Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/saroukh

Marketing

Što žene žele?

Nebrojeno sam puta pročitao stereotipne izjave starleta sa duplerica i misica o njihovom idealnom tipu muškarca koji bi ih trebao osvojiti, i čini mi se da su stvarno u pravu oni koji tvrde da žene ne znaju što žele. Uglavnom se sve svodi na isto:
Pa, važno je da uvijek bude tu za mene, da mi pomaže. Važno mi je da bude pametan, dobro obrazovan, duhovit i da me zna nasmijati. Vazno mi je da nađem frajera na kojeg se uvijek mogu osloniti, u kojeg uvijek mogu imati povjerenja, koji mi nikada nece lagati. Nadam se da ću naći nekoga tko će biti dobar u krevetu, koji će uzivati voditi ljubav sa mnom. Važno mi je da se ova četvorica međusobno ne poznaju:) (ovo je kineska fora, pa ću malo analizirati).

1. Važno je da bude uvijek uz mene i da mi pomaže- bulšit, muškarac koji je uvijek tu kad nju zasvrbi, ima jako malu vrijednost u njenim očima i najčešće ga percipira kao prijatelja i rame za plakanje. Ono što zbilja žene vole upravo je suprotno, a to je da muškarac ode i vrati se bez objašnjenja. Zajedničko je svim junacima ljubavnih romana i filmova koje žene gutaju da su neuhvatljivi i imaju neku misiju koja je središte njihovog zanimanja, znači, žena nije središte njegovog svijeta. Kad ju junak iznenada ostavi zbog misije, na scenu stupa spomenuto rame za plakanje, znači neki brižan i osjećajan tip u kojem ne vidi objekt želje. Zato je danas među ženama (pogotovu ove što se furaju na seks i grad) vrlo trendi imati gay prijatelja koji će je moći saslušati. Zašto je to tako? Zato jer za ženu predstavlja izazov upravo to što kod tog junaka njegova glavna pažnja nije fokusirana na nju, nego na nešto drugo, i njenom egu predstavlja izazov preusmjeravanje te pažnje na nju. S druge strane ovog brižnog tipa vidi samo kao amorfnu masu bez vlastitog ega koji je uvijek tu za nju. Osim ženskog ega, razlog zašto je tip usmjeren na akciju privlačan leži u tome da ga ženska podsvijest doživljava kao nekadašnjeg lovca-hranitelja iz prvobitne zajednice, koji je odlazio i dolazio bez objašnjenja. Ženama je čak i fizički najprivlačniji lik koji građom podsjeća na nekadašnje lovce (širi gornji dio, uži donji, ne predebeo da ne izgubi na okretnosti itd.). Ovo sve ne znači da ženama ne treba poklanjati pažnju, no prije toga je bitno da muškarac pokaže autoritet ili barem neovisnost, a ne da joj poklanja pažnju iz inferiorne pozicije jer onda djeluje patetično. Dokaz za ovo? Koliko puta ste vidjeli da muškarac tuče ženu, a ona mu je i dalje beskrajno odana. Ostaviti će ga tek kad joj život dovede u opasnost. Žena će se između lošeg i dobrog dečka opredijeliti za lošeg jer joj predstavlja izazov pretvoriti lošeg u dobrog, tj. onog kojeg nije htjela. Paradox? Yep.

2. Važno mi je da bude pametan, dobro obrazovan, duhovit i da me zna nasmijati-još jedna diskutabilna izjava. Pametan i dobro obrazovan-činjenica je da ženi možeš savršeno racionalno objasniti način rada npr. jezgre termonuklearne centrale, a da će te ona svo vrijeme blijedo gledati i smatrati te u najmanju ruku čudnim i dosadnim. Čak i tema koja nju zanima neće joj biti zanimljiva ako joj se ispriča suhoparnim činjenicama i argumentima koji će više aktivirati lijevu stranu mozga, makar oni bili savršeno točni. Ono što ih može zaintrigirati i uzbuditi su pričice sa puno opisnih pridjeva i metafora, koje će im zagolicati desnu stranu mozga koja je zadužena za emocije i one će takvog muškarca držati za "pametnog", dok će onog istinski pametnog smatrati u nezanimljivim (Čisto sumnjam da su Einstein ili Tesla izazivali komentare kod žena tipa "joj, kak je on pametan". Pa i čirslidersice u američkim filmovima hodaju uglavnom sa sportašima, a nisam baš vidio da se pale na geekove, nurdove i ostale pametne cvikeraše). Muškarci i žene će se rijetko usuglasiti oko toga koliko je netko pametan. Žena će za muškarca za kojeg muškarci kažu da je pametan najčešće reći da je naporan, dok će muškarci za onog muškarca koji je ženama pametan reći da je ljigavac. Ovog tipa sa lijepom pričom žene povezuju sa nekadašnjim koji je ostajao sa ženama u prvobitnoj zajednici, i koji se, pošto je bio okružen ženama, naučio izražavati na suptilan način, te je kao takav imao svoje adute.
Duhovit i da me zna nasmijati-polovično točno, humor je dobar u razbijanju ženskog obrambenog garda, no to nije ono što će je vezati ili uzbuditi. Dapače, muškarac koji stalno želi nasmijati i biti zabavan i ugodan, podilazi ženi i narušava svoj integritet, što ga nikako ne čini privlačnim, pa će takvog muškarca (ukoliko on ne pokaže nešto još uz humor) žena početi percipirati samo kao ugodnog prijatelja.

