Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/cartmann

Marketing

Q&A

Krenuo sam Felixu pisati odgovor na komentar, pa sam zaključio da pišem općenito, što njemu i ostalim trader-ima opcija ne znači mnogo, ali bi moglo "proširiti" pogled nekom od slučajnih "prolaznika". Naime, ako "prolaznik" pregleda pokoji tekst, vidjet će mnogo grafova s uvrštenim raznim omjerima poput prosječnog kretanja cijene, usporedbe s volumenom i još hrpom detalja koji djeluju zbunjujuće, a prolazniku ostavlja dojam da cijenu dionice formiraju "tamo neki brokeri za okruglim stolom na 95. katu staklenog nebodera", što nije točno.

Cijenu dionice formira ponuda i potražnja.

Odnosno, ako ih veći broj ljudi želi kupiti, cijena raste, ako ih veći broj ljudi želi prodati (nego što želi kupiti), cijena pada.

Sad će mnogi pomisliti "zar tad ne treba samo gledati u level II podatke i uočiti koliki broj ljudi nudi, a koliki kupuje te doznati kud ide cijena?". Mnogi koriste i takav način predviđanja kretanja cijene, ali se još nisu obogatili, što nam nedvojbeno govori da je tim načinom izrazito teško, skoro nemoguće raspoznati kretanje prije no što se ono dogodi, jer kad se dogodi, više nam nije važno. Slično pravilo vrijedi i za tehničku analizu, u principu se u knjigama o istoj nalaze primjeri na dionicama s velikim pomakom, jer je kod dionica s malim pomakom mnogo teže odrediti smjer, također nije problem naći "ispravan" primjer kad znamo gdje se dionica kretala, ali to nam nije bitno, bitno je da nam naš princip govori gdje će se kretati u budućnosti. Također, u svakom kretanju dionice možemo vidjeti nekakav shoulder, pticu, čašu ili nešto slično. Da ne bi tko krivo shvatio, svaki investitor/trader koji se namjerava ozbiljno baviti trgovanjem MORA proučiti i tehničku analizu, zato je posao koji Felix radi hvale vrijedan i svaki budući trader u Hr mu mora biti zahvalan, posebno što to radi besplatno, pa za njega ni ne vrijedi stara američka poslovica "the only way to make profit with charts is to write book about it".

Graf (tehnička analiza) nam može prikazati takve situacije, npr. kad je cijena 50, svi žele kupiti razmišljajući "kupit ću po 50, pa prodati kad dođe na 100", ali s obzirom da, manje-više, svi tako razmišljaju, cijena prvo jurne s 50 (jer svi kupuju, a malo njih želi prodati po toj cijeni), dok kad cijena dođe do 100, svi žele prodati, a malo njih je spremno kupiti po toj cijeni. A znamo da za svaku transakciju mora postojati dvoje, tj. da bi netko prodao za 100, mora postojati onaj koji će odlučiti kupiti po 100. U ovom slučaju bi rječnikom tehničke analize 50 bio support, a 100 resistance, ali o tome sam već pisao, a sad nije bitno. E, moramo i biti svjesni toga na ne postoji pattern, tj. formula ili princip pravilog odabira dionice, da postoji, svi bi ga koristili, što ga automatski čini nemogućim, jer da bi netko prodao dionicu za koju mu "pouzdana" formula kaže da će cijena pasti, mora naći nekog tko će je kupiti, a ako taj netko također gleda u tu formulu, neće je kupiti. Zato svak ima svoj princip za kojeg se nada da je ispravan, a bitak svega je pravilno procijeniti vrijednost kompanije, odnosno;

Zašto bi željeli kupiti određenu dionicu baš po 50, a prodati baš po 100?

Tu dolazimo do bitka trgovanja, naše procijene firme, ne kretanja dionice, nego baš kompanije. Afair, W. Buffett je rekao "i kad kupuješ jednu dionicu, odnosni se kao da kupuješ cijelu firmu", ili "ako ne bi kupio cijelu firmu (da imaš novca), nemoj kupiti niti jednu dionicu". Tu nastupa naša osobna procjena, odnosno naše znanje i iskustvo.



Post je objavljen 27.12.2005. u 14:34 sati.