Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/stv

Marketing

U TIJEKU SU UPISI U NAŠU "IGRAONICU U PRIRODI"!!!

Udruga "Radost stvaranja", pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, oglašava upise u novi, proljetni ciklus "IGRAONICE U PRIRODI" za djecu od 1. do 4. razreda osnovne škole! Voditeljica je teta Slave, a informacije i prijave se mogu obaviti na mob. 098/171-1655. Početak igraonice je u ožujku 2006, a igraonica uključuje aktivne šetnje po prirodi po Marjanu i okolici Splita, uz obilje sadržaja za djecu, svake subote od 9 do 14 sati.



PROGRAM I CILJ "IGRAONICE U PRIRODI":
«…Civilizirani čovjek se udaljio od kruga svog normalnog života i sada pati od globalnog umora duha, koji se bori protiv svoje sredine i postaje bezobzirno antisocijalan. Materijalne stvari i tehnologija otišli su daleko ispred čovjekove selektivne i asimilativne sposobnosti, pa je ugušena njegova harmoničnost sa sobom i svojim potrebama…» (R. Tagore)

Što učiniti?

Ideja:
IGRAONICA U PRIRODI- ŠKOLA ŽIVOTA

«Na glavi mojoj kristalna kruna sja,
svaki kristal uzorak nosi svega što sam ja.
Na krilima vjetra započinje veliki let,
sjeme će neko na plodno tlo pasti
i niknut će novi svijet.»
     V.M.K. «Maslačak»


U Školi prirode-Igraonici, kroz savršenu suradnju sa prirodom, podsjetit ćemo sebe i naučiti mlade: da duh treba biti slobodan, mašta sposobna da shvati svijet koji pripada umjetnosti, te razviti naše suosjećanje za ljudske odnose i prirodu. To ćemo prenositi na našu djecu, a ona će ovu spoznaju širiti dalje, kao što vjetar raznosi sjemenke maslačka.

Zašto u ovom trenutku?
Krajnji je čas! Svjedoci smo porasta duhovnog i osjećajnog siromaštva, agresivnosti, depresija, pretilosti i drugih poremećaja zdravlja, izazvanih stresom i nezdravim življenjem. Uzroci toga nastaju već u djetinjstvu, kada su u vječnoj trci svakodnevnice djetetovi najvjerniji prijatelji TV, kompjuterske igrice i drugi proizvodi «napredne» tehnologije.

Nepotrošena energija kanalizira se prema razbijanju stvari, povređivanju onih koji su slabiji, životinja koje ne napadaju, ptica koje lete, odnosno bezrazložnom uništavanju svega oko sebe.
Naime, Duh borbe je u čovjeku, on pripada geniju života, ali ne nalazi se u divljaštvu nezasitne lakomislenosti, već u sjedinjavanju sa prirodom, gdje se čovjek nalazi licem u lice sa prirodom, pridobijajući njene tajne, koristeći se svim njenim svojstvima, da bi dobio njenu pomoć.
Na ovo devijantno stanje je moguće preventivno djelovati, tako da se mladima omogući kontakt s prirodom, uči ih se vještinama dobre komunikacije i zdravog življenja, kroz njima najpristupaćniju formu -igru, a neposredno od najbolje učiteljice-Prirode, uz pomoć ljubavi i rada, koji su jedina sredstva za dolazak do savršenog saznanja, a predmet saznanja je mudrost.

U Igraonici se djeca, uz ljubav i rad, navode na improvizacije, kako bi imali priliku ispitati svoje sposobnosti putem iznenadnih postignuća – kreacije. U igraonici im se daje prilika da nađu svoju slobodu, a ona im daje onu punoću života, koja nas sviju spašava, da svojom dušom ne plaćamo bezvrijedne stvari kojima smo se zatrpali.

U Igraonici će se mladima pomoći da razviju ono što je najbolje:
-svježinu njihovih osjećaja prema prirodi i osjećajnost duše u njihovom odnosu spram okolnih stvari.
-uz pomoć pjesmi, priča, šetnji, slušanja, razgovora i igre razvit će se senzibilitet i pozitivan odnos sa drugim ljudima.
-Između svega što se uči pod otvorenim nebom, u sjenci drveća, događa se: glazba, slikarstvo, priredba, poezija i druge djelatnosti koje izražavaju život.

