Prije nekog vremena sam naletio na članak u jednom od mnogobrojni auto magazina o novoje generaciji Lexusa IS. Lexus je (za one koji nisu znali) luxury division of toyota (a o toyoti bi mogao pričati/pisati poprilično dugo jer sam pomalo religiozno zaljubljen u njihov koncept proizvodnje).
U svakome slučaju, Lexus bi se negdje od sredine slijedeće godine trebao početi prodavati u hrvatskoj što će ga napokon učiniti dostupnime (teoretski, lexusa je moguće kupiti i danas kroz sivi uvoz, no servisi nisu opremljeni za taj automobil i nema baš smisla ići do austrije za svaki pa čak i redovni servis).
Lexus IS je najmanja serija Lexusa i namijenjena je natjecanju (kvalitativnom, cjenovnom...) s višom srednjom klasom vozila, uglavnom njemačkim automobilima poput BMWa serije 3, Audija A4 ili VW passata. IS kao generacija automobila lansiran je prije nekh šest godina i ovo mu je druga generacija, a značajna je ne samo zato jer će uskoro postati dostupna u hrvatskoj nego i zato što je to prvi Lexus (ikad) koji dolazi s diesel motorom (diesel je bitan jer su po mom sudu moderni common rail diesel motori superiorni benzincima u apsolutno svakoj normalnim ljudima suvisloj kategoriji).
Neke reviewe o IS220d (konkretni naziv diesel varijante) možete pronaći ovdje ili ovdje, a ako imate ADSL onda na ovoj adresi možete vidjeti i kraći video na tu temu.
Kada su automobili u pitanju mene prvenstveno interesira veličina (nakon jednog ružnog lančanog sudara u njemačkoj nemam više namjeru voziti automobile kraće od 4.5m iz meni sasvim očiglednih razloga), štedljivost i komfor vožnje, sigurnost, neupadljivost i dobar odnos cijene i dobivenog (što je s njemačkim automobilima praktički nemoguće za izvesti).
Jedina mana koju mogu ovome autu nabrojati (a bez da sam ga i vozio) je pogon na zadnje kotače, što smatram velikim problemom.