,devetic.blog.hr" />

50 CENT

50 Cent - mašina za pravljenje novca!!!
Nekada je bio sitni raspačivač droge po siromašnim kvartovima, a danas je prava tvornica novca: Curtis "50 Cent" Jackson danas je jedno od najvećih imena u muzičkoj industriji, ali prva mjesta na top listama nisu mu više dovoljna.
Kako sam priznaje, njegovi su ciljevi mnogo veći, želi poslovni uspjeh u svemu, od obuće sa svojim potpisom do odjeće i seksualnih pomagala, a zanima ga ćak i mobilna telefonija.
"Ne vidim granice. Osjećam da mogu zaraditi milijarde dolara", ponosno je nedavno izjavio reper čija kompanija G-Unit niže jedan poslovni uspjeh za drugim. Na ruku mu ide što velike svjetske korporacije žele pridobiti srca mlade populacije, koja se budi i liježe sa hip-hop muzikom, i spremne su surađivati sa najvećim zvijezdama poput njega, unatoč prigovorima da rep veliča nasilje.
50 Cent već ima jednu svoju video igru, "Bulletproof", u planu je i druga, a velika sportska marka Reebok u suradnji sa glazbenikom pronašla je pravu zlatnu žilu. Doduše, Reebokova televizijska reklama u kojoj se on pojavljuje morala je biti povučena sa programa u Velikoj Britaniji, zbog prigovara o nasilju, ali rizik se isplati jer njegova popularnost povećava prodaju u značajnom opsegu.
50 Cent ističe da je njegova karijera "mašina za proizvodnju novca" tek počela, u planu su novi albumi, novi filmovi, kao i nove kolekcije odjeće s njegovim potpisom. "Moj se život dramatično izmijenio u posljednje tri godine. Sada mi je vrlo teško povjerovati da postoji neko područje u kojem ne bih ostvario ogroman uspjeh", kaže reper.
EMINEM

Zločesti dečko pop-glazbe Eminem dao je ekskluzivni intervju za BBC-jev Radio 1 u kojemu je kazao da prestaje s glazbom ako na novom albumu ne pokaže da je pravi MC. Uf, prilično ozbiljna izjava.
Ako želite preslušati cijeli razgovor, morate skoknuti na stranicu BBC-jeva Radija 1, a mi vam prenosimo objavljene dijelove.
O rimama
Kako bi dirnuo prosječnog slušatelja, moraš koristiti riječi koje pucaju na njegove emocije. Prosječni slušatelj ne hvata rime zbog rime ni slogove zbog slogova.
Ljudi misle kako je lako napisati rimu ili pjesmu sa zaraznim ritmom, no to nije jednostavno. Da je tako, svi bi to radili. Mislim kako će ovaj album pokazati tko su moji pravi fanovi, a tko su oni koji su kupili moj zadnji album zbog Stana i The Real Slim Shadyja.
O pisanju
Mogu početi iz bilo čega... Ponekad njih dvojica udare ton koji će povući drugi ton ili na koji ću ja početi rimu. Dre najbolje vidi kamo će rima otići.
TRAM 11

TRAM 11 su: Target(Nenad Šimun), General Woo(Srđan Ćuk)
Jebi ga. Valjda je tako moralo biti. Najpopularniji zagrebački Hip hop dvojac ipak neće doživjeti onaj 'peti album' s 'nešto manje gorčine'. Finalna brojka je (skoro) tri, a gorčine je, izgleda, ostalo na pretek. Već su se dulje vrijeme primjećivale sve veće razlike u glavama dvije jedinice Jedanaestice, tako da raspad valjda nikoga nije baš previše iznenadio. Tako je 'Tajna crne kutije', nešto što je trebalo postati treći album Tram11 izašlo kao dupli CD 'The Best Of Tram11'.
