Vatra, kotač, tiskarski stroj, kiseli kupus, konzerva, telegraf, teleskop, telefon, televizor, telepatija, teleteks, računalo, google, kle, kava i aboogy. U jednoj od bezbroj mogućih klasifikacija, ovo bi moglo biti 16 izuma koji su najviše oblježili ljudski rod. Zapravo 15 je velikih izuma, a jedno je spačka (jer čemu zapravo služi tiskarski stroj?), ali nema veze.
Kako je sve počelo? Kao i obično, dvoje nerdova odlučilo je napustiti faks i osnovati privatni IT biznis u garaži. Zvali su se Paul Allen i Bill Gates... Ne, zabunio sam se, to je iz one druge, slične priče. Bili su to Zeko Zna i Kokolo Demjanin. Napravili su nešto što je kao ideja već postojalo, ali su našli načina da sve što je postojalo usavrše i pojednostave do users friendly razine o kojoj su predvarijante te ideje mogle samo sanjati. Proizvod su nazvali aboogy, po afričkoj vjeverici poznatoj po tome da braneći svoje mlade samoubilački juriša na leoparde. Ideja je, sama po sebi, bila toliko jednostavna da je pravo čudo da se nitko drugi nije sjetio nešto slično realizirati. Ali tako je bilo i s čičkom na dnu bodija... Napravili su osobni home page koji je moguće u potpunosti personalizirati i pritom izbjeći spamanje agresivnim oglasima i biranje među sponzoriranim izborima davaoca usluge. Briljantno.
Problem je nastao kad je to trebalo ispromovirati. Željeli su se predstavljati kao obični ljudi pa su odlučili izbjegavati masovne medije i odlučili se na neposredniji pristup koji će opet biti nenametljiv i neprimjetan. Da, dobro pogađate. Blog. Kako su osnivači aboogya iz malene zemlje na zapadnom Balkanu koja ima impresivan relativan udio blogera u populaciji, čini se da je to i bio logičan potez. Jedino pravo pitanje je bilo: gdje promovirati proizvod?
Trebao je to biti kod nekoga s velikom čitanošću, ali istodobno s kvalitetnim tekstovima. Kad zbrojite te dva kriterija, izbor i nije tako širok. Uglavnom, Leb je bio previše šovinista, Eugen previše sanjar, Trill se nije dala kupiti, Mračni se prebacio na novu adresu, Jazzie je zahtijevala da aboogy promijeni ime u jazzboogie, Pegy nije htjela posla s tom asocijacijom... Uglavnom, izbor je sužen na Jesusa Quintanu i Marvinove kronike. Istina, Quintana je donedavno imao nešto veću čitanost, ali od kad se je bacio na reportaže iz Mexica i čitanost mu je pala. Sada je sa prosječnih 1100 unique čitatelja dnevno gotovo identična onoj Marvinovih kronika.
Pristupiše stoga meni i Jesusu prošlog tjedna iz marketinške agencije Reklama i pokušaše ispregovarati uvjete promoviranja aboogya. Za mjesec dana držanja bannera Jesus je tražio 10000 kn i jednomjesečni link na njegov blog na reklamnom prostoru aboogya kad mu broj korisnika prijeđe prag od 7500. Ja sam tražio 14700 kn i mjesto u nadzornom odboru kad se aboogy registrira kao d.d. Na Jesusovu nesreću, marketinška agencija Reklama je svoje usluge naplaćivala provizijom na dogovorenu cijenu reklame. Kako je moja ponuda bila skuplja, više je dobiti bilo i za njih. Naravno, prošao sam.
Bla, bla, bla, mjesec dana na ovome blogu možete vidjeti reklamu aboogya. Nakon toga postoji mogućnost produženja ugovora, ali uz 10% porasta cijene za svako produženje do petog puta nakon čega cijena raste po stopi od 5%. Eto. Koristite aboogy, ako je dobar za Marvina, dobar je i za vas obične ljude.

Post je objavljen 14.04.2006. u 00:16 sati.