Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/goldeneye

Marketing

Kad u vojsku pođeeeeeeeeeš


Sve se više mladića u posljednjih nekoliko godina poziva na tzv. prigovor savjesti izbjegavajući klasični vojni rok i odrađujući ga u civilnom sektoru. I iako sam protiv oružja, nasilja i ratova, svaki bi zdrav muškarac trebao u vojsku. Današnje klasično služenje i nije tako naporno kao nekada. Momci imaju osmosatno radno vrijeme. Svaki dan su u gradu ili doma, a vikende obavezno provode u krugu obitelji. Uopće s kakvim se problemima susreće prosječan mladi čovjek. Od malena ga roditelji, bake i djedovi kuju u pravo malo božanstvo. Govore mu ti si najbolji, najljepši, ti si naše cvijeće. Kada dobiju slabe ocjene u školi, krivi su nastavnici, i slično. Mladići zapravo ne nailaze na veće životne teškoće i prvi puta ih susreću kad su već u braku, kad stignu djeca, kad ne mogu dobiti posao ili ga izgube. Više ti nitko ne govori da si cvijeće, nego da si smeće. Nerijetko to završava u samoubojstvima, drogi, alkoholu, kriminalu, rastavama braka, nasilništvom i slično.
Dakle, niti pravednoga odgoja doma, od vjerskog većina bježi, niti vojske (odmah asocijacija na Škoru Vjera, Ljubav i Domovina). Danas neke tradicionalne vrijednosti nisu moderne. Ako u društvu mladih kažete da ste bili u HV, da ste za Gotovinu, da nedjeljom idete u crkvu, da ne pijete, ne pušite, bit ćete efektno zaobiđeni.
Kao i obično samo sam zagrebao nekoliko tema i znam da ovo nije moderno pa i ne očekujem uobičajeno slaganje.


- 07:38 - Komentari (46) - Isprintaj - #
Goldy nema moderno/staromodno. Više nego ikad idu linijom manjeg otpora i više nego ikada nema prave vjere. Da sad ne filozofiram..ja se slažem s tobom (a ne slušam Škoru niti idem u crkvu) :-) (estrogena 01.03.2006. 07:59)

@estrogena - ne slušam ni ja Škoru, al ona salama dobro izgleda ;))) (Goldeneye 01.03.2006. 08:08)

muškarac koji namjerno izbjegne služenje vojnog roka - nije muškarac!...uh, sad će me Djuro razapet!...:):):):):):) (koki 01.03.2006. 08:10)

Za mene je salama nečiji život samljeven skupa s raznoraznim editivima. Aha, štaš sad? :-) (estrogena 01.03.2006. 08:16)

@koki - ma da je to vojni rok sada, to je čista igrarija, a ka isfoliraš da si ka bio u vojsci, ka ;))/ @estrogena - pa zar ne znaš da je Slavoncu salama, kulen i kobasa najvažnija sporedna stvar na svijetu. Mi najbolje znamo što je salama ;)) (Goldeneye 01.03.2006. 08:22)

Ja idem u crkvu, a Škoru ne gasim ako već svira.. al ipak su mi draži neki drugi pjevci :) I u potpunosti se slažem sa tobom, al jako je to teško mladima objasniti.. i opet smo mi ti koji popuštamo.. idemo linijom manjeg otpora. Mislim da će moj sin sigurno htjeti zaobići klasično služenje vojnog roka, mada se sad obožava igrati sa oružjem svih vrsta, dok kćer želi ići raditi u vojsku. Sve je naopako... kako kod mene.. tako i u društvu :)) (vakuum 01.03.2006. 08:30)

Znam, znam..ja sam Slavonka ali imam prigovor savjesti kada su u pitanju meso i mesne prerađevine..:-) Skrenula sam s teme malo, ha? (estrogena 01.03.2006. 08:34)

ja sam k'o klinka htjela u vojsku :-)) mislim da služenje vojnog roka može biti korisno u razvojnom smisli, ali mi je drago i da postoji opcija prigovora savjesti koja prije nije bila ni u peti... no, mene brinu razna iskustva diskriminacije, segregacije, maltretiranja i sl. koja su nažalost prečesta u vojsci, i njih nikako ne smatram konstruktivnima, iako ih ima i u svakodnevnom životu, možda na neki drugi način... (indian woman 01.03.2006. 08:39)

