Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/novac

Marketing

Marketing je SVE, sve je marketing (1. dio)

Ne čistimo nego "ističemo ljepotu našeg namještaja", čokolada koja se topi u ustima, ali još i "spaja srca", možda i čuva djecu dok smo vani? Nema veze. Kad se spomene riječ marketing u glavi su nam reklame, propagadne poruke, EPP i koliko god se kolege sa smjera marketinga ljutili i objašnjavali nam da je marketing puuuuno više od obične reklame (imamo 4P, a ne samo jedno) te da je reklama samo vrh ledene sante mi ćemo ipak i dalje poistovjećivati ta dva pojma. Pomirite se s time;) U neku ruku i žao mi je svih tih kreativaca koji moraju izmišljavati stalno nove fore kako bi povećali prodaju određenog proizvoda. Samo čekam da izađu posebni štapići za lijevo uho i posebni za desno jer radi svog specijalnog oblika omogućavaju lakše čišćenje. Podvrsta štapića bi bila za ljevake i dešnjake.

La Woman je u prošlim kometarima spomenula marketing kao najskuplji dio otvaranja i oživljavanja biznisa. To je normalno jer se tu i vrti NAJVEĆA lova. (Ubacite se u marketing.) Ne znam jeste li čitali koju stručnu knjigu o marketingu, koliko ih se sjećam beskrajno su dosadne no ima jedna duhovita koja je po meni čak i stručnija od ostalih, a koju svakako pročitajte ako vam dođe pod ruke:)
Zove se Blefsikon marekting (nemam linka, ali poguglajte malo ima je sigurno za kupiti.) Odličan poklon za Božić pravom marketaru, ako je već nije pročitao.

Poanta broj 1. ako za godinu dana nemate svoj BMW – onda NE radite u marketingu:)
Poanta broj 2. "i ideš dalje" – nigdje se ne smijete zadržavati dulje vrijeme kako vas ne bi sustigle posljedice vaših djela (čitaj: krivih odluka:))

Ima toga još, ali nije fora da sve otkrijem.

Po meni dobra definicija marketinga je "organizirana prodaja". Kad ste sami i pokrećete svoj biznis onda nemate love za jumbo plakate i tv reklame nego idete osobno od čovjeka do čovjeka i prodajete. U stvari mnogi ne idu jer se boje prodavati i tako nikad ne uspiju u biznisu. S malo više novaca štampate plakate (letke) i dilate ih okolo. Ono što ćete sigurno napraviti je barem složiti poštene web stranice ili dati oglas u besplatnom oglasniku. Ima gomila stvari koje možete napraviti. Jako je teško točno izmjeriti koliko će tv reklama povećati prodaju, ali na interentu je to jako lako i zato internet postaje vodeće mjesto za oglašavanje. Možete pratiti koliko ljudi je došlo, s koje stranice je došlo, koje su stranice pregledali prije nego su kliknuli na gumb "naručujem to odmah". Ono što je puno važnije je što možete točno izračunati KOLIKO vas košta svaka prodaja odnosno koliko novaca morate potrošiti na reklamu da bi prodali jedan proizvod. Takva informacija zlata vrijedi jer umjesto da bacate gomile novca za upitan i teško mjerljiv rezultat sada možete platiti samo one reklame koju su fakat uspjele čovjeka nagovoriti na kupnju. One koje nisu te ne plaćate odnson ne plaćte NIŠTA ako se ništa ne proda:)) Za više informacija o internet marketingu morate posjetiti blog.. ((nemrem ga sad naći, javite mi da ubacim link) na kojem su objašnjene razne strategije. Kada imate odličan marketing (organiziranu prodaju) onda više ne trebate prodavati odnosno kupci dolaze vama umjesto da vi idete od jednog do drugog. Zarada odnosno prodaja vam se povećava drastičnom brzinom i lova dolazi u velikim količinama. Jasno je zašto onda svi stavljaju natrag gomile novaca u marketing. Dobar proizvod je samo pola posla – njegova prodaja je druga polovica. Ja bih čak otišao dalje i rekao da je dobar proizvod/usluga možda samo 20-30% a njihov marketing 70-80% posla. Ako želite uspjeti sa svojim biznisom morate imati super marketing. Ne mislim tu nužno na super reklame već na to kako dolazite do novih kupaca i kako povećavate prodaju. Možda će vam u početku biti dosta i samo usmena predaja, ali ako hoćete fakat uspjeti (make it big) trebate imati marketinški plan. Da vas malo zainteresiram za marketing pronašao sam još jedan primjer.

Fenomenalan primjer
Dakle čovjek je imao recept za nekakvu mast, kremicu što ja znam, protiv artitisa. Imao je ideju da to bude najprodavaniji proizvod koji bi se slao putem pošte odnosno direktno kupcima, a ne da se prodaje u ljekarnama. Bio je samo jedan mali "problemčić" – nije htio potrošiti niit jednu lipu u "klasičan" marketing - oglašavanje. S druge strane bio je spreman platiti 115% prodajne cijene proizvoda SAMO ako dobije kupca.
Fora je u tome što bi jedan od tri kupca koji bi probali kremu ponovo naručio i tako unedogled ili barem dok ne izmisle lijek od artitisa:) U stvarnosti prosječan kupac bi naručio 6 krema godišnje.
Da vidimo što kažu brojke. Krema se prodavala za 3$. Troškovi proizvodnje i slanja su bili oko 0,48$. On je dakle bio spreman platiti prodavaču 3,45$ (115%) za kremu koja košta samo 3$! Njegovi troškovi su bili 0,48$ za kremu i poštarinu + 0,45$ koliko je extra platio provizije onome tko bi prodao kremu.
Rezultat je bio sljedeći: za gubitak od 0,93$ (0,48+0,45) po kremi dobio je milijun ljudi koji su barem jednom kupili njegov proizvod! 350 tisuća je ponovo naručilo kremu još 6 puta (ali ovoga puta direktno od njega i to po 3$ komad). Taj inicijalni gubitak od 930.000,00$ donjeo mu je čiste zarade preko 10 milijuna dolara! Nije loše. Prava tajna je u tome kako je uspio nagovoriti ljude da prodaju tih prvih milijun krema umjesto njega i tako mu nađu kupce koji će kasnije kreme kupovati direktno. Fora je upravo u tih 15% iznad cijene, tih dodatnih 0,45$ koje je gubio u početku. Mogao je naravno "besplatno" dati kreme i neka ih onaj tko ih želi prodati, prodaje po 3$ i SAV novac zadrži za sebe (svih 3 dolara)!!! Koliko biste komada prodali da vam netko besplatno da proizvod (npr. 24 sata koštaju 3 kune) i kaže što god prodate lova je vaša?
Ali ovaj frajer je rekao NE! Za svaku kremu koju prodaš zadrži ta 3$ i ja ću ti JOŠ EXTRA DATI 0,45$ ukupno 3,45$. Uglavnom marketing je krenuo ko lud. Novine, časopisi, tv, katalozi itd. svi su prihvatili ponudu i ubacili još negdje i narudžbu za kremicu. Potražnja je toliko porasla da se krema na kraju prodaje i u maloprodaji iako na početku to nisu planirali. Poslije ih je za masnu lovu kupila velika farmaceutska firma. Krema se zove IcyHot.

Post je objavljen 25.11.2005. u 17:30 sati.