Prvi se dio sastoji od odabranih stvari s dva službena izdanja, 'Čovječe ne ljuti se' i 'Vrućina gradskog asfalta'. Izbor je solidan ('Kaj ima lima?', 'Jedno', 'Pad sistema', 'Hrvatski velikani 2', 'Udri brigu na veselje', itd.), iako nešto i nedostaje. Recimo, već citirana 'Za deset godina' (jasno je zašto, ipak, jedna je od najboljih, a ovo je Best of), ali teško je postići da svi budu zadovoljni. Uz ove, već dobro poznate, mjesto su našle i četiri nove stvari. Brzom klupskom singlu 'Što ćeš sad?', ne fali ništa posebno (možda Noreaga?), ali vjerujem to nije zvuk Jedanaestice koji su fanovi htjeli čuti. 'Veliki odmor' spada u domenu onih 'ozbiljnih' stvari, s tezom da je ulično znanje bolje od onog koje utrpavaju u školi. Nikako loša stvar, ali daleko od jedne 'Kaj ima lima?'. Ostala dva noviteta možemo također svrstati u klub. 'Bomba' se veselo poigrava s piskutavim zvukovima i živcima uplašenih terorizmom ('Di je bomba!?'), a 'Mi smo tu' ima zarazan ritam. Problem je u tome što vas slušanje ovih stvari neće natjerati na lupanje glavom u zid i histeričan plač zbog toga što 'Tajna crne kutije' nikada nije završena.
Drugi, mix CD je jedan pravi mali dragulj koji educira i pali emocije. Na miksanju su surađivali Target i Shot, valjda u spomen na neka dobra stara vremena, a CD je jedna brza lekcija povijesti Jedanaestice, te samim time (treba li uopće spomenuti?) pregled jednog velikog i važnog dijela hrvatske Hip-hop scene. Od najstarijih poput 'Rima koja slijedi' ili 'Hrvatski velikani 1', one pradavne verzije sa Shotom, preko raznih suradnja s poznatim kolegama (Elemental, Sick Rhyme Sayazz, Prljavo Kazalište, XL, Divas, El Bahattee u tri stvari, možda premalo za nekadašnjeg 'stalnog suradnika?'), do rada s 'mlađim' bendovima (npr. s BFW u divljačkom masakru Carmine Burane). Uglavnom, popriličan broj nikad službeno izdanih stvari, lijepo umiksan s tendencijama vračanja u blaženu prošlost. Neke stvari čak i lijepo šume, kao stotinu puta preslušane kasete koje ste snimali s Blackouta i drugih emisija. Ako vam to sve nije dosta, knjižica sadrži i tekst o povijesti i radu Tram 11, a napisao ga je, naravno, Velimir Grgić.
Hip-hop je krenuo u jednom smjeru, Woo je otišao za njim, a Target je ostao svoj. Ionako je uvijek imao svoj poseban stav (recimo, odbijao je alkohol i travu u najzadimlienijem i najpijanijem okruženju – zagrebačkoj Hip hop sceni). Solo albumi možda najbolje odražavaju razlike među njima: 'General Woo' je otišao na top liste i postigao solidnu tiražu (za pojmove žanra, jasno), a 'MC' se prodavao na ulici.
Prema intervjuu koji je nedavno dao, General je bio taj koji prekinuo agoniju pokvarenog Tramvaja. Možda i prekasno, kako sam kaže, jer kraj baš i nije najljepše izgledao. I tako je završena priča o Tram 11. Ne treba ni pričati o tome koliko su značili za hrvatsku scenu i koliki su trag ostavili, o tome neka svjedoče novinski naslovi sabrani u knjižici koji govore o 'jednoglasnim pohvalama kritike', 'ključnom ostvarenju', 'duhu reperskog prigovaranja', čak i o 'osvajanju svijeta'. Ali, jebi ga. Valjda je tako moralo biti.
SHORTY

Shorty, mladi hrvatski reper koji tek kreće u osvajanje glazbene scene, veliki je posao već napravio svojim trenutnim hit singlom 'Zeka'. Pjesma, koja na ironičan način priča priču o avanturama maloga zeke sa šumskim životinjama, nastala je nakon nebrojnih viceva na istu temu, a svojim je humorom uspjela osvojiti brojnu publiku, prije svega onu odraslu.
