Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zligirl

Marketing

Blogosphere - Today & Tomorrow

na borja.org procitala sam vijest o novom blog alatu u 'rvata iza kojeg stoji jedan od vodecih hrvatskih portala. priznajem, vijest me ugodno razveselila. jos vise ona da ce istu uslugu ponuditi i T-portal.
a evo i zasto:

neki se mozda sjecaju mog tekst "BAD, IAD ili nesto trece?" u kojem se osvrnuh na znacenje i smisao blogova danas:

i za kraj da odgovorim na pitanje koje je postavio joi na svom blogu:
Do you think blogs will suddenly cause an emergent democracy and save the world?

ne, ne mislim. mislim da smo ga, kao ljudi, tu popusili. sistemi moraju znati sto raja misli. korporacijama stanje odgovara jos i vise. i budimo iskreni, blogovi opstaju i sire se zbog jeftinog marketinga i situacije pod kontrolom a ne zato jer je nekome stalo do biliona glasova. zato ga zovu mocnim a mi kao mi, piuni u velikoj partiji saha, sretni smo sto nas netko slusa, cita...
da, dragi moji. znanje je moc. mi im moc besplatno dajemo. blogere citiraju, blogove spominju ne bi li podigli svoj ugled a ne pomogli nama. ako i pomognu, pomoc ce vec masno naplatiti.
in other words, tehnologija je mac s dvije ostrice. skroz ok ali i skroz opaka. dok nas, blogere, dizu u nebesa, zaboravimo na demokraciju i veliko spasavanje svijeta.

jest, voljela bih da sam u krivu.



sto sam htjela reci? da medijske kuce nude i kupuju blog servise zbog kontrole informacija i odgajanja lojalnih korisnika, a u cilju relativno malog troska svog oglasavanja. sama cinjenica da je blog servis uspjesne novinske kuce ili net portala, dovodi do ucestalijih posjeta istom, prenosenja vijesti s njegovih stranica, klikova, linkova, rejtinga, vise GM-a...stjecanja navike.

matematika je jednostavna. da bi jedan portal bio uspjesan odnosno ostvarivao prihod, mora imati oglasivace. da bi pridobio oglasivace, mora imati odredjen broj klikova dnevno. da bi imao klikove, mora imati korisnike. da bi imao korisnike:

a) mora se i sam oglasavati
b) mora im ponuditi dobar ali i dodatni sadrzaj te podrsku.

da bi se besplatno oglasavao i gradio brand (awarnesses!), zadrzao korisnike i osigurao tendenciju ucitavanja, stvara virtualnu komunu. blogosfera je jedna od boljih. par muha jednim udarcem. the end.

mislim, vec i vrapci na grani pjevaju o bitkama na netu - bitkama za korisnike. zasto? zbog prihoda. znaju vrapci i da najveci dio istih dolazi od oglasavanja. a znaju i da vrtiti banner na posjecenom portalu (ili pak manje posjecenim niche hubovima) nije jeftino. to kosta.
mozete li zamisliti koliko bi love morao odvojiti danas monitor.hr za sve svoje linkove po blogovima? koliko bi morao odvojiti index.hr za buduce linkove kojih ce, vjerujem, biti podosta? koliko bi mogao odvojiti T-portal za promociju blog alata na iskonu ako prica o kupnji nije istinita?
vjerujte mi, strasne su to brojke. oni ih sveli ili ce ih svesti na minimum. mislite da nasim eventualnim neklikanjem tih linkova nista ne dobivaju, varate se. zbog toga spomenuh brand awarnesses; jednu pricu cisto psiholoskog karaktera u svijetu marketinga na koju u svijetu trenutno odlazi najvise novaca iz odlasivackog budzeta.
dakle, po meni, puce & decki su na neki nacin jako dobro odradili jacanje pozicije na trzistu.

e sad, bila sam malo skeptik glede hrpe blog alata jer je nasa virtuala jako malo trziste a ja nekako naucila sve promatrati globalno, no... sve ima smisla kad pricamo o demografskim unikatnim obiljezjima korisnika.
ima smisla jer ce i nasa blogosfera polako liciti na one globalne; naslovnice blogova na kakve smo navikli u nasem blog svijetu izgubit ce smisao svog postojanja i webservis bez dobrog zaledja ce tesko financijski prezivjeti. jer:

a) oglasivacima one nisu i nece biti pretjerano zanimljive. blogovi se povezuju medjusobno te masa posjetitelja naslovnice ni ne vidi.
b) servisi ce ih vremenom ukinuti sami zbog kresanja troskova njihova odrzavanja (jelte, i vrijeme je trosak)
c) usluga blog servisa kosta i mora od necega zivjeti.
d) vremenom ce zazivjeti oglasavanje hrvata putem adwords. adsense ce doci. ili mozda netko napravi nesto slicno u nasem izdanju. mozda dodje neki novi nacin, tko zna.

sto god bilo, blogerima ce biti prisiljeni dati i da zaradjuju putem svojih blogova. tko im ga moze dati?
- portal koji ima dobre izvore prihoda i nije mu bitno ako i kreatori sadrzaja dobe neku kintu.
- portal koji uz partnerstva/sponzorstva firmi i oglasivaca moze organizirati natjecaje i nagradne igre za blogere.

na sto bi rekao narod - tko vise da, njegova djevojka. jer lojalnost na netu i opcenito u poslovanju ne postoji. prividno se gradi stalnom nadogradnjom i poboljsanjem usluga te brigom o korisnicima. u poslovanju pak stvaranjem jakih i zdravih 2way profitabilnih partnerstava. (i kad se sjetim da sam lojalan korisnik online bila, lupala bih glavom o zid. sprecava me samo cinjenica da ja nisam izgubila nista a neki a lot. jelte, tak to ide u biznisu.)

da zakljucim, srdacno pozdravljam sve najavljene blog alate no vjerujem da rijec nas blogera i dalje njima nece znaciti nista. no eto, moci cemo birati racunajuci ROI. sto svakako svima preporucam; oni od nas zive, ne mi od njih.

Post je objavljen 07.04.2006. u 18:34 sati.