@vakuum - nije b itno što tko radi, nego što je "tradicionalno" ponašanje postalo društveno neprihvatljivo/ @estrogena - ma roditi se u Slavoniji i biti Slavonac, to su ti dva pojma. More je tebe pokvarilo ;))/ @indian woman - a inače u društvu nema diskriminacije, segregacije, maltretiranja (posao, škola). I ne kažem ja da je vojska raj, nego dobra škola za mamine maze. Ja prvi nisam htio ostati u aktivnom sastavu, iako mi je nuđen (Goldeneye 01.03.2006. 08:45)

Kod nas u firmi ima par takvih vojnika. Ja sam 'odgulio' puni vojni rok , dio i ratni, ali da sam onda mogao 'izbjeći' , vjerovatano bih i ja služio civilno ! (sitke 01.03.2006. 09:00)

E, da znaš da se ja slažem! I to DEBELO! Ne znam kako bi gledala na oružje da imam sina ali sigurno bi željela da se zna obraniti u slučaju rata. Ne znam jel to kršćanski, jer oružje ubija, ipak, čini mi se to korisnim. Kod nas je jedan ročnik na odsluženju. Meni je to malo strašno... po cijele dane sjedi, surfa internetom... ok, složio nam arhivu ali ipak... i još za to na crno dobije neke novce, a samo zato jer dobar sa šefom. Sad ide na službeni put pod naznakom "pripravnik" jer se ne bi trebalo znati da je ročnik. Fino jel da? Drugi su na odsluženju roka, a on se stručno usavršava. Nije loše. I šta ga to uči? (morenade 01.03.2006. 09:02)

@sitke - ma ja sam za prigovor savjesti, ali sad svi nešto prigovaraju. / @more nade - e i to nazivaju vojnim rokom (Goldeneye 01.03.2006. 09:17)

Mislim da je to jedna velika škola. I znam da oni koji je odrade-odgule imaju totalno drugačije mišljenje o životu i svemu nego što su imali prije vojske. A po bratu znam da je to vječna tema koja se ponavlja i s veseljem prepričava kad prođe. (Mam@PsP/Moj Demijan 01.03.2006. 09:28)

Dragi Goldy, sve što vrijedi za to se čovjek treba i mora boriti i izboriti. Vrijeme je surovo i nažalost puno ljudi iz generacije od 1940.g. do 1960.g. svojoj je djeci govorilo "ako sam se ja patio ne mora on". Puno ih je od svoje djece stvorilo degenerike i sada su negativni općedruštveni učinci na djelu i nažalost smatraju se normalnim ljudskim slobodama, A TO JE TOTALNI UŽAS (i koja je ovo bila užasna rečenica). U svojoj generaciji uvijek sam bio (a i danas sam) pomalo "crna ovca" jer su me moje životne poteškoće odnosno životno iskustvo umno gurale ispred moje generacije. Nekad mi je bilo teško jer me moja generacija ne shvaća (danas znam da me zbog pogrešnog odgoja mnogi nikada neće shvatiti), ali ja nisam znao niti želio drugačije nego tako – idem u crkvu, ne pijem... Slažem se s tobom, mladi danas previše toga dobijaju na tacnu a da ne shvaćaju i ne osjete koliki je trud i odricanje njihovih roditelja potreban da bi oni dobili ono što su poželjeli. A da ne pričam o tome da premalo mladih shvaća da su potrebne godine poštenog učenja i rada da bi se steklo dobro obrazovanje, solidno zaposlenje…i godine mukotrpnog rada i odricanja da bi se izgradio solidan život i skladna obitelj ispunjena morem ljubavi, iskrenosti, nježnosti, poštenja… Dragi Goldy, imaš suprugu koja te shvaća u potpunosti i predivno odgajate sina. IMAŠ PREDIVNU OBITELJ. Uživaj s njima u plodovima vašeg zajedništva, sloge, napora, iskrenosti… (izvornade 01.03.2006. 09:37)

