Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pr1camt1pricu

Marketing

Nešt malo o motorima!

Evo nešt o yamahi koja slavi 50 god. postojanja.Ja osobno posjedujem "motorić" i obožavam ga i stalno se vozim makar je i zima.A eto zaljubljenici u yamahu nek si ovo obavezno pročitaju, ja jesam.Na žalost za sad nema slika al bit će...UŽIVAJTE!!!

Motociklistička industrija je pokazala da može iznenaditi svakoga, pa čak i dobre poznavatelje. Zaokruženih pedeset godina ponosa i slave, drugi prema veličini japanski proizvođač, zaokružio je sjajnim novitetima za 2006.

R6
Yamaha je ove godine podjednako obnovila svoj vozni park u svim kategorijama. Najviše se očekuje od modela R6 koji je za 2006. godinu "prekoredno" potpuno novo dizajniran, jer je publika,prema dinamici predstavljanja, očekivala posve novu R "jedinicu".
Ali manja zvijezda je zasjala punim sjajem, o čemu govore temeljite promjene okvira, pogonskog agregata i vrlo agresivan dizajn prednjeg i stražnjeg dijela. Motor iz 599 ccm razvija 127 KS pri visokih 14500 o/min s okretnim momentom od 66 Nm koji je dostupan na 12000 okretaja. Usis je opremljen elektronskim ubrizgavanjem goriva, a u ispuh je ugrađen Exup ventil koji pomaže boljem odgovoru na okret ručice gasa pri niskim i srednjim okretajima. Da je cijeli motocikl u trendu dokazuje i kratki ispuh koji je u skladu s onim viđenim na utrkama. Suha težina motocikla iznosi 161 kg. Na prednjem kraju je upside-down viljuška čiji pedigre vuče iz Ohlinsa, a kočnice su radijalno učvršćene s diskovima promjera 310 mm. Na stražnjem dijelu novost je dorađeno ogibljenje i ovjes.

FZ1 FAZER
Da se ekipa koja dobro igra ne mjenja, Yamaha je pokazala novim litrenim Fazerom. Bez obzira na to kako ga novonazivali, taj motocikl će ostati Fazer jer je vrlo uspješan prethodnik bio pun pogodak pa dio slave pripada imenu.
Ovaj put je model koji je do sada bio samo u "toplessu" dobio u potpuno nudističku verziju prema uzoru na FZ6. Poluoklopljeni model dizajnerski nije "uprskan" poput slabije sestre jer je zadržao dozu agresivnosti posebno na prednjem dijelu. Nabildani Fazer sada ima aluminijski okvir i podesivu upside-down viljušku (43 mm), a stražnji oslonac kotača je sada duži za 4,5 cm. Promjer diskova je 320 mm s radijalno smještenim kočničkim klještima. Geometrija okvira je donijela raspored težine na prednji kotač, a vozač zbog motora pomaknutog u okviru prema naprijed sjedi znatno bliže upravljaču. Takav položaj omogućava bolju kontrolu u sporoj i srednje brzoj vožnji. Kritika o temi "instrument ploča" je upalila i ovaj model sada ima mnogo čitljiviji okretomjer i brzinomjer. Motor je preuzet od modela R1, ali uz određene zahvate u unutrašnjosti agregata povećala se snaga na niskim i srednjim okretajima. Inače 150 KS pri 11000 o/min i 106 Nm kod 8000 o/min nikako nije malo i novim vlasnicima će pružiti mnogo užitka i zabave.

MT-03
Ljubitelji nakeda doći će na svoje modelom MT-03 koji je rađen prema uzoru na MT-01. Možda je malo razočaranje pogonski agregat koji je preuzet iz enduro/supremoto modela XT 660 R/X, te bi mu vjerojatno bolje pristajao V-2 motor iz ponude chopper/cruiser. U svakom slučaju zanimljiv motocikl s još zanimljivijim smještajem stražnjeg amortizera. I ovdje je težina prenesena na prednji kotač te upravljivost ne bi trebala biti upitna. Samo 175 kg težine u kombinaciji s motorom od 45 KS/6000 okretaja i 56 Nm kod 5300 okretaja obećava vožnju bez stresa i lagodno vrludanje gradom ili lokalnim cestama.

FJR 1300 A
Najveća novost na krstarici iz Yamahine flote je model opremljen mjenjačem koji se opslužuje bez korištenja spojke. Osim polugom mjenjača stupnjevi prijenosa mogu se birati i pritiskom na dva prekidača s lijeve strane upravljača.
Za skeptike je podatak da "električni" mjenjač promjeni stupnjeve prijenosa za dvije destenike sekunde, što je za turistički motocikl više nego dovoljno. Na vanjštini je obnovljen oklop koji sad ima veću mogućnost ugađanja i sjedalo vozača je prilagodljivo prema visini za dva cm. Novi FJR zadovoljava normu Euro3 o emisiji štetnih plinova.

XV 1900 Midnight Star
Ljubitelji choppera&cruisera doći će na svoje modelom XV 1900 Midnight Star. "Velikolitražni" motor namijenjen je, a kome drugom, nego američkom tržištu kojem nikad nije dosta okretnog momenta, sjaja, glamoura i težine.
Što teže to bolje. 1,9 litara zapremine daje 100 KS i 167 Nm okretnog momenta kojem bi pozavidio i automobilski dizelski motor. Četveroventilska tehnologija, ubrizgavanje, dvije svijećice po cilindru, trostazni katalizator i uljni hladnjak demantiraju američku poslovicu "low revs-low tech" . Tome još treba dodati aluminijsku stražnju viljušku i pogon zupčastim remenom te kotače od lake legure.

R1/ R1 SP
Iako su svi očekivali novu R1, Yamaha je predstavila obnovljenu verziju i kojoj je dodala slova SP što označava vrlo fine detalje ovjesa Ohlins i Marchesini kotače s povećanim brojem krakova.
Ipak, ni model '06 nije ostao bez promjena jer se doradom usisnih i ispušnih ventila dobilo još tri konja. Stražnja viljuška je produžena za dva centimetra čime se poništio efekt bježanja stražnjeg kotača pri oštrim ubrzanjima, a antihopping spojka omogućava brži prilaz zavoju i ekstremno kasno kočenje do duboko u zavoj.
Uz slavlje za 50. rođendan ide i posebno bojenje u "extreme yellow" boju koja je poznata iz kasnih sedamdesetih godina, a karakteristična je za Kennyja Robertsa i tvrtku Yamaha America koja je bila uvoznik ovih motocikala.


Post je objavljen 21.11.2005. u 23:05 sati.