Shorty, pravim imenom Dalibor Bartulović, rođen je 27.06.1980. u Vinkovcima. Od malih nogu zaljubljenik u hip hop kulturu, '98 počinje pisati rime, a od '99 aktivno sudjeluje u razvoju vinkovačke hip hop scene. Samostalna karijera za Shortya počinje krajem prošle godine božićnim singlom 'Božićna', i nekoliko tjedana kasnije singlom 'Tuga'. Čitavo vrijeme Shorty marljivo piše svoj prvi album, a u međuvremenu objavljuje singl 'Zeka', koji postaje instant hit, osvojivši top liste i osiguravši Shortyu sve brojniju publiku. Veliki uspjeh singla 'Zeka' progurao je Shortya na sam vrh hrvatske hip hop scene. Ovako veliki uspjeh početak je ostvarenja sna do sada gotovo nepoznatog glazbenika:
S: Jako, jako sam sretan s odjekom i same pjesme, kao i s ostalim stvarima na albumu, s time kako je album snimljen i sve ostalo. Prezadovoljan sam, sretan i na neki način iznenađen, jer smo iskreno svi očekivali da će se 'Zeka' zavrtiti, ali da će tako dobro proći, bez spota, bez televizije i da će biti tako dobro prihvaćena, to je iznenađenje za sve nas.
Nakon što se pojavila pjesma 'Zeka' svi su se pitali tko to pjeva, tko je taj reper? Sam Shorty ne voli da se za njega govori kako je postao zvijezda preko noći.
S: Ja nisam ništa napravio preko noći. Sve što se radi ne nastaje preko noći. U hip-hopu sam već šest godina i mogu reći da mi nije bilo nimalo lako i sve ovo vrijeme mi nije bilo nimalo sjajno. Jako sam se namučio da bih došao tamo gdje sam sad. Mogu čak reći i da sam imao i malo sreće da mogu raditi to što sada radim, jer je bilo određenih ljudi koji su se zauzeli za mene i doveli me na pravo mjesto i ja sam im na to odgovorio ovim tekstovima i ovim pjesmama.
Shorty na hip-hop sceni nezavisno djeluje već šest godina, koje za njega nisu protekle olako, ali trud se isplatio.
S: Trudiš se na sve moguće načine da nađeš sebe, tragaš za nekim svojim stilom i naravno da moraš proći sve i svašta da bi našao ono što tebi odgovara. U ovih šest godina okusio sam sve i svašta, skupio neko iskustvo odlazeći na razne partye. To jednostavno moraš da bi te ljudi vidjeli, da bi dobio poštovanje od drugih hip-hopera, da bi te upoznali i da bi uopće došao do nekih instrumentala, nekih producenata. Bitno je stalno raditi i biti uporan i vjerovati u ono što radiš jer ti se samo tako može na kraju sve isplatiti
Danas, uoči izlaska svog prvog albuma, Shorty se može pohvaliti suradnjama s najboljim glazbenicima i producentima u Hrvatskoj.
S: Nisam htio da mi sve stvari na albumu zvuče isto, jer sam osoba koja ništa ne radi određeno. Kod mene nema 'Eh, sad ću ja pisati samo o ljubavi i to je to'. ja tako ne radim. Doslovno radim sve ono što mi padne napamet i volim obraditi svaku temu i zato sam pokušao raditi različite stilove na različite instrumentale. Zato mi na albumu gostuju svi producenti koji su u hip-hopu već duže vrijeme, iako ima i nekih novih imena. To su prvenstveno Baby Dooks iz Bolesne braće, Dash, Koolade iz stare zagrebačke ekipe, dečki koji su napravili hrpu hitova. Zatim tu je DJ Makro Polo koji mi je radio i 'Božićnu', 'Zeku', '1,68'. Zatim Shot iz Elementala, pa Set iz Koprivnice koji je već dugo u undergroundu, a mislim da će i on uskoro izdati album. To je i hrpa gostiju kao što su General Woo, Edo Maajka, Baby Dooks, Remi...