ipak je bolji Magazin ;)... (tup 01.03.2006. 09:44)

ma danas su klinci ko pičkice, cure se gore i jače od njih, ovi su svi neki mekušci....prigovor savjesti, kaj god! (veseli gajo 01.03.2006. 09:49)

eto moj komentar na to je da svatko bira sebi drustvo... i svatko bira koje ce vrijednosti postivati... meni puno znaci kada netko ide na misu...kada vjeruje... a ako i ne i pije i ne pusi znaci da zivimo i slicnim nacinom zivota. Nekako nisam za te "moderne" vrijednosti.. jer smatram da nisu prave.... povrsne su...pozdrav ti :) (acha 01.03.2006. 10:06)

Mam@PsP/Moj Demijan - malo ih netko u red dovede, koliko god zatupljujuća ta vojska bila/ @izvor nade - koliko sebe ugradiš u svaki komentar. to je vrijedno divljenja/ @tup - ajde znam da slušaš Cecu ;))/ @gajo da bi li gajo - e, ti si rekao onako kako sam ja htio reći al ne da bečka škola ;)))/ @acha - evo ruke (Goldeneye 01.03.2006. 11:22)

..imaš pravo.. pozz! (hope 01.03.2006. 11:23)

e pa ja ću se složiti s tobom, sve se promijenilo i kao što uvijek kažem ne nabolje (Plava Zvjezdica 01.03.2006. 12:03)

danas je moderno biti gay i boriti se za pederska prava i brakove i zakone i kaj ti ja znam kaj,a onoga koji poštuje i shvaća neke "tradicionalne i konzervativne" nazore smatraju zadnjim primitivcem. (lolina 01.03.2006. 12:19)

@hope - ovisi iz kojeg kuta gledaš/ @Plava Zvjezdica - ali isto tako ne treba odustati od onoga u što čovjek vjeruje/ @lolina - vrhunski diplomat, čestitam (Goldeneye 01.03.2006. 12:24)

Ja sam totalno demode, ponosim se time što sam, na Škorine pjesme pustim suzu, htjela sam u vojsku ali nisu me uzeli i sve te što se izvlače iz vojske bih lijepo rečeno našiljila nogom u guzicu i dala im duplo...A za sve su krivi roditelji koji djeci ne usađuju osnovne vrijednosti u životu. (TheLittleone 01.03.2006. 12:28)

@TheLittleone - Na zapovijed! (Goldeneye 01.03.2006. 12:31)

Ne slušam Škora, a nedaj Bože Cecu i koliko god smiješno izgledalo, i ja sam bila ta koja bi bila uzela pušku u ruke, valjda zbog lirskog i naivnog u sebi.. Sad baš više u to nisam sigurna... Prigovor savjesti (kakva bedastoća) – manjak muževnosti, pa ipak, kakva je ta naša tzv. vojska trenutno i kakve se tamo stvari događaju, vidim, to nitko spomenuo nije i ja više nisam najsigurnija da bih tamo voljela vidjeti svoga sina. (poetesa 01.03.2006. 13:29)

ma znaš kaj goldy, ja sam za to da služe vojsku ali ne da im frustrirani dočasnici piju krv, prave ih budalom, i to sve u njihovoj režiji misleć da će tako dječak očvrsnut ili se slomit. služio sam jna i naslušo se kretena, polukretena, ovisnika, debila i inih. treba imat stegu, ali ne pod cijenu nečijeg mladog života. (legasvega 01.03.2006. 13:40)

