Danas uspješan sastanak s ministrom Kalmetom koji je došao u najjačem sastavu sa dva državna tajnika te direktorima Hrvatskih autocesta, Hrvatskih voda i Hrvatskih cesta. Potvrđena je suradnja na svim projektima koje sam nominirao za razgovor i koji su od najveće važnosti za budući, ukupni razvitak grada Siska.
1. Potvrđena je spremnost da se odmah krene sa izgradnjom pristupne ceste na autocestu u Jazveniku, čime bi se ostvarilo naše obećanje o paralelnom početku izgradnje autoceste i od Zagreba i od Siska. Ta cesta uključuje 4 važne dionice: a) proširenje Zagrebačke ceste za još jedan kolnički trak; b) novi most preko Odre; c) pristupnu cestu do budućeg čvora na autocesti u Jazveniku i d) nastavak te ceste kao obilaznice Sela i spoj na postojeću cestu u žažinskom polju. Zašto nam je to toliko važno? Zato jer će ta prometnica biti središnja komunikacija nove poslovne zone od preko 100 hektara i zapravo jedini prostor za nove greenfield investicije na području grada. U tom smo smislu nedavno promijenili i prostorni plan. Isto tako, ta će nas cesta dovesti na svega par minuta do čvora Lekenik i ulaska na autocestu i prije njenog dolaska u Sisak. Uz to, dobivamo odličan pristup prema novom groblju u Drenčini, a naselja Odra, Stupno i Sela gube tranzitno opterećenje kroz samo naselje.
2. Drugi projekt koji sam nominirao za suradnju u financiranju Hrvatskim cestama je novi most preko Kupe, koji će konačno integrirati Sisak, naselja Caprag i Naselje približiti za 4-5 km centru grada, a grad se obodnim prometom rasteretiti za konačno formiranje šire pješačke zone u najužem centru grada. Obećana nam je financijska podrška, a mi već iduće godine idemo u otkup zemljišta kako bismo započeli i samu izgradnju negdje u jesen.
3. Prema ranijem planu, zajedno s Hrvatskim vodama krećemo s izgradnjom 1. faze kanalizacijskog sustava u Galdovu. U idućoj smo godini osigurali za to 30 milijuna kuna.
4. Prihvaćena je i moja ideja da se odmah krene u izgradnju južne obilaznice Siska, koja bi povezivala postojeću cestu i most u Crncu sa budućim čvorom autoceste u Mošćenici. Idući južnim obodom bivše Željezare, dobili bismo sjajan ulaz u novu industrijsku zonu u samoj Željezari (idealno za brownfield ulaganja) te nve prostore za greenfield južno od te ceste. U toj bismo zoni planirali i prostor za novi kamionski terminal, Carinarnicu te novu luku, ali i najavljene velike investicije u industriji.
5. Prihvaćen je i plan ulaganja od oko 20 milijuna kuna u novu specijaliziranu poslovnu zonu uz danas otvoreni navoz u Galdovu, te jačanje nove gradske tvrtke «Brodocentar» koju smo osnovali prošli mjesec. Time se stvaraju pretpostavke za oživljavanje posrnulog vodnog gospodarstva, koje čini jednu od glavnih razvojnih poluga Siska u budućnosti.
Dobar prijam ovih projekata, koji čine i samu srž našeg programa za naredno razdoblje ulijeva optimizam. Istina je da napori koje činimo, kod uskogrudnih izazivaju strah i podozrenje, jer pokazuju da se može i ono što su oni petnaest godina proglašavali nemogućim. Taj strah da uspijemo ovih dana oporbu motivira za zahtjev za izglasavanjem nepovjerenja gradskoj vlasti. I uz podmetanje nogu ipak idemo dalje!
Post je objavljen 05.12.2005. u 22:34 sati.