnirao likove za spinoff naslov Final Fantasy Tactics, kao i za Squareovu produkciju Vagrant Story, je najavljen kao dizajner likova nadočazećegFinal Fantasya XII.

U listopadu 2003., Kazushige Nojima, glavni scenarist serijala, dao je ostavku iz Square-Enixa kako bi osnovao vlastitu kompaniju, Stellavistu. On je djelomično ili potpuno napisao priče za Final Fantasy VII, Final Fantasy VIII, Final Fantasy IX, Final Fantasy X, i Final Fantasy X-2.


Glazba

Nobuo Uematsu je bio glavni skladatelj serijala Final Fantasy dok nije dao otkaz u Square Enixu u Studenom 2004. Njegova je glazba odigrala veliku ulogu u popularnosti Final Fantasy franšize u inozemstvu. Na ljetnim Olimpijskim Igrama 2004., Američki duo u sinkroniziranom plivanju, Alison Bartosik i Anna Kozlova su dobili brončanu medalju za nastup uz glazbu iz Final Fantasya VIII. Uematsu je također povezan sa rock grupomThe Black Mages, koja je objavila dva albuma aranžiranih melodija iz Final Fantasya. Ostali skladatelji koji su doprinjeli serijalu su Masashi Hamauzu i Junya Nakano.

Dva uspješna niza Final Fantasy koncerata su održana u Japanu od 2004. Final Fantasy soundtrackovi i notni zapisi su sve više popularni među ne-japanskim fanovima Final Fantasya i čak ih je izvodio Londonski Simfonijski Orkestar.
Zbog ogromnih zahtjeva, i ogromnog uspjeha prvog Final Fantasy koncerta u izvedbi Los Angeleskog Filharmonijskog Orkestra u koncertnoj dvorani Walt Disney 10. svibnja 2004., pod nazivom Dear Friends: Music From Final Fantasy započela je koncertna turneja, s početkom u veljači 2005. Glazba iz Final Fantasya je prvi put izvedena izvan Japana kao dio serije koncerata Symphonic Game Music Concert u Njemačkoj.

Dok je glazba u igrama veoma raznolika, postoje često korištene teme. Igra često započinje skladbom Prelude, koja je bazirana na jednoj od Bachovih preludija. Sekvence borbi u kojima igrač pobijedi su u prvih deset nastavaka serijala popraćene melodijom koja je započinjala sa istih devet tonova, i postala jedna od najprepoznatljivijih glazbenih tema Final Fantasy serijala.


Generacije bazirane na CDu/DVDu

Final Fantasy VII je bila prva igra u serijalu koja je uvela full motion video(FMV).
1997. je izašao Final Fantasy VII za PlayStation, a ne za Nintendo 64 kako su mnogi predviđali. likovi i cijela igra su bili trodimenzionalni, sa prerendiranim pozadinama. Final Fantasy VII je bila prva Final Fantasy igra koja je uvela FMV-ove. To je jedan od razloga da je igra izašla na čak tri CD-a.

Počevši sa Final Fantasyem VIII, serijal je dobio fotorealističniji look. Poput Final Fantasya VII, neke FMV sekvence su upotrebljavale tehniku prikaza u kojoj bi se video prikazivao u pozadini dok bi pologonalni likovi bili u prednjem planu.

Final Fantasy IX je označila kratak povratak stiliziranijem dizajnu ranijih nastavaka, ali je zadržala tehnike prikaza iz prethodne dvije igre.

Final Fantasy X je izašao na PlayStationu 2, i iskoristio moćniji hardware da mnoge animacije prikaže u realnom vremenu. Igra je imala potpuna 3D okruženja, time postižući mnogo dinamičniji izgled. Bila je to također prva Final Fantasy igra u kojoj su likovi, čak i većina manje važnih, govorili. Ovaj je aspekt dodao čitavu jednu novu dimenziju dubine reakcijama likova, njihovim osjećajima i razvoju.

Kao privremena promjena, Final Fantasy XI je upotrijebio online kapacitete PlayStationa 2 kao MMORPG. U početku izdan na PS2 i Microsoftovim Windowsima, Final Fantasy XI će izaći i na Xboxu 360, koji upotrebljava dual-layer DVD-ove.

