Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/mojavon

Marketing

Psi laju - karavane prolaze

Danas neću (ili možda "ne ću") o Avonovim proizvodima. I sami znate koji su, kakvi su i pošto su. Vjerojatno bolje od mene :).

Ne bi čovjek vjerovao kako je u biti lako baviti se prodajom prepoznatljivog i poznatog proizvoda. U offline reklamiranje sam uložio skoro 0 vremena. Podijelio sam par kataloga i zamolio da ih pokažu prijateljicama, kolegicama. Nisam očekivao puno. Točnije ništa. Kako nisam navaljivao - očekivao sam da će ih baciti u prvu kantu za (papirni) otpad. Dogodilo se upravo suprotno. Jedan od tih kataloga je generirao otprilike 5 narudžbi od ljudi koje nikad nisam vidio. Razveselio ih je obećani popust i naručili su proizvode koje i inače naručuju, ovaj put povoljnije. Drugi katalog šeta jednom većom, dobrostojećom tvrtkom (s cca 70% zaposlenica) i koliko čujem prepiru se koja će što naručiti, danas-sutra bi trebao dobiti te narudžbe. Opet od ljudi koje nikad nisam vidio. Da imam više vremena (da nema drugih poslova kojima se bavim) tko zna kako bi išlo.

Online reklamiranje je druga priča. Zapravo dvije, usko povezane.
Prva je ovaj blog. Blog polako napreduje, tekstovi se slažu ali još nema pravog prometa s google-a i ostalih pretraživača. Nadam se da će me uskoro otkriti i indeksirati. Skoro svaki članak na blogu ima poneki komentar. To je super, vidim da ljudi čitaju i da ih nešto ponuka da se jave.
Druga online priča je moj pokušaj objavljivanja postojanja ovog bloga na www.forum.hr. Zašto pokušaj? Zato što nisam siguran jesam li ostvario svoj cilj na pravi način? Postoji li u marketingu krivi način? Krenuti ću od početka. Našao sam pod forum za koji sam pretpostavio da ga posjećuju ljudi (djevojke, žene) koji bi mogli biti zainteresirani za ovaj blog, a možda bi i neki od njih mogli postati potencijalni kupci. Na podforumu "Kozmetika" započeo sam jednu temu i u par rečenica predstavio ovaj blog, akcijski popust i upitao ima li tko neki prijedlog. Očekivao sam da ću dobiti par odgovora vezanih uz Avonove proizvode, možda koji uz blog i da će tema nakon dan-dva zamrijeti i biti zakopana ispod stotina drugih.
Nakon prvih par pozitivnih komentara, tema je zapela za oko furumašima (forumašicama) kojima se diže kosa na glavi od same pomisli na direktnu prodaju. Direktna prodaja ih odmah asocira na nekoga tko ih vuče za rukav i ne pušta dok ne kupe to što se prodaje. Pokušao sam objasniti da je ovo ipak Internet i da svatko u svakom trenutku može zatvoriti svoj browser - ali ne ide mi baš. Nakon prve poruke u kojoj sam spomenuo blog i popust u niti jednoj drugoj poruci nisam reklamirao Avon. Na temi se nakupila hrpa negativne energije koju pokušavam omekšati kulturnim i smirenim komentarima. Procijenite sami koliko mi uspijeva...
Nakupilo se ukupno 66 odgovora. Koja je nuspojava toga? Moja tema je stalno na vrhu popisa tema u podforumu o kozmetici. Ima najviše prikaza u odnosu na teme započete u istom vremenskom periodu, dakle najčitanija je. Probudio sam duhove. Dosta čitatelja bloga dolazi upravo s tog foruma (link na blog se nalazi u potpisu mojih poruka). To je pozitivno, dapače odlično. Još nema narudžbi (osim prve) koje potječu s foruma, ali vjerujem da je to pitanje trenutka - svi su nepovjerljivi i žele da netko drugi probije led.
Evo i 67. odgovora na temi... :) Pogledajte je!

Na kraju ne znam bi li bio zadovoljan ili ne. Inicijalna poruka na forumu je postigla učinak, ljudi su čuli za blog, neki ga i posjećuju. S druge strane stvara se negativna atmosfera oko bloga. Za sada vjerujem da je to lokalnog karaktera i da ću negativke (forumašice s negativnim stavom prema blogu) uspjeti odobrovoljiti nekom budućom akcijom.

Moderatorica podforuma mi je objasnila da ne smijem reklamirati ono što prodajem, ali da smijem reklamirati svoj blog. Već imam ideju, već sam i pričao o njoj. Nadam se da će i ta akcija pobuditi toliko zanimanja kao i ova obična inicijalna predstavljajuća poruka.

Dani polako prolaze, dan prvih isporuka se približava. Prvu robu dobijam preksutra. Vidjeti ćete kako to izgleda...



Post je objavljen 17.01.2006. u 15:37 sati.