Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/cartmann

Marketing

Zato jer mi svi odgovori ispadnu predugi.. :)

@Felix: Nema zarade bez pretpostavke, ni...
A: Izreka o pretpostavci je tu vise zbog umjetničkog dojma :), jer je teško, pa i nemoguće "raspetljati" terminologiju. Ipak, ja izraz "pretpostavka" koristim kad odluka nije donesena na (dostupnim) podacima ili argumentima, već na temelju - pretpostavke kako ti podaci izgledaju. U drugom slučaju koristim termin «procjena». Iako u oba slučaja ishod može biti identičan, npr. izjava da će cijena Dell-ovih dionica pasti se može temeljiti na A) pretpostavci – da Dell ima dogovor s Intelom te ekstra rabate i ostale pogodnosti, baš zbog toga što koristi isključivo Intelove procesore, te ih Intel, možda, čak i financijski potpomaže u promociji istih, iz jednostavnog razloga što promocija Dell-a izravno promovira i, isključivo, Intelove procesore. To je uobičajeno u poslovnom svijetu, a nije isključeno ni da Intelovi lobisti aktivno lobiraju za Dell kod državnih korisnika, koji su između ostalog i najprofitabilniji kupci, najviše zbog kasnijeg održavanja. Tako sam i ja, odnosno moja firma, imao ponudu da mi bude plaćeno 80% troškova izlaganja na Info-u, te 100% izrada kataloga na hrvatskom jeziku, ali, tko plaća taj i postavlja uvjete, pa bih morao u sklopu obveza potpisati da ću sljedeće godine kupovati samo kod njih, ili kupiti robu u određenom iznosu. To nije problem ako taj dobavljač bude jedini dobavljač, ali to meni ne odgovara, _npr._ prodavati isključivo Canon, ako 40% narudžbi tj. prometa potrošnim mat. otpada na HP i ostale. U skladu s tim svi zastupnici u Hr dobivaju sredstva za reklamiranje od matičnih firmi, a po starom balkanskom principu, pritom i fino zarađuju. :) Ali, Canon sigurno neće plaćati skupocjeno izlaganje na sajmu da bih tamo promovirao i HP.
Svakako, to sve može biti istina, ALI ja nikad nisam vidio, a time ni razgovarao s M. Dell-om, pa u skladu s tim nisam bio prisutan kad je on sklapao ugovor s bilo kim, ja mogu samo pretpostaviti, isto kao što mogu pretpostaviti da su se Mudrinić i vlasnik Tele2 dogovorili da T-com ne spušta cijene još neko vrijeme, kako bi i Tele2 svojim dampingom uzeo dio tržišta. A možda je i Tito sve to dogovorio. :)

S druge strane, B) procjena je kad downloadiram sva izvješća koja je Dell objavio u proteklih par godina, te ih isprintam zajedno s nekoliko članaka ili forumskih rasprava o tome za koje zaključim da su argumentirane, te sve to posložim na stol i izračunam graf promjene dobiti, te pokušam naći razloge takvog kretanja grafa i da li su problemi zbog kojih dobit pada dugotrajni, odnosno hoće li utjecati na poslovanje u budućem periodu. Tad mogu dati svoju procjenu, koja, naravno, ne mora biti točna, o cijeni ovisi mnoštvo detalja na koje ne možemo utjecati.




Post je objavljen 12.11.2005. u 14:40 sati.