Final Fantasy XII je izašao 16. ožujka 2006. u Japanu za PlayStation 2. Igra koristi upola manje poligona od Final Fantasya X in u zamjenu za naprednije teksture i osvjetljenje. Također uvodi 3D rotirajuću kameru.


Gameplay

Igre općenito imaju nekoliko modova prikaza ili "ekrana", ili modusa interakcije, široko kategoriziranih kao:
Battle screens — Borbe se odvijaju na posebnom ekranu (ili areni), obično sa promjenom skale veličine i sa određenom pozadinskom "arenom" koja obično tematski odgovara mjestu u igri(Na primjer, slučajna borba u pustinji ima pustinjsku pozadinu.) Borbe važne za priču (u suprotnosti sa borbama protiv nasumičnih neprijatelja) mogu imati posebni battle screen/arenu. U Final Fantasyu VII kasnije, ti ekrani su u punom 3Du. Final Fantasy XII će biti bez posebnih ekrana i borbe će se odvijati na mapi.
Field screens — Ovdje se događa većina interakcija između likova i većina istraživanja svijeta. Dijalozi se većinom odvijaju na ovim ekranima. Final Fantasy VII je označio točku od koje Final Fantasy ima realističnu kompjutersku grafiku. Prije Final Fantasya VII, grafika je bila pseudo-ortografska, upotrebljavajući jednostavni 2D engine. Final Fantasy VII, Final Fantasy VIII, i Final Fantasy IX su upotrebljavali pre-renderirane i oslikane pozadine preko kojih su prevučeni 3D modeli.
World screen — Ekran upotrebljavan za simboliziranje prelaženja velikih udaljenosti. Nisu u omjeru, tako da lik može biti veličine omanje planine. Mali dio radnje se odvija na ovim ekranima. World screen je izbačen u Final Fantasyu X i Final Fantasyu X-2.
Cutscenes — Ove scene su neinteraktivni playback koji unapređuje radnju. Mogu biti ili u FMV-u, ili u istom enginu kao bilo koji od gornjih prikaza.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Yuna - FFX

Menu Screen — Ovaj ekran se upotrebljava za navigaciju kroz status, opremu i magiju skupine. Ovaj ekran je odično vrlo jednostavan prikaz sa rukom u rukavici za odabir opcija. U nekim igrama postoji opcija za promjenu boje pozadine

Igre obično uključuju razne miniigre u vlastitom grafičkom engineu.


Kritika

Teško je sumirati kritiku Final Fantasya zbog toliko naslova u serijalu, i svaki naslov je veoma različit od ostalih. Kao dodatak, ima mnogo tipova igrača koji vole serijal iz raznih razloga. Sa izdavanjem svakog novog naslova, oni koji misle da se nova igra odmakla od onog zbog čega im se svidjela prijašnja će se žaliti na igru, dok će oni koji misle da je igra poboljšala ono što im se svidjelo hvaliti novi naslov. Nije neobično da isti naslov neki fanovi smatraju najboljim, a neki najgorim.

Jedna od karakteristika serijala Final Fantasy je ta da je svaki naslov različit od prijašnjih. Nake osobine će se pojaviti u više od jednog naslova, ali u najmanju ruku različiti su likovi, svijet, sistem borbe, itd. Usporedba između jedinog nastavka u serijalu (X-2) i originala pokazuje da, iako se obje igre odvijaju u istom svijetu, sa mnogim istim likovima i sistemom borbe, su to dvije različite igre.

Za neke igrače, dobar RPG je kao večera u lijepom restoranu: cilj je uživati u iskustvu radije nego vidjeti koliko brzo možete završiti sa obrokoml. Ovi tipovi igrača uživaju u uranjanju u svijet igre, istraživanju različitih područja, odigravanju svih side questova i mini igara, itd. Nije neobično da takvi igrači dođu do točke na kojoj je moguće završiti igru, ali radije nastavljaju igru, povečavajući levele likova, istražujući daleka područja, itd. ili da saznaju više o priči ili da jednostavno uživaju u atmosferi igre. Ovim igračima se igra tim više sviđa što je raznolikija. S druge strane, postoje mnogi igrači koji uživaju u izazovu završavanja igre u najkraćem mogućem vremenu. Ovi igrači smatraju animacije i side questove beskorisnom potrošnjom vremena. Oni također podižu levele likova samo kad moraju ili zbog jačih neprijatelja. Jasno je da ove dvije grupe istu igru doživljavaju na različite načine.

