Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/cfh

Marketing

Pivobot!

Japanski proizvođač piva Asahi podijelit će 5000 osobnih botova za služenje pića, od kojih svaki u rashlađivaču u svom trbuhu može pohraniti šest limenki božanskog napitka.

opis slike

Žedni vlasnik do piva dolazi jednostavnim pritiskom na gumb. Pivobot tada otvara limenku i toči besprijekorno rashlađeni sadržaj u čašu.
Da bi se osvojio taj vrijedni poklon, koji je dio promocije novog piva tog proizvođača, potrebno je skupiti 36 simbola, koji se nalaze u posebno označenim bocama.
Nažalost, u natjecanju koje počinje ovaj mjesec, mogu sudjelovati samo Japanci ili oni koji se trenutno tamo nalaze.
Neki stručnjaci za robotiku kažu da je ova promotivna akcija zabavni način za širenje interesa za to područje. Drugi, pak, naravno, kažu da se radi o kukavičjem jajetu koje odvlači pažnju od pravih istraživnja u robotici.
"Nisam siguran za konobare, ali kućni roboti imamu veliko tržište", kaže Gaurav Sukhatme, stručnjak za robotiku sa Sveučilišta Južna Karolina.
I on vjeruje da zanimljivi roboti šire interes javnosti za robotiku. "Kompanije će u promotivnoj akciji često praviti stvari kao što je ova, ali ne mislim da to odvlači pažnju s akademskih istraživanja."
"Mislim da je sektor kućnih robota pred velikim bumom", kaže Magnus Wurzer, koji je u studenom prošle godine u Beču organizirao natjecanje robota u spravljanju koktela.
"Trenutno su uređaji za po doma koji se nazivaju robotima ništa drugo nego igračke. Ali to će se promijeniti, dodavat će se brojne mogućnosti, a proizvodnja će postati jefitnija", misli Wurzer.
Ronald Arkin s Tehnoliškog instituta u Georgiji misli da je pivobot slaba reklama za kućne robote, koji su svi sofisticiraniji od njega. "Kućni roboti već postoje, Roomba i Aibo su dva dobra primjera – jedan čisti, drugi zabavlja", kaže Arkin.
Dodaje da pivobot prema suvremenim istraživanjima ne donosi ništa bog-zna-kako sofiticirano te da je "samo primjer što će sve ljudi napraviti s robotima ne bi li privukli pažnju na svoje proizvode".
Ali, priznaje da mu je jasno zašto se japanska tvrka odlučila na reklamu robotima. "Nesumnjivo je jefitniji, čak svih 5000 komada, od jedne holivudske zvijezde", kaže Arkin.


Post je objavljen 01.02.2006. u 08:55 sati.