Ja ću se uobičajeno složiti s tobom. Smatram da bi vojni rok trebao biti OBAVEZAN (osim za ljude koji iz fizičkih razloga nisu u mogućnosti odslužiti ga) pri čemu mislim da se treba svesti na nekoliko mjeseci. smatram da je bolje imati 2-3 mjeseca kvalitetne i intenzivne obuke, nego 9-10 mjeseci poluljenčarenja. Ovo što se sada radi je BEZ VEZE. (pegy 01.03.2006. 13:45)

Odgoj djece traje od rođenja, pa sve dok ne pobjegnu od vas. U međuvremenu pazimo što im govorimo. Evo par izjava se koje mogu graditi svjetonazor: Majka podučava: - bezuvjetnoj ljubavi: "Dođi, ljubavi… Vidi samo kako si pokakan." - logici: "Ako padneš s te ljuljačke i slomiješ vrat sve ću kolače ja pojesti." - primanju: "Dobit ćeš svoje kad stignemo kući." - medicini: "Prestani se kreveljiti, lice će ti ostati u tom blesavom položaju." - tome kako narasti: "Ako ne pojedeš svu mrkvu, nikad nećeš narasti." - filozofiji: "Ako se utopiš, dobit ćeš batine. Zato, pamet u glavu." - kako misliti unaprijed: "Ako ne ispraviš jedinicu iz kemije, nikad nećeš naći dobar posao." - izvantjelesnoj percepciji: "Obuci se. Ja najbolje znam jel' ti hladno ili nije." - kako prihvaćati izazove: "Kamo si mislio? Odgovori kad te pitam... Kako smiješ majci odgovarati?!" - humoru: "Nemoj meni trčati kad ti ta kosilica odreže noge." - seksu: "A što misliš, kako si se ti našao ovdje?" - genetici: "Isti si kao i tvoj otac." - korjenima: "Vidi! Kakav nered. K'o da si rođen u štali!" - intuiciji: "Vidjet ćeš kad ti otac stigne kući." - mudrosti: "Kad budeš u mojim godinama i ti ćeš razumjeti." - najvrednijoj od svih stvari – pravdi: "Jednog ćeš dana imati djecu i nadam se da će ispasti isto kao i TI." Dobro, priznjajem ovo je mali iskarikirani pristup temi, ali nameće pitanje o načinu na koji odgajamo svoju djecu; da budu dobra dajeca, dobri građani, rodoljubi i nadasve odgovorni ljudi. (feby 01.03.2006. 15:43)

samo da rascistimo.... CEEEEECUUUUUUU NEEEEEEE MOOOOOOOOGUUUUUUU SMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISL IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIITIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIII! (tup 01.03.2006. 15:46)

@poetesa - ne padaj na medije. Hrvatska vojska je cool/ @legasvega - svega toga što si rekao ima i po školama i po poduzećima i po obiteljima. Dakle, najbolje se izolirati od svega/ @pegy - sjajan pristup/ @feby - hvala na obogaćivanju/ @tup - a ne znam ja to razlikovat, jel Ceca ili Dragana :)))))))))) (Goldeneye 01.03.2006. 16:28)

goldy, oš reč da ti se ne sviđa moj stil?;)) (lolina 01.03.2006. 17:39)

Goldy, slazem se. Puno komentara ne treba. Pozdrav. (snopovi 01.03.2006. 17:56)

ja bi rado u vojsku da se malo odmorim od civilnog života...ako može... (manemaveze 01.03.2006. 18:51)

Zasto gubiti imalo vrimena u ovoj vojci..nije vajda da ovo zoves vojskom (grintavac 01.03.2006. 19:55)

@lolina - ti si kraljica majka, ajde/ @snopovi - opet se svi slažu ;))/ @manemaveze - sredit ćemo, ljudi smo/ @grintavac - i ti padaš na medijske fore. naša je vojska super, vjeruj meni, ako nikom drugom (Goldeneye 01.03.2006. 19:57)

Ma današnja vojska se i ne može tak nazvati, a i ne kužim previše zašto je dečki izbjegavaju jer neki govore da im je najbolje bilo dok su služili vojsku, sudeći prema mom bratu valjda je... (Claire 01.03.2006. 19:59)

