Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/cartmann

Marketing

Google - najutjecajniji svjetski brand


Internetska tražilica Google zauzela je prvo mjesto u anketi o najutjecajnijim svjetskim brandovima, poguravši Apple Computer, preklanjskog pobjednika, na drugo mjesto globalne liste.

Godišnje istraživanje koje je proveo on-line magazin za branding Brandchannel.com nerijetko donosi kontroverzne rezultate, poput onih u 2004. godini kada je arapska TV postaja Al Jazeera izabrana kao peti najutjecajniji svjetski brand. Ove je godine 2528 stručnjaka za branding i studenata koji su glasovali dalo više konvencionalne odgovore na upit "koji brand je najviše utjecao na vaše živote u 2005." I, što ne iznenađuje s obzirom da je riječ o on-line anketi, njihovi su odgovori više usredotočeni na tehnološke kompanije. Web phone usluga u vlasništvu eBaya - Skype, debitant na listi, zauzeo je visoko treće mjesto na globalnoj listi. Na europskoj listi na samom vrhu je finski proizvođač mobitela Nokia, slijede švedski proizvođač namještaja Ikea, spomenuti Skype, španjolski lanac trgovine odjećom Zara i BMW.

To ispitivanje ne uzima u obzir ekonomsku vrijednost branda, tajanstvenu znanost dodjeljivanja financijske vrijednosti brandovima, što redovito u sam vrh liste najpopularnijih svjetskih brandova stavlja brand Coke kompanije Coca-Cola. Nadalje, anketa se previše ne zamara ni time je li utjecaj branda pozitivan ili negativan, tako da pobjednici ne moraju nužno imati prevelike zasluge.

(Hina)


Prije nekoliko tjedana dok sam pisao, bolje reći prevodio tekst Associated Press-a, na trenutak sam zastao i zapitao se zašto uopće prevodim taj članak kad svi čitatelji bloga poznaju engleski jezik, a ujedno ako čitaju blog najvjerojatnije čitaju i "Yahoo Finance!" ili neki drugi financijski portal jer su svi prenijeli tu vijest. Tako sam popodne ugledao gore citiranu vijest i odustao od prenošenja iste, da bih je za par sati primijetio uredno prevedenu (od strane Hine) i na online izdanju dnevnika poslovni.hr, i na online izdanju poslovnog tjednika business.hr. Tako da sam promijenio stav, od danas prevodim, čak i kradem, sve u cilju što kvalitetnijih informacija na ovom blogu. ;)



Post je objavljen 24.01.2006. u 02:41 sati.