Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/malachi

Marketing

CAP

Pao je...jeste li ga čuli? Pao mi je kamen sa srca...

Odradili smo i ono oko čega sam se gotovo cijeli tjedan pomalo živcirala, oko čega sam toliko bila napeta, oko čega sam ludila...CAP (Child Assault Prevention) iliti Prevencija zlostavljanja djece...

E sad, s obzirom daje sve prošlo, da smo se nas tri timske igračice uspjele pripremiti i nismo se baš skorz obrukale, sad ću da vam onako malo i predstavim taj program u kojem sudjelujem i kojeg volim zbilja :-)

Što je CAP?

Jedan od najobuhvatnijih i najinovativnijih programa prevencije danas u svijetu

Cilj CAP programa:
- pružiti zajednici točnu informaciju o zlostavljanju, kako bi se razbili mitovi o tome

Djecu treba naučiti kako da se sama zaštite i dati im podršku u tome, a ne ih učiniti potpuno ovisnima o odraslima.

- počeo u SAD 1978. godine (Columbus, Ohio)
- Hrvatska 14. zemlja u svijetu koja ga je uvela (šk. g.1999./2000.) (Udruga roditelja «Korak po korak»)

3 komponente CAP programa:
1. Predavanja za roditelje
2. Predavanja za cjelokupno osoblje škole
3. Radionice za učenike

Faktori dječje ranjivosti
Zašto su djeca podložna zlostavljanju?

1. nedostatak informacija
- ne znaju što je za njih opasno
2. bespomoćnost i ovisnost
- ne znaju što mogu učiniti za sebe u opasnim situacijama
- bez odraslih ne mogu preživjeti (a odrasli ih zlostavljaju)
3. izoliranost
- okrenutost svojoj obitelji
- odsječenost od izvora pomoći
- u drugoj djeci vide samo društvo za igru, a ne saveznike koji mogu pomoći u slučaju potrebe

Što CAP čini?
1. Informira djecu o potencijalno opasnim situacijama da bi ih znala prepoznati i da bi ih se manje plašila
2. Poučava ih njihovim pravima da bi se mogla boriti za njih
3. Naglašava tri glavne strategije kojima im nastoji pomoći da obrane svoja prava:
- siguran nastup i postavljanje (samoobrana suprotstavljanjem), zalaganje za samog sebe,
- podrška vršnjaka (obrana prava drugih)
- povjeravanje odrasloj osobi u koju dijete ima povjerenja.

Ciljevi radionica za roditelje kao i onih za cjelokupno osoblje škole su:
- educirati odrasle o problemima zlostavljanja djece
- educirati odrasle o važnosti osposobljavanja djece u mnogim područjima njihova života
- razviti učinkovit sustav potpore djeci
- pružiti odraslima izvore i poučiti ih vještinama koje će im pomoći prilikom pružanja pomoći djeci
- promicati ulogu roditelja i učitelja u prevenciji zlostavljanja djece
- pružiti informacije vezane uz zakone o prijavljivanju zlostavljanja djece

CAP dječje radionice

- djecu poučavamo strategijama koje smanjuju njihovu ranjivost

- traju 1 sat
- za učenike od 2. do 4. razreda (svake godine 3. razredi)
- vode ju 3 osobe
- djeca mogu birati hoće li sudjelovati u radionici

Diskusija o:
- pravima djece
- razlici tužakanja i traženja pomoći
- prihvatljivim i neprihvatljivim tajnama

Glumljenje uloga:
1. Dijete protiv djeteta
2. Neznanac protiv djeteta
3. Poznata odrasla osoba protiv djeteta

Igrokazi imaju tri dijela:
- neuspješno dijete
- diskusija: osjećaji djeteta, izgubljena prava, što učiniti
- uspješno dijete

Zadatak roditelja:
- djeci ne unaprijed govoriti o radionicama
- nakon radionice razgovarati o njenom sadržaju
- povremeno obnoviti stečeno znanje i vještine

Nakon završetka radionica za djecu, sva tri voditelja će jedno vrijeme biti na raspolaganju djeci koja žele s njima razgovarati. Ova komponenta CAP-a, koja se zove vrijeme za razgovor, traje oko 15-30 minuta. Učitelji puštaju iz razreda po troje djece istovremeno, sve dok sva djeca koja to žele ne dobiju priliku razgovarati s jednim od voditelja radionice.

Dijete nikad nije odgovorno.
Ono je uvijek žrtva.
Djecu treba slušati i vjerovati im.
Ona nam najbolje mogu reći istinu o sebi i svojoj patnji.


ŠTO UČINITI AKO DIJETE POSTANE ŽRTVA
ZLOSTAVLJANJA?

- najvažnija je kvaliteta podrške značajnih osoba
- integriranje (a ne negiranje) traume u osobno iskustvo djeteta (i obitelji)
- biti djetetu na raspolaganju
- ostati pribran i miran
- potvrditi djetetovu nedužnost
- bezuvjetno vjerovati djetetu
- procijeniti sigurnost djeteta
- normalizirati osjećaje
- aktivno ga slušati (ne ispitivati)
- pokazati razumijevanje za djetetove osjećaje
- problem ne “stavljati pod tepih”
- biti iskreni (ne obećavati nemoguće)
- dijete unaprijed obavijestiti o onome što ćete poduzeti
- otkriti što dijete želi od Vas
- govoriti djetetovim jezikom
- potražiti stručnu pomoć
(POLIKLINIKA ZA ZAŠTITU DJECE GRADA ZAGREBA, Argentinska 2, Gajnice)


Post je objavljen 23.11.2005. u 22:17 sati.