E moj Lolek.. Rajna se ne slaže... Ja sam za profesijonalnu vojsku i da je platimo.. Što bi netko išao u vojsku ako ga to ne zanima i ako nevoli... Kao Majka.. pomno pratim što se dešava u kasarnama i u zadnjih tri godine sam užasnuta, silovan, ubijen, otrovan hranom, bomba eksplodirala u ruci, zamjena bojne municije za pravu....Naježila sam se .. Lolek nemoj mi organizirati demonstracije za odlazak u Novake....Pusa. (Rajna 01.03.2006. 20:00)

Slažem se s tobom moje dvoje starijih su u vojnoj evidenciji njihova želja.Neki njihovi već služe i kako god ima puno civilnih ove dečke koje mi znamo idu u vojsku. (darkwolf 01.03.2006. 20:26)

Ja moram priznati da sam alergična na upravo takve opisane koji se uspiju zaposliti odmah poslije fakulteta i već nakon dva tjedna viču da su nezadovoljni, da ih maltretiraju jer ih tjeraju da rade svih 8 sati na poslu i hoće promjenu?!?!!? Ja ne znam čime se oni hrane, ali nešto mi tu ne štima :) (RiLady 01.03.2006. 21:15)

Moj stariji sin je bio u najgore vrijeme u vojsci(90/91) u Bihaću-na Željavi.Otišao je u vojsku premda je upisao fakultet-mislio je da odsluži ono što muškarac mora. Jedva Smo ga nakon mjesec dana produženog roka izvukli odande da bi kad se vratio kući odmah otišao u rat. Sve je on to prošao bez prigovora, ali to je generacija-71,dok je mlađi 76 i išao je u vojsku poslije rata. Njegova razmišljanja o vojsci su bila posve drugačija od bratovih. Da je onda mogao sigurno bi služio civilno. Nije baš bio oduševljen što mora obući uniformu.Danas mladi misle da je to nepotrebno, da je dovoljno proći tečaj obuke upotrebe oružja i ništa drugo. Oprost- ja sam se malo raspisala.Neću više. BOG. (furuna 01.03.2006. 23:29)

Neznam koliko je danas zdravo ići u vojsku. Koliko čujem,i čitam iskustva današnjih vojnika su strašna. Droga, maltretiranje, batine, silovanja-TO JE STRAŠNO ako je istinito. Onda je bolje biti čak i "teta" u vrtiću kao civilni vojnik. (sirup 01.03.2006. 23:44)

Mladi su odraz nas samih :) Oduvijek mi je bilo teško shvatiti kombinaciju križa i puške :) (vagabund 02.03.2006. 06:23)

Moj muž, koji još nema 30 godina, znači spada pod te neke "mlađe" generacije, je rekao da bi za svakog mladića bilo potrebno odslužiti pravi vojni rok barem tih 10 mjesseci koji su bili obvezni jer da vojska mijenja ljude na bolje. On bi sve te "mamine i tatine sineke" poslao na malo discipline :)) Istina je da su vrijednosti otišle k vragu, da prostiš, društvo kao takvo trenutno počiva na nekim čudnim vrijednostima. Btw., kaj ti misliš o "fenomenu" Sjeverina i njenoj štikli? i što kažeš na izjavu grupe TBF da je Škoro ratni profiter? Pusa Goldy! (jelek 02.03.2006. 07:27)

Ono što se u toj tzv. vojsci događa, nisu medijske fore, Ne idealiziraj! Dobro jutro :) (poetesa 02.03.2006. 08:43)

Meni o vojci govoris:))))))) (grintavac 02.03.2006. 13:16)

...nekad je neići u vojsku znaćilo teže dobiti posao danas je drugo vrijeme...svako vrijeme ima svoje vrijednosti danas nije popularno ići u vojsku...sutra tko zna... (vrtlar_i_književnik 03.03.2006. 01:07)


Post je objavljen 01.03.2006. u 17:36 sati.