Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/vidobogdan

Marketing

Jaja

Reći će neki da sam điloz, i da vazda nešto prigovaram. Prošo sam jutros preko place, ko svaki dan, i naletio na novi projekt zamračivanja uma. Na jednome stoliću ispred butige đe je nekad bio Hajro, poredana stoje piturana jaja, stranačka zastavica, oko stolića nekoliko stranačkih persona u tamnim odijelima. Ne bi bilo neobično da se jaja nisu pojavila u nevrijeme i, što je još gore, da nijesu piturana u crno!

U ovome narodu postoje isprepleteni tradicijski i vjerski običaji za koje nitko sa sigurnošću ne može tvrdit dokle u povijest sežu. Svakako, već stoljećima je običaj setemanu prije uskrsa spravit pome i grančice masline za palmanu nedjelju. Nakon toga nastupa Velika setemana s vrlo osjetljivim i važnim vjerskim danima koji su priprema za najveći kršćanski praznik, Uskrs. Tradicija se poigrala pa Uskrs, mimo ikakve religiozne logike, ukrasi zečićima, pituranim jajima, šunkom, hrenom. Očito se buđenje proljeća, najava novih plodova, produljenje dana, uz štovanje vjerskih slavi i nekim još starijim običajima. Od najave mira i zelenila novog proljeća u obliku palmi i zelenila na palmanu nedjelju, preko posta na Veliki petak pa do blagoslova jaja i soli na Uskrs, sve bi trebalo ukazivat na novu nadu, još jedan prirodni početak, na veselje životu bez obzira koje vjere bili.

I onda se pojave mudraci koji, ne mogavši svoje mračnjaštvo iskazati na drugi način, odluče uskrsna jaja piturat u crno i dijelit ih u sklopu svoje partijske promidžbe čitavih desetak dana prije nego što nam to tradicija nalaže. Što bi to trebalo značit? Umjesto jaja pituranih i ispisanih veselim bojama i porukama, pred Uskrs dobijamao crna jaja? Ta manipulirana jaja sigurno ne govore ništa o običajima i samom Uskrsu, već o njihovim piturima koji obučeni u vučje kože nude mračno proljeće.


Post je objavljen 07.04.2006. u 10:10 sati.