Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/stitch

Marketing

Apozicija


Među najčešćim i jezičarima najbolnijim pogreškama svakako je brljanje s apozicijom. Jer, koliko god tupili da je pravilan redoslijed apozicija pa subjekt, ta se imenica gotovo uvijek nalazi u postpoziciji, iza vršitelja radnje - i to bez crtice koja označava polusloženicu ili, još bolje, posvojnoga pridjeva.

Pa čitamo: Apple kompjutori, Renault automobili, PEZ bomboni, GEO magazin, Zippo upaljač, 095 mobilna mreža (dva su posljednja primjera s naslovnice)...

A trebalo bi: kompjutori Apple (ili Appleovi kompjutori), automobili Renault (Renaultovi automobili), bomboni PEZ (PEZ-ovi bomboni), magazin GEO (GEO-v magazin), upaljač Zippo (Zippov upaljač), mobilna mreža 095 (ili Tele2 kao tvrtka)...

Zanimljivo je da nikome ne pada na pamet pokušati nešto slično s atributom (Janica mlada, Ivica odlični, recimo - da budem u trendu) pa bi trebalo istražiti od koga su potekle takve gluposti u hrvatskom jeziku. Meni su sumnjivi naši reklamni stručnjaci i njihovo slijepo prevođenje stranih sintagmi, bez glave i repa. No njih sam već kritizirao - pa ništa. Ali nema veze, bitka se nastavlja. Ne predajem se - iako se čini da gubim.

Post je objavljen 08.01.2006. u 11:48 sati.