EDO MAAJKA

Edo Maajka ili ti Edin Osmić je rođen 22.12.1978. u Brčkom (BiH). Poznavati Edu Maajku slično je kao da ste upoznali cijeli kraj u kojem je rođen i ono što su ljudi tamo voljeli i vole. Edo voli pecanje i dobru zabavu, voli sport, dobru muziku i dobro popit. Utjelovljuje dobar duh bosanskog naroda i kraja otkud je potekao. Njegov život vjerovatno se nikada ne bi isprepleo s našim da nesretnog 04.05.1992. godine rat nije zahvatio i njegov kraj, pa je naš Maajka bio prisiljen pobjeci u selo Ograšenovac nadomak Brčkog. Kamionom, kao i mnoštvo ljudi zahvaćenih ratom prelazi u Hrvatsku gdje prvo u Prevlaci kraj Zadra, a zatim i u Zagrebu pronalazi svoje mjesto pod suncem koje grije nas sve. Kako sam kaže: "Došo sam u Zagreb prije 9 godina i ovaj grad prihvaćam kao svoj. Imam purgerski naglasak, volim Dinamo, skandiro za radio 101, skandiro za sindikate. Bio sam tu kad se mijenjala vlast, kad je Dinamo rokno Partizan 5:0, kad je rikno Njofra... Tu sam prvi put guzio, prvi put se napio, prvi put repo, prvi put skoro sve."
No ipak vraća se u Bosnu kako bi studirao mašinstvo i jako popularnu kriminalistiku. Za vrijeme boravka u Tuzli, Edo postaje jedan od članova hard core grupe Diskord koja kasnije mijenja ima u DEFENCE (ODBRANA). Ta grupa postaje jedna od boljih u Tuzli i BiH. Njihov demo singl "Odbrana 99" postaje hit godine na radiju Hit-u u Brčkom.
Iako izgleda kao teži hardkoraš, bar po masi, Edina ljubav ipak je hip-hop i rep. Edo s lakoćom radi tekstove i prvo se promovira na radio stanici "Kameleon" gdje izvodi prvi bosanski freestyle. Emisija se zove FMJAM i dan danas je omiljena Edina radio emisija o kojoj nas uvijek rado upoznaje.
Ta emisija okuplja oko sebe mlade neafirmirane umjetnike koji zajedno čine grupu "Disciplinska Komisija" i čiji je Edo član. Nakon godinu, dvije dana Edo odustaje od fakulteta zbog finansija i drugih stvari, vraća se u Zagreb gdje ide do Shot-a (Elemental) i moli ga da mu da jednu podlogu na veresiju (dug, semdo). Edo i Shot su se uvezali i prave prvo Minimalni rizik, a nakon mjesec dana i pjesmu Mahir i Alma. Pjesme su snimljene u studiju 25 kod Maleka za sitne pare. Pjesme su se prvi puta zavrtile na emisiji Blackout (Frx, Phat Phillie) i rispond je bio odlican. Demo pjesma Mahir i Alma je bila po izboru slušatelja radio Kameleona hit 2001. godine...
Edin talent prepoznaju izdavačke kuće, i naš Maajka se odlučuje za Menart, koji mu izdaje prvi studijski album "Slušaj Mater". Producenti na albumu su mu Dash, Koolade i Shot, a za one koji su čuli samo nekoliko stvari s albuma, nema dvojbe ko će u budućnosti biti broj jedan hrvatske, bosanske i šire hip hop scene. A Maajka je i dalje član grupe "Defence" i "Disciplinska Komisija", oženjen je, živi i radi u Zagrebu.
BOLEASN BRAĆA

Bolesna Braća uspjela su prodati svoj zajebantski film širokim masama na simpatičan način, tako da sam bio u situaciji njihov prvijenac snimati tetki na kazetu, da može slušati dok ide ujutro na posao. Ista ta žena ima klinku koja sluša 50 Centa. I staro i mlado pričalo je lovačke priče, kopalo nos i smijalo se debilnim forama, jer je sve izvedeno na ljudski i topao način, tako da je rijetko koga moglo posebno naživcirati, no opet rijetko kome mogla je ta glazba pružiti nekakvo posebno zadovoljstvo. Jednostavno, dobra i zdrava zajebancija.
U istoj brzini i na istom kolosjeku nastavljaju Dooks i Bizzo i ovdje. 'Looka i Borna' otvara album kako se i očekivalo; cinično, blesavo i napola smiješno. 'Tresi Guz' ističe se odmah kao favorit, produkcija sjajna, refreni odlični, posebno onaj sa ženskim vokalom. Uspio odgovor na znojne američke klupske sexy himne, valjda će i naša hladna raja prihvatiti to i zagrijati sebe i okolinu u nadolazećim zimskim vikendima. 'Restoran Bolesna Braća' je simpa, reperski flow ovoga dvojca tu malo podsjeća na Maajku, a vrlo dobra je i 'Telefon Faki'. Stvari s inozemnih gostovanjima možda su i najlošije ovdje, jer usprkos jakim imenima (Afu Ra i Sammy Deluxe među ostalima) narušavaju dobar flow albuma, te nakon šoranja zajebancijama i kretenizmom uleću nekakve ozbiljne rime koje iskaču iz konteksta ostatka albuma. Skitova ima brdo, neki su uspjeli, neki su nategnuti.
