Operacija 'Orlova kandža' 1980.
U zoru 24. travnja 1980. godine s američkog nosača zrakoplova Nimitz stacioniranog u Arapskom moru poletjelo je osam helikoptera RH – 53D Sea Stallion, a istodobno iz Omana poletjeli su zrakoplovi C – 130. Već u početnoj fazi, zbog mehaničkog kvara, odustaju od daljnjeg leta dva helikoptera, pa je akcija nastavljena sa samo šest helikoptera. Leteći nisko da bi se izbjegli iranski radari skupina je neprimjetno oko 22. 00 stigla na predviđenu točku, oko 200 milja jugoistočno od Teherana. U iranskoj pustinji helikoptere je dočekao operativac CIA-e, ali se tu pokvario još jedan helikopter, čime je sada cjelokupna akcija oslobađanja talaca dovedena u pitanje. Zapovjednik akcije donio je odluku o prekidu akcije. Još prije usred pješčane oluje jedan od mornaričkih helikoptera CH 53 sudario se s parkiranim zrakoplovnim tankerom koji je dopremio gorivo za nadopunu istih. Obije letjelice odmah su planule, a poginulo je pet zrakoplovaca i tri marinca. Povrijeđeni su odmah ukrcani u zrakoplove i skupina žurno napušta teritorij Irana, ostavljajući iza sebe tijela poginulih vojnika, pet čitavih helikoptera i dvije olupine. Aljkavost američkih vojnika išla je tako daleko da su zaboravili u napuštenim helikopterima planove, pa su ugroženi i operativci CIA-e u Teheranu.
Planeri akcije u potpunosti su pogrešno izračunali potrebito trajanje leta do polazne točke i skroz zanemarili redovite pješčane oluje koje su normalne i redovite u tom području. Određen je premali broj helikoptera za takovu operaciju, umjesto osam možda je trebalo biti dvanaest ili i više helikoptera. Ova akcija bila je još jedna velika pljuska američkoj vojsci koja je još uvijek pokušavala zaliječiti rane i kolektivnu traumu iz Vijetnamskog rata.
Post je objavljen 23.01.2006. u 20:16 sati.