Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/parliament

Marketing

Muskarčine ne plešu

I don´t know that I have any objection to dancing. I just don´t do it. Sort of like sucking other men´s dicks. I donn´t feel that there is anything wrong with it, but doesn´t appeal to me.

Steve Albini


Ako je vjerovati Jeremy Gilbertu i Ewanu Pearsonu, koji su autori knjige: "Dance Music, Culture and the Politics of Sound" nastanak disco glazbe se veze za crnu njujorsku gay scenu sa samog pocetka sedamdesetih godina. Neredima uprilicenim poslije upada policije u gay bar Stonewall Inn, 1969. godine, gay populacija New Yorka, kao posljednja manjinska zajednica inspirirana pokretom za gradjanska prava, zauzima militantni stav i pridruzuje se revoluciji manjina sezdesetih godina, otkriva siroj zajednici da homoseksualci postoje, da su spremni da se bore za svoja prava i da raspolazu resursima koji se uveliko razvijaju u razgranatu mrezu podzemne kulture. Disco, kao glazba za tijelo biva u samom nastanku kaznjen ingoriranjem od strane rock-prakticara i teoreticara. Izjave kako to nije glazba i kako to moze svatko, do danas su u opticaju i nisu daleko od istine. Tehnicki problem pustanja glazbe u discu, npr. motownovskih trominutnih radio-hitova, rjesava se koristenjem dva gramofona i dva primjerka iste ploce, gdje se odabrani dijelovi kombiniraju kako bi se dobila produzena verzija kompozicije. Konacno rjesenje je singl od 12 incha (EP-extended play), koji je prvi upotrijebio Tom Moulton (tako sto kod rezaca acetata nije bilo praznih diskova od 7 incha). On je otkrio da, osim sto rjesava problem duzine i prostora za nekoliko remixa na istoj ploci, ovaj 12-inchni format vecim razmakom izmedju brazdi, omogucuje vecu dubinu rezanja koja je u stanju da ponese ozbiljnu kolicinu bassa, najtjelesnijeg dijela frekvencijskog opsega, cime se klupska kultura definitivno odvaja od motown radijskog zvuka u kojeme dominirajusrednje frekvencije. Dakle, Tom Moulton je prvi DJ koji ce steci imeremiksima radjenim za potrebe kluba i napraviti prvi album umixan po ugledu na DJ set (Gloria Gaynor).
Prvi covjek koji je upotrijebio dvije iste ploce da bi sa gramofona vise puta ponavljao omiljeni break bio je Kool DJ Herc. On je sa Jamajke dosao u New York 1967. godine jos kao tinejdzer i po ugledu na jamajkanski sound system postavio temelje onoga sto ce u osamdesetim izrasti u hip-hop kulturu. Sa Jamajke je donio toasting, obicaj da DJ komunicira sa publikom preko onoga sto se pusta sa gramofona, inspiriran vec izumrlim slicnim obicajima na americkom R&B radiju. Glazba koju je je Kool Dj Herc obicno imao u torbi:
-James Brown-Give It Up Or Turnit A Loose
-The Isley Brothers-Get Into Something
-Booker T. & The M.G.´s-Melting Pot
-Baby Huey-Listen To Me
-Dennis Coffey & The Detroit Guitar Band-Scorpio
-The jimmy Castor Bunch-It´s Just Began
-Incredible Bongo Band-Apache
-The Jacksons 5-Hum Along And Dance
-Rhythm Heritage-Theme From S.W.A.T...



ps.
O sjajnom Donald Fagenovom (50% Steely Dan) novom albumu pisao sam na bestseleru.

Post je objavljen 22.03.2006. u 10:15 sati.