Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/dvartora

Marketing

Riječ Rabbi Goldwassera: Glas Vječnoga

Rabbi Goldwasser je dobro poznata osoba u svijetu Tore, predavač, pisac, radijski komentator i rabinski savjetnik. Gotovo da nema Židovske zajednice s kojom Rabbi Goldwasser nije došao u kontakt ili pitanja koje Rabbija nisu pitali. http://www.rabbidovidgoldwasser.com/

U ovoj paraša stoji (1:1): «On je pozvao Mošea i Vječni mu je progovorio iz Šatora Sastanka.»

Raši kaže da je glas putovao i dolazio do ušiju, no Bnei Israel ga nisu čuli. Saznajemo da se glas zaustavio na vratima Ohel Moeda, Šatora sastanka. Možemo pomisliti da je razlog što oni nisu čuli glas taj što je glas bio prenizak. Zato stoji «es hakol» - bio je to glas koji je objašnjen u Tehilim (Psalmima), glas Vječnoga sa snagom, glas Vječnoga koji svojom snagom lomi cedrove.

R. Chaim Shmulevitz tumači fenomen da se glas čuo unutra. Bio je to impresivan i snažan glas, no ipak, izvan Ohel Moeda, oni nisu ništa čuli. Glas se zaustavio na vratima.

S jedne strane, u samom Ohelu, nalazio se Kol Hashem. Pomislili bismo da je svatko čuo «kol»; međutim vidimo da ga je jedino Moše Rabenu mogao čuti.

Ovo možemo razumjeti i u svjetlu našeg suvremenog društva. U svakom beis medrašu, u svakom šulu, nalazi se Glas Vječnoga. Taj glas se ne čuje izvana. Čak i kada je čovjek unutra on se mora uzdići, koncentrirati i imati kavana (namjeru) kako bi čuo glas.

To je pouka za sve nas. Kada je neka osoba u dobrom okruženju i postoji Glas Vječnoga, ona to treba unijeti u svoju nešama (dušu) koliko god je to moguće. Jer kada nastupi trenutak odlaska, Glas Vječnoga se neće čuti izvana.

Moramo shvatiti da je naša dužnost da u svako doba budemo otvoreni da postanemo nadahnuti i da to nadahnuće nosimo sa sobom kroz život. Razmišljao sam kako ovaj radijski program postiže nešto jedinstveno (Rabbi Dovid Goldwasser se svakodnevno može čuti na radijskim postajama 91.1 FM WFMU i 620 AM WSNR). On omogućuje Glasu Tore da dosegne i izvan beis medraša i omogući slušateljima nadaleko i naširoko da budu nadahnuti i da se osjete povezanima.

Poznati hasidski rabin R. Mendel iz Kotzka, koji je živio početkom 19. stoljeća, bio je poznat po svojoj moći da čini čuda i otkriva skrivenu stranu Tore. Grupa njegovih sljedbenik vrlo je intenzivno nastojala da bude pozvana na rabinov Seder za Pesah. Na umu su imali jednu stvar. Bili su sigurni da će u rabinovu domu, kada u sederu dođe vrijeme da se otvore vrata za Proroka Elijahua, imati prednost vidjeti Proroka osobno kako ulazi.

U noći sedera sjedili su tiho dok je rabin pažljivo tumačio, uz duboke komentare, čitavu hagadu. Konačno, nakon više sati Kotzkerove svete službe, došli su do trenutka kada je sam Kotzker ustao od stola da otvori vrata Proroku Elijahuu. Njegovi sljedbenici više nisu mogli suspregnuti svoje uzbuđenje. Svi su skočili na noge kako bi bili svjedoci fenomena ulaska Elijahu HaNovia. Međutim, nisu imali ništa za vidjeti.

Razočarani i frustrirani, vratili su se svojim mjestima za stolom. Kada je rabin sjeo primijetio je potišten izraz na licima svojih sljedbenika. Upitao ih je što nije u redu. Objasnili su mu da su bili uvjereni da će, kada on otvori vrata za Elijahu HaNovia, moći vidjeti proroka kako ulazi unutra.

Kotzkerovo lice je zasjalo i rastumačio im je: «Mislite li da Elijahu HaNovi ulazi kroz vrata? On ulazi kroz srce; on ulazi kroz nešama


Post je objavljen 26.03.2006. u 19:10 sati.