Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/ladyofblackness

Marketing

Moć medija

Image Hosted by ImageShack.us
Ovaj post je malkice povezan s onim jučerašnjim iako ne mislim samo na objavljivanje spornih karikatura.
Svi znamo kakav utjecaj mediji imaju na naš život. Zapravo, u današnje vrijeme su oni i najmoćniji.
Oni su nam jedini način informiranja i jedina veza s ostatkom svijeta. Na najlakši način mogu manipulirati nama.
Pitanje je koliko je od tih informacija točno, a koliko samo nagađanja ili izmišljotina. Sada je sve postalo showbussiness. Nije važna točnost ni provjerenost vijesti.
Noam Chomsky, autor knjige "Mediji, propaganda i sistem" je više puta izjavio da zapadni mediji tvore najzastrašujući sustav propagande koji je ikad viđen u svjetskoj praksi. U isto vrijeme, tisak nastoji njegovati mitologiju ili popularni imidž sebe kao neumornih, neustrašivih tragača za istinom.
Neki dan sam naišla na neke stare novine i čitala neke članke za koje je ispalo da uopće nisu istiniti.
Žuti tisak ima više od 50% neistinitog sadržaja. Sudeći prema njima, žene mogu i po dvije godine biti neprestano trudne, ljudi mogu biti na pet mjesta u isto vrijeme, a Elvis je vjerojatno živ i krijumčari cigarete u Turskoj.

Dakle, ima medija koji lažu, zatim ima onih koji samo iskrivljuju istinu ili prešute dio, a ima i onih koji zapravo i govore istinu. Ti su ipak najzastupljeniji, ali kako prepoznati one koji nisu? Takav detektor još nije izumljen.
Najbolji primjer utjecaja medija (barem meni) je ona radio drama Orsona Wellesa. Naime, Welles je 1938. godine izazvao paniku na američkoj istočnoj obali nakon što je veliki broj slušatelja pomislio da je njegova radio drama o napadu Marsovaca istinita. Ljudi su mahnito bježali od kuće u strahu od "malih zelenih".

Ako objave da dolazi smak svijet, 6 milijardi ljudi će se uspaničiti bez obzira bilo to nagađanje ili istina. S takvom moći... doista se moraju držati istine.


Post je objavljen 09.02.2006. u 23:48 sati.