3. Vazno mi je da nađem frajera na kojeg se uvijek mogu osloniti, u kojeg uvijek mogu imati povjerenja, koji mi nikada nece lagati-ovo prvo je već objašnjeno, samo treba nadodati da ne bi bilo zabune. Žena voli osjetiti da je muškarac snažniji od nje i da se može na njega osloniti, ali još će ga više željeti ako je on nekad nedostupan. Ove druge dvije rečenice impliciraju da bi frajer trebao biti iskren, što je opet samo polovično točno. Iskrenost je bitna jer je nužna za povezivanje dviju osoba, ali što se događa ako je frajer potpuno iskren? Okrutno, ali istinito, žena ubrzo izgubi zanimanje za takvog tipa jer takav gubi na jednom elementu koji žene vole-mističnosti i nedokučivosti. Za njih predstavlja izazov otkrivati i pridobijati taj dio koji je muškarac zadržao za sebe. Neke su u tome pravi mazohisti i uvijek se vraćaju onome muškarcu koji ih stalno laže i obmanjuje. Pa i sam pojam šarma kojeg žene vole bi se mogao ubaciti u ovu priču, mada ga je teško definirati. Kada kažemo za nekoga da je šarmantan, onda pod tim mislimo da priča i ponaša se na način s kojim ne kaže sve (znači ne totalno iskren), nego tek daje naznake da bi ga se moglo čitati između redaka. Zato su iskusniji šarmantniji, jer im iskustvo daje onaj backup koji sugovornik treba dokučiti.

