Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/oceana

Marketing

neophodni kompromisi ili nedosljednost

Biste li vjerovali osobi koju na primjer, jedan dan vidite za pultom mesnice kako zdušno kupcima objašnjava što im treba za pečenje, juhu i sl., da bi se drugi dan pojavila u udruzi vegetarijanaca i držala predavanje o nenasilju nad životinjama?

Biste li vjerovali osobi za koju volimo reći da je poveznik između zemaljskih i nebeskih sfera, umjetniku dakle, da na primjer, u kratkom vremenskom i prostornom razdoblju, prisustvuje na dvije potpuno različite manifestacije, u jednom trenutku podržavajući ismijavanje tradicijske glazbe, u drugom je predstavljajući kao nešto sveto, šaljući dvije poruke od kojih jedna pobija drugu?

Biste li s istom pažnjom i osjećajima slušali pjesme benda koji je nekada iznosio anarhističke stavove, a sada su, zbog financijske dobiti dozvolili da se njihova glazba koristi u svrhu promocije svega onoga protiv čega su se nekada borili svojim glazbenim stvaralaštvom.

Govori li takva situacija o podvojenosti osobe, izgubljenosti, nedosljednosti ili samo o modernom marketinškom pristupu umjetnosti u stilu «zgrabi lovu i slavu dok te netko nije pretekao». Umjetnost? Da, ali u smislu umijeća podsticanja niskih strasti.

Vrlo je tanka ta linija doživljaja smisla i punine riječi «umjetnost». Umjetno (neprirodno, prijetvorno) ili umijeće (vještina, sposobnost).
Ovisi o subjektu, objektu, mjestu i vremenu.

Ponajviše ovisi o namjeri.

Kompromisi su ponekad neizbježni, ali jedino što ih možda opravdava je (dobra) namjera, kada umjetnik, bez obzira u kojoj se situaciji nalazio, uvijek poručuje isto - ono što mu srce nalaže.

U spomenutim slučajevima, već naglasih, ista osoba odaslala je dvije potpuno oprečne poruke, dakle dvije namjere suprotnih ciljeva.

Može li bilo tko, u isto vrijeme putovati prema dva suprotna cilja, služeći se jednim tijelom, jednim srcem, jednim sredstvom putovanja?


Post je objavljen 08.03.2006. u 20:40 sati.