U vreteništu se nalaze glavna vretena sa svojim ležajevima i pogonski dijelovi za pokretanje vretena.
Vretena suvremenih vretena je vrlo KRUTO.Smatra se da mora biti največi progib zbog savijanja manji od 1 mikrometar ako vreteno opteretimo silom od 250 N (njutn) ali to još nije fizički dokazano.
Ležajevi glavnog vretena izrađivali su se ranije kao klizni no danas se primjenjuju obični kotrljajuči ležajevi.
Za promjenu broja okretaja glavnog vretena koristi se prijenosnik koji je smješten u cjelini u v(k)reteništu ili je kod nekih tokariljica sastavljen iz dva dijela od kojih se jedan nalazi u nozi stroja.
Brzine glavnog vretena biraju se pomoču jednostavnog mehanizma (kojeg?).One se smiju mijenjati samo onda kada zupčanici prijenosnika miruju.
Sastavni dio vreteništa je i posmični pomak.Pogon se obavlja od prigona vreteništa preko škara koje su od novih izvedbi potpuno zaštičeni.posmični pogon je jedinički sklop koji služi za namještanje radnih uspona (i padova?) pri izradi navoja.Kao i za namještanje radnih uzdužnih i poprečmih posmaka pri tokarenju...
OBAVIJEST:
"Kako bismo skratili pisanje ljudi su izmislili slova..."
Post je objavljen 23.01.2006. u 16:22 sati.