4.Nadam se da ću naći nekoga tko će biti dobar u krevetu, koji će uzivati voditi ljubav sa mnom-jedina potpuno točna izjava i tu se nema što dodati, jer žene i muškarci imaju jednaki seksualni nagon. Sad ću objasniti zašto muškarci i žene ne ispoljavaju taj nagon na isti način. Većina muškaraca ima izražen taj fiziološki aspekt seksa i njima nije nužno da se emotivno vežu za partnericu da bi ga upražnjavali. Mnoge su kulture čak pojačavale taj nagon kod muškarca, jer je za muškarca bio poželjniji veći broj partnerica. Tako će muškarac uvijek ići da zadovolji svoj nagon, čak i ako nema žene u blizini (npr. zatvorenici će natezati druge zatvorenike iako nisu homoseksualci, pastiri će se obrušiti na neku usamljenu kozu itd.). S druge strane većina će žena pomnije birati svoje partnere zbog barijera, prirodnih i nametnutih od strane kulture. Prva prirodna barijera je trudnoća i sve što uz nju ide, jer ne smije se zaboraviti da je primarna svrha seksa produženje vrste. Poslije su razne kulture nametale još neke barijere (žena je laka ako je promiskuitetna, spolne bolesti itd.). To je sve rezultiralo da većina žena konzumira seks tek nakon emotivne povezanosti sa partnerom i doživljava ga kao vrhunac svoje veze. Dakle, odgovor na pitanje zašto žene i muškarci ispoljavaju isti nagon na dva načina bio bi da kod muškaraca imamo nagon plus ego, dok je kod žena nagon plus barijere. Neke nove osviještene feministice ignoriraju ove barijere i seks doživljavaju na muški način, tj. čisto kao zadovoljavanje nagona i sada su se nakon stoljeća i stoljeća našle buniti zašto se promiskuitetne muškarce uvijek doživljavalo kao frajere, a promiskuitetne žene kao drolje. Postoji jedan debeli i neoborivi razlog za to: žena prosječnog izgleda, poželi li seks, može se malo dotjerati i npr. otići u lokalnu birtiju, nasmiješiti se nekome gostu ili konobaru, i ostatak posla prepustiti njemu. Muškarac prosječnog izgleda mora nečim privući pozornost, prići ženi, zarobiti njenu pažnju jer uvijek postoji konkurencija koja bi željela isto, te je zavesti. Vidljivo je da je muškarčeva uloga neusporedivo složenija i zahtijeva određenu vještinu, a vještina se uvijek honorira. Sada bi feministice spominjale kako ima obrnutih slučajeva, ali to ipak spada u rubriku "poštar ugrizao psa", jer je ovaj prvi scenarij onaj po kojem stvar uglavnom funkcionira. Uostalom, sve su tradicije i kulture imale skoro jednako gledište na ovo, tradicije razvijane jedna neovisno o drugoj, šta bi feministice rekle da je i to izmanipulirano? Tradicije treba poštovati bez obzira na napredak, reko bi i Ćiro, jer ljudi su stoljećima skupljali mudrosti po sistemu pokušaja i pogrešaka, pa su tako bili dovoljno pametni da uvide razloge zašto je muškarac frajer, a žena ne.
Ups, malo sam predaleko otišao, želim dati samo jedan primjer da potkrijepim sve ovo gore navedeno. Za Novu nas je godinu HTV počastio Jamesom Bondom u "Umri drugi dan", pa ću njega uzeti za primjer, jer je njega Fleming očito zamislio kao oličenje ultimativnog muškarca, mada su ga malo iskarikirali. Usmjeren na misiju, misteriozan i miriše na opasnost, ne podilazi ženama, nego ih on vodi. Izdvojiti ću onu scenu sa Halle Berry na Kubi kad ona izlazi iz mora (posveta prvom Jamesu bondu u Dr. No, kada Ursulla Andress izlazi iz mora) jer se tu vidi način njegove komunikacije sa ženom. Scenarij ide ovako: zanosna Halle izlazi iz mora, James malo gleda u nju, malo u daljinu uz komentar "Kakav divan pogled" [ajmo reći duhovita nenapadna opaska plus kompliment sa zrnom sumnje(vidi gore pod 3 o razbijanju garda), Halle polaskana i zaintrigirana komplimentom]. James je nudi Mojitom i slijedi upoznavanje. Ona se predstavlja kao Jinx, rođena na petak 13. "Vjeruješ li u zlu sreću?", (James preskače brbljanje i odmah pita intimnija pitanja da vidi što će mu ponuditi). Njezin odgovor u stilu da joj veze ne traju dugo, James shvaća kao mig za kratku avanturu i kreće sa seksualnom aluzijom. Okreće se prema moru i komentira neke ptice: "Grabežljivci se pojavljuju u sumrak, tad lovina dolazi na pojilo". Halle otpije gutljaj mojita i blago zgrči lice. "Prejako za tebe?", (wow, vješti James koristi mojito da opipa njen puls i vidi je li bio prenapadan, usput joj baca i rukavicu izazova). Halle prihvaća igru i pokazuje jaku zainteresiranost. "Ja sam tu zbog ptica, ornitolog", (Oho, sad je James svjestan da on vodi igru, povlači se korak nazad na formalni razgovor i tako demonstrira autoritet). "Večeras ćete se zabavljati sa sovama?", Halle pokušava vratiti razgovor na prethodni kolosijek. "Nema se što gledati do jutra, bar ne vani", James prihvaća i daje naznake za daljnji pravac razgovora. "I što rade grabežljivci kad sunce zađe?", pita Halle. "Uživaju kao da sutra ne postoji", (Opet dvosmislenost, Halleina podsvijest prevodi ovo na aktualnu situaciju). U sljedećoj sceni njih su dvoje već u krevetu, i to će trajati dok Jamesa domovina ne zove. Iako je ova Bondova partitura sa Halle malo teatralna, na najbolji način potkrepljuje sve gornje tvrdnje, uvodni humor, izazov, mističnost, Jamesovo laganje, razgovor metaforama bez činjenica...

Slijedi "Što žene žele 2"...












Post je objavljen 30.12.2005. u 16:59 sati.