U ranijim naslovima u kojima je grafika bila ograničena, izgled likova se zaključivao većinom iz dijaloga. U novijim naslovima, seksualnost likova je očitija i neki fanovi vjeruju da je to otišlo predaleko. Meta kritike je X-2, gdje Rikku nosi bikini top i suknju koja je opisana kao "bila bi lijepi pojas". Mnogi kostimi ostavljaju malo mašti, a scene borbe u kojima junakinje mijenjaju kostime su često prilično sugestivne...
Mnogi dudogodišnji fanovi serijala krive ono što smatraju padom standarda na odlazak dizajnera likova Yoshitake Amana nakon Final Fantasya VI. Tetsuya Nomura, koji je dizajnirao likove za većinu post-Final Fantasy VI nastavaka, je kritiziran od strane većine Amanovih fanova, posebno onih koji smatraju da su Nomurini dizajni previše nezreli u usporedbi sa Amanovim radovima.
Bez obzira na to koliko fanova u to vjeruje, postoji ih barem isto toliko koji smatraju da je dizajn likova Tetsuye Nomure neizmjerno poboljšao igru. Dok su ranije igre imale jednostavnu radnju (često uključujući prikupljanje kristala kako bi se spasio svijet), pod Tesuyom Nomurom su likovi - i posljedično i priča - postale kompleksniji i kompletniji. Teme poput iskupljenja; pojedinačnog identiteta; osobne žrtve za viši cilj; i može li cilj ikada opravdati sredstvo su bile istražene kroz razvoj likova u kasnijim igrama. Ova povećana kompleksnost se isto djelomično može pripisati napretku tehnologije koji je omogućio odigravanje detaljnijih scena, tako omogučujući napredak priča likova.

Uz debatu o karakterizaciji u serijalu, neki fanovi ne mogu prežaliti odlazak dugogodišnjeg skladatelja Nobua Uematsua od Final Fantasya X, gdje je dijelio ulogu skladatelja sa Masashijem Hamauzuom i Junyom Nakanom. U Final Fantasyu XII Uematsuova uloga se smanjila na jednu skladbu. Glavnu temu igre izvodi Angela Aki dok je ostatak komponirao Hitoshi Sakimoto. Final Fantasy XII nema niti Amana niti Nomuru kao dizajnere, nego je likove dizajnirao Akihiko Yoshida.

Final Fantasy je poznat za ponovno otkrivanje serijala sa skoro svakom igrom, jer svaka igra ima drugačiji pristup gameplayu, iako su zapleti općenito veoma slični prema svojoj centralnoj strukturi i upotrebi određenih tema i elemenata radnje. Od novijih nastavaka u serijalu najpodložniji kritici su bili Final Fantasy VIII, Final Fantasy XI i Final Fantasy X-2 : Final Fantasy VIII zbog radikalne priče i sastava likova(većinom tinejdžeri); Final Fantasy XI zbog prebacivanja u MMORPG format; i Final Fantasy X-2 zbog statusa prvog direktnog nastavka na prethodnu Final Fantasy igru, nedostatka ozbiljnosti u usporedbi sa prijašnjim nastavcima (posebno Final Fantasyem X), itd.


Trivijalnosti
Final Fantasy je prva franšiza u svijetu video-igara koja je došla do desetog nastavka kao djela glavnog serijala.
Final Fantasy XII je prvi Final Fantasy koji je dobio savršenih 40/40 od časopisa Famitsu.


Final Fantasy serijal

Glavni serijal: I – II – III – IV – V – VI – VII – VIII – IX – X – XI – XII
Kompilacije i kolekcije: I-II – Collection – Anthology – Chronicles – Origins – Dawn of Souls - Compilation of Final Fantasy VII
Srodni naslovi:Before Crisis – Crisis Core – Dirge of Cerberus – X-2 – Crystal Chronicles – Mystic Quest – Tactics – Tactics Advance – Chocobo series – Kingdom Hearts series
Film i televizija:Advent Children – Last Order – Legend of the Crystals – The Spirits Within – Unlimited

Post je objavljen 18.04.2006. u 23:54 sati.