Kako ćemo to postići?
Igranjem! Učenjem! Radom!
Aktivan, zdrav život izbaci na površinu sve što je dobro u djeci, počisti nagomilane taloge nečistoće kojima su zatrpani.
Pripremit ćemo im zadatke.
Zadaci traže rješenje.
Penjanje, istraživanje, skiciranje, čuvanje, prikupljanje starog granja, uređivanje okoliša, usluge drugima, razne igre i sl. razvijaju: odgovornost, snalažljivost, prilagođavanje duha i tijela životnim potrebama, a to kod djece pobuđuje intelektualni život.
Voditelj Igraonice može biti samo onaj koji vjeruje da podučavanje znači i učenje, te na pojedinim projektima radi zajedno sa Igračima, jer obrazovanje je stalni dio životne avanture i ono je u funkciji zdravlja i prirodni izraz duhovne vitalnosti.
Voditelj je i animator stvaranja atmosfere, jer ljudi, a pogotovo djeca, imaju svoju aktivnu podsvjest, koja ima sposobnost da izvlači hranu iz okolne atmosfere.
Za njih je atmosfera mnogo važnija od pravila i metoda, pribora, udžbenika i nastavnih satova. Čovjek u društvu svugdje oko sebe nalazi i atmosferu kulture. Ona utječe da njegov duh bude osjetljiv na čovjekovo naslijeđe i utjecaje koji proizlaze iz tradicije. To mu omogućava da nesvjesno upija koncentriranu mudrost vjekova.

Korisnici Igraonice (Igrači/ce) su:
Svi mladi koji pokažu interes, a pogotovo korisnici Doma za djecu bez obiteljske skrbi.
Ekipe se formiraju prema uzrastu:
-od 5-7god.
-od 7-11 god.
-od 11-14 god.

Djelatnost:
"Igraonica u prirodi" je odgojna, kulturna, socijalna i sportska izvan-institucijalna djelatnost, kojom se pomaže mladima da slobodno vrijeme aktivno provode u prirodi, među vršnjacima igrajući se i upoznavajući sebe i sve oko sebe.

Cilj:
Postizanje osposobljenosti mladih:
- za buđenje ekološke svijesti, mašte, istraživačkog duha, stvaralačkog potencijala, smisla i radosti življenja,
-za iznalaženje pravog načina ponašanja i snalaženja u prirodi i dobrih interpersonalnih odnosa
-za jačanje vrlina karaktera i fizičke kondicije.

Metoda provođenja programa:
Program se provodi kontinuirano, u ciklusima. Dva ciklusa godišnje.
Ciklus se sastoji od više projekata:
-poludnevne šetnje u prirodi jedan put tjedno - subotom
-jednodnevni izlet u planinu ili primorje - subotom ili nedjeljom
-dvodnevni izlet sa spavanjem u pl.domu ili kampu - vikend
-Višednevna akcija: ljetovanje ili zimovanje - za vrijeme školskih praznika
-Kontinuiran rad na pojedinom segmentu (temi) iz projekta »Osjeti-istraži-dokumentiraj-čuvaj»
-Izložba i druge javne prezentacije napravljenog

Zadaci:
Prilagođeni uzrastu.
-Šetnje u prirodi , tihovanje i otkrivanje osobne kreativnosti.
-Zaštita sebe i okoliša.
-Igranje i druženje s vršnjacima uz: slušanje, pričanje, razgovor, dijeljenje, prihvaćanje i toleranciju.
-Usvajanje osnova prehrane i liječenja samoniklim biljem.
-Timski rad na konkretnom projektu (istraživanje, fotografiranje, crtanje, pisanje, recitiranje, gluma, oponašanje, pjevanje, sviranje)
-Priprema i postavljane izložbe
-Radne akcije (pošumljavanje, čišćenje i uređivanje okoliša, kuhanje, šivanje, sađenje, kopanje, zalivanje i sl.)

Provođenje:
Škola u prirodi-Igraonica ima sedam stupnjeva (ciklusa). Aktivnosti se provode u ekipama od po 20 Igrač/ica.Voditelj ekipe je odrasla osoba koja voli mlade i prirodu, te ima volontersko iskustvo od minimum tri mjeseca, na sličnim aktivnostima. Voditelju pomažu volonteri iz Udruge. Valorizaciju pojedinog ciklusa provodi Voditelj na kraju ciklusa. O rezultatima uspješnosti izvještava roditelje/staratelje korisnika i druge zainteresirane subjekte. Na kraju pojedinog ciklusa Igrač/ica dobija diplomu kojom se potvrđuje redovitost sudjelovanje u Igraonici i usvajanje vještina iz određenog ciklusa. Igraonica ima sedam ciklusa, slijedećih naziva: I list, II list, III list, pupoljak, cvijet, plod i sjemenka.

Nakon sudjelovanja u sedam ciklusa mladi čovjek steći će osnove za radosno, prirodno i aktivno življenje u harmoniji sa sobom i svim stvarima i za stvaranje pozitivne atmosfere oko sebe.



Pridružite nam se u igri! - teta Slave i ekipa




Post je objavljen 31.01.2006. u 21:51 sati.