Ali dobar je album, zbilja je OK. Nikada nisam bio neki fan domaćeg hip hopa, ali ovo stavljam u plejer bez problema, nešto momci brbljaju, u prosjeku svakih 5 minuta se lagano nasmijem, a možeš i fino glavom u ritmu klimat. I neka još curice guzama zamašu u klubovima, sretni i Bolesnici i ja. Dugo se čekalo na 'Radio Fanfaru', no na kraju vjerujem da se fanovima čekanje isplatilo.
FRENKE

Frenkie - Hamidović Adnan rođen je u Bijeljini 31.05.1982 gdje je živio do 1992 godine. Nakon izbijanja rata seli se sa svojom familijom u Njemacku (Nuernberg) gdje je živio do 1998 godine.
Prve korake u hip-hop kulturi je upravo tamo napravio u Njemačkoj, prvi put čuo hiphop i počeo se baviti grafitima. Tamo je počeo pisati i prve tekstove koji su tad još bili na njamčkom jeziku. Za sebe kaže da je njemački hip-hop dosta uticao na njegav still repanja danas: "Tamo svi samo betlaju, tako da sam i ja najrađe piso battle textove!". Frenkie i dalje aktivno prati njemačku scenu i ona mu je i dan danas inspiracija.
Nakon povratka u BiH, u Tuzli se nastavlja baviti grafitima. Medju prvim je crtačima u BiH koji je nakon rata uzeo sprej u ruke i u potpunosti naredni period svog života posvetio crtanju. Tek 1999 sa početkom emisije FmJam na radiju Kameleon upoznaje Emira i Erola koji su tada skupa vodili tu emisiju i tu nastaju prvi demo snimci, u podrumu radio Kameleona (ko kaže da BH scena nema underground op.a).
Još prije osnivanja Disciplinske Komisije, Frenkie je imao grupu koja se zvala Prljavi Anđeli, tada još u postavi sa Komom i Adijem. No nakon osnivanje Disciplinske Komisije ta grupa se raspada, odnosno postaje dio Disciplinske Komisjie.
DK se skupila 1999 godine na jednom jamu u Tuzli. Cinili su je: Edo , Koma, Mire , Hmza i Frenkie sto se tice mc-ija. Dj je bio Emir, a Erol je bio odgovoran za sajt. Posle toga je usljedilo par demo snimaka koji su takodje rađeni u radiju kameleonu, i nakon kraceg vremena Edo obljavljuje svoje dvije pjesme koje će mu donjeti ugovor kod Menarta: "Mahir i Alma" i "Minimalni rizik".
Nakon snimanja svog prvog albuma Edo dobija dosta ponuda za koncerte i kreće na velike turneje širom cijele ex Jugoslavije. Frenkie se pridružuje Edi na svakom koncertu kao back-up MC. Frenkija je publika upamtila po njegovoj energičnosti i brzini koja jos na našim prostorima nije viđena. On nastavlja rad sa komisijom i paralelno tome pocinje i snimati prve solo stvari.
Onda slijede gostovanja na albumima prijatelja kao što su Marchelo i Edo Maajka. Na pjesmama Ne-mo-žeš i Ožeži pokazuje da je itekako ozbiljan konkurent kolegama na sceni i da ima jos dosta neistrošene energije. Od izlazka Edinog prvog albuma Slušaj Mter pa do danas ovaj duo je prešao uzduž i poprijeko cijeli teritorij ex-Yu, kao i pola Europe. Sveukupno više od 250 nastupa u kratkom perioodu.
I tako snimajući i nastupajući, Frenkie kreće 2004 na snimanje svog prvog solo albuma. - "Odličan CD"
Post je objavljen 09.03.